Hvilket hotellprogram skal man velge?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av krs1507, 07. sept 2017.

  1. krs1507

    krs1507 Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Ettersom EB poengsankingen går så det griner, tenkte jeg at jeg skulle prøve å være lojal til et hotellprogram også. Håper noen kan hjelpe meg med å velge. Her er utgangspunktet:
    • Vil tjene poeng i Norden
    • Vil helst bruke poeng utenfor Norden
    • Gjerne status-match med SAS EBG.
    Håper noen ser noe som utpeker seg.
     
    torfje liker dette
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Er bare et program for deg og det er Club Carlson
     
    KRS liker dette
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville ha vurdert Club Calrson, men også Discovery som Thon er del av.

    Jeg syntes Club Carlson er ganske så dårlig på å få brukt poeng utenfor Norden. Sånn ellers scorer de jo godt, med både status match og mange hotell i Norden.
     
  4. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    565
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jeg enig i hvis man tenker Asia og stranddestinasjoner, men hvis man vil bo "gratis" i London, Paris og diverse andre europeiske storbyer er Carlson tipp topp. Jeg synes heller et ankepunkt mot Carlson er høyst varierende grad av statusfordeler på hotellene. Etter en håndfull år med gull og nå to år med Concierge kan jeg ikke si at jeg føler meg mer verdsatt enn hvem som helst andre.
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, kjøp 250 aksjer i Rezidor kjeden, da går du Club Carlson Gull, og siden aksjene er relativt stabile lar du dem bare ligge der inne, så beholder du Gull så lenge jeg vil, det er en grei avkastning til å være en sparekonto.

    Hvis du elsker Bali, så har de to ganske så gode hotell i Best Western der nede, så om du statusmatcher deg til BW Gull med EBG/EBD og bor der, så kan du hente inn vanvittig mye BW poeng, som du kan bruke på hotell på mye dyrere destinasjoner :D
     
    Last edited: 07. sept 2017
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var/er i samme situasjon som deg og valgte da å gå for Radisson/Club Carlson. Matchet først til gull fra EBG, fikk senere Concierge i nesten to år etter å ha deltatt på en MegaDo og nå har jeg falt ned til gull igjen. Viss/når jeg mister denne tenkte jeg å kjøpe aksjer som nevnt av @Laffen over her.
    Jeg har hatt stor glede av statusen hos Club Carlson, men det er selvfølgelig ikke alle hoteller i Norge eller utenlands som er like flinke til å anerkjenne statusen. Det er også veldig synd at CC fjernet 2-for-1 og 4-for-2 fordelene, men jeg synes likevel det er ett bra program. Og beste bruk av poengene synes jeg er å delbetale (dyre) rom med de.
     
  7. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge du ikke vil beholde gull i lenger enn et år medfører det riktighet. Om du vil ha gull lenger enn et år så stemmer det ikke helt.
     
  8. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Mener å ha hørt et sted at du kan få shareholder fordelen hos Rezidor hvert år. Noen som kan bekrefte det?
     
  9. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Både retningslinjene hos Rezidor: "To maintain Elite status, members must re-qualify annually per programme rules."

    Samt guiden på InsideFlyer: "For å opprettholde Gold Elite-status er det verdt å legge merke til at man må rekvalifisere seg årlig i henhold til Club Carlson-programmet."

    ...later til å antyde at ett år er maks. Om det er en loophole rundt dette ville det vært ganske interessant (bor ikke på hotell nok til å tjene gull selv, men har penger i aksjer som jeg godt kunne flyttet noen tusen av til Rezidor), så jeg har holdt øynene litt åpne hva dette temaet angår, og jeg har ikke sett noe som får meg til å tro at denne fordelen kan fornyes hvert år. Men for all det, det hadde jo vært gøy om jeg tok feil.
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg sjekket opp, bekreftelse ligger under. Får gull hvert år så lenge du beholder aksjene og sender inn bevis.

    IMG_0303.JPG
     
    Are, Baldrick, Scrooge and 8 others like this.
  11. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Det var da som... takk! Da skal jeg få fikset dette før neste gang jeg drar til Trondheim (som er det eneste stedet jeg foreløpig bruker CC hoteller - men kdet endrer seg kanskje).

    Kanskje noen kan oppdatere guiden med den detaljen også? :)
     
    paramberg liker dette
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe :D Aksjen ser bra ut, ikke noe dumt å kjøpe på kursen den ligger på nå og bare la den ligge.
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @paramberg
    Den mailen regner jeg med at du arkiverer å flagger med høy viktighet sånn i tilfelle man skulle trenge den en dag!
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Definitivt!
     
    Misterix and kepiblanc like this.
  15. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Hva koster 200 av disse aksjene i dag?
     
  16. mofser8

    mofser8 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Syntes det ser ut som det er 6000 SEK, så det er jo en god deal.
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Eneste som er litt synd med kun CCG i forhold til CCC er jo at "oppgradering" av rom som CCG ikke trenger å være et dyrere rom men f. eks bare et rom med god utsikt, borte fra heis etc.

    Ref CC sine sider:

    Komplementær oppgradering av rom: er kun tilgjengelig når Elite-medlemmet er den registrerte gjesten. En gratis romoppgradering per Elite-medlem per kvalifiserende opphold. Oppgradering av rom fastsettes av det deltakende hotellet avhengig av ledig rom ved innsjekking. Romoppgraderinger varierer basert på eiendom og romkategori, og kan inkludere et rom på et foretrukket sted, et rom med en foretrukken utsikt eller et nylig oppusset rom. Concierge Elite-medlemmer kan være kvalifisert til en oppgradering til neste romkategori eller til en standard suite dersom det er tilgjengelig.
     
  18. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg låner tråden jeg. Det kan kanskje være en generell "hvilket program skal jeg velge"-tråd?

    Jeg trenger et hotellprogram.
    Jeg reiser primært utenlands på jobb og tipper reisene er 50/50 fordelt både store og små byer i Nord-Amerika/Europa, samt en reise til Asia en sjelden gang. Jeg bor svært lite på hotell i Norge. Jeg har både IHG Rewards og Hilton Honors konto men har ikke vært lojal nok til å få noe status. Jeg liker IHG med tanke på at Holiday Inns finnes omtrent overalt i USA. Usikker på om Hampton Inn er like utbredt?
    Hva bør jeg velge? Tips mottas med takk!
     
  19. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    1,387
    Bonuspoeng:
    93
    Har allerede Club Carlsson Gold.
    Men hva anbefales det å satse på av Thon, Nordic Choice og Scandic for Norden?
     
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg gav opp Scandic fordi ein ikkje får samle opp statusnetter når ein krediterar Eurobonus.
    Men det er vel eit preferansespørsmål ein må svare på ut frå kva kjeder som fins der ein oftast har bruk for hotell?
     
    mrhaakon liker dette

Del denne siden