Hvilket hotel bruker dere som pendler fast til Oslo?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Logiflyer, 05. mars 2019.

  1. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.
    Jeg bor fast 3 netter i uken (man-tors) i Oslo men har synes at leilighet blir bare stress. Jeg har funnet meg et ganske bra hotell (Scandic Karl Johan) perfekt plassering, kort vei til Nationaltheatret stasjon og Oslo S. De er flinke å ha sjeldent det samme på menyen, en dagens og en vegetar rett hver dag i street food kategorien.

    Er Scandic red medlem og RR Elite

    Er det noen av dere andre som har nå gode forslag til et bra pendlerhotell.
    Krav:
    Nærme: Oslo S / Nationaltheatret / Skøyen
    Variert meny

    Hadde ifjor 227 døgn på div Scandic hotell og Radisson, synes generelt at Radisson hotellene er mer slitne en Scandic hotellene.
     
    Tjo liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,698
    Bonuspoeng:
    293
  3. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Personlig synes jeg Hotel Christiania Theater eller Clarion Hotel Folketeateret (begge Nordic Choice) er å foretrekke når jeg er i Oslo, men bor bare der dersom prisen er rett. Pendler ikke, men er veldig ofte i Oslo. Har også hatt gode erfaringer med Scandic Byporten, Comfort Hotel Grand Central og tildels også Scandic Solli. Forstår at du kanskje foretrekker Scandic om du benytter deg mye av restaurantene (pga kupong), men kveldsmat på Folketeateret (inkludert, varmretter hver dag) er også et ok alternativ. Christiania Theater har en god restaurant, men ingen kupong eller inkludert.
     
  4. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Nå som The Hub har åpnet, seiler vel det opp som en god kandidat om man ønsker å benytte Nordic Choice. Har iallfall en meget sentral beliggenhet! :)
     
    GinTonic, Tjo and drsyk like this.
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilket budsjett har du? Amerikalinjen åpner rett ved Oslo S og blir nok meget bra. Jeg har hatt en del netter på de fleste hotellene rundt Oslo S tidligere, eneste Børsparken jeg syns ble for "sparsommelig".
     
    Jan Fredrik liker dette
  6. Tjo

    Tjo Ikke lenger helt nytt medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg er i noenlunde samme båt; 2-3 netter i uka sentralt i Oslo, betalt av egen lomme så pris er også en faktor. Jeg er Top på Scandic, Gull på RadissonRewards og Sølv på Nordic Choice. Jeg er ofte på Scandic Holberg på grunn av nærhet til jobb og generøse oppgraderinger (men de mangler restaurant), ellers har jeg hatt hyggelige opphold på bl.a. Scandic Victoria, Thon Rosenkrantz, Comfort Karl Johan (men utvilsomt Oslos vondeste skrivebordsstol), Scandic Byporten og Clarion Collection Bastion. Radisson-hotellene i byen har jeg ikke vært så imponert over, og så er det en stor turn-off å måtte betale ekstra for frokost...
    Nå denne uken har jeg blitt veldig imponert over The Hub (ble oppgradert til superior-rom i 13. etasje med balkong, tweed-hund med bowler og pipe, og utsikt over byen) og kommer nok til å tilbringe en del netter der fremover også. Og det til tross for at jeg fikk rom uten badekar og skrivebord (ba pent om begge deler i bestillingen), og kun to av fem heiser var i drift ved frokosttider.
     
    Logiflyer liker dette
  7. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg bruker å veksle mellom Comfort Karl Johan, Comfort Grand Central og Comfort Børsparken. Sistnevnte er litt so-so, men har det desidert beste hotellgymmet jeg har funnet i Norden.

    Overall-favoritten er derimot Clarion Collection Folketeatret, men må da litt opp i pris. Men da er en ålreit middag inkludert.
     
    Tjo liker dette
  8. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Budsjettet er at overnattingsprisen ikke bør overstige 1000,- (arbeidsgiver betaler) men ser at jeg havner mellom 3-4000,- kr for 3 netter normaltsett. Arbeidsgiver har ikke reagert på dette så dette nok akseptert.

    Fordelen hos Scandic er at de har en voucher på 150kr pr natt og Scandic Karl Johan har en helt ok restaurant.
     
  9. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Hva ligger du på i pris sånn gjennomsnittlig.
     
  10. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Usikker på snittet, men tror jeg vanligvis ligger på 800-1000 kr per natt. Noen ganger kjører de kampanjer til 599, men da må man forhåndsbetale og får ikke refundert ved kansellering. Booker alltid billigste rom og håper på oppgradering (noe som har skjedd i 100% av tilfellene etter at jeg ble Platinum).
     
  11. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Har 1-2 netter på hotell i Oslo-området i uka.

    Jeg bor som regel på Scandic Fornebu på grunn av nærhet til jobb. Ellers bor jeg en del på byporten, ikke fordi det er så veldig bra, men fordi det er så sentralt du får det. En annen fordel med byporten er at jeg stort sett alltid blir oppgradert til de største suitene deres. På Fornebu blir jeg sjelden oppgradert, skyldes nok at omtrent alle som bor der har status.

    Jeg velger som regel Scandic over choice på grunn av noe så enkelt som voucheren på 150kr. Greit for kveldsmat når jeg kommer sent til hotellet etter jobb.

    Budsjettmessig ligger det meste på 1200-1300 i ukedagene. Under 1000 kr finner jeg sjelden eller aldri.
     
    Logiflyer liker dette
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Choice platinum opptjener du fort, Clarion Folketeateret liker jeg veldig godt og de gir gode oppgraderinger.

    Men med såpass mange netter burde du kanskje satse på toppstatus hos et par kjeder?
     
  13. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Har toppstatus som RR og Scandic, men er blitt så bortskjemt med oppgraderinger at jeg vet ikke om jeg har lyst til å starte helt på scratch. Synd de ikke var med på statusmatch eller challenge, hadde nok da kommet til å prøvd.
     
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Ser den. Kjipt fra scratch og opp...
    Har du sendt de mail og lagt ved dokumentasjon på at du faktisk bor mer på hotell enn hjemme? De er stokk dumme om de ikke blir med på den...
     
  15. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekka nettopp inn på The Hub. Er fortsatt en byggeplass, mye verktøy og byggestøv både i lobby og ganger. Vil derfor anbefale å vente litt med å prøve det ut. Design og rommet ellers er kurant, selv om jeg savner et skrivebord på rommet.
     
    Tjo and Jan Fredrik like this.
  16. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Tok kontakt med dem på chatten, sa jeg kunne sende inn dokumentasjon på alle netter og medlemskap. Fikk avslag og beskjed om at de statusmatchet ikke og jeg måtte pent vente på evt. kampanjer.

    Når jeg sjekker https://www.nordicchoicehotels.no/kontakt-oss/ så finner jeg ikke noe mailadresse men kun et skjema og alt annet en mail. Noen som har mail adresse?
     
  17. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Scandic karl johan syntes jeg hadde små og skitne rom. Ikke noe annet enn seng og en tv. Frokosten var ok, og det er sentralt. Synes scandic grensen er litt bedre, de har et skrivebord og stol i tillegg, og ligger i samme området.
     
    Logiflyer liker dette
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sendte inn forespørsel om statusmatch fra RR til Choice for et par år siden. Fikk beskjed om at de gav meg gull om jeg klarte X netter innen kort tid, noe jeg selvfølgelig klarte.
     
    Logiflyer and Tjo like this.
  19. Logiflyer

    Logiflyer Aktivt Medlem

    Innlegg:
    344
    Likes mottatt:
    402
    Bonuspoeng:
    63
    Som Red medlem har jeg 100% erfaring på Scandic Karl Johan på oppgradering dermed får jeg bare de store rommene, men helt enig angående frokost.
     
    Travelbear liker dette
  20. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Hvordan er Grand Central mtp oppgradering av rom? ofte/skjeldent??
     

Del denne siden