..til Asia. Noen flyselskaper/fly som er å foretrekke enn andre? tenker da på evt mulighet med 2-4-2 f.eks (eksisterer dette?)
Med Thai Airways på 777-300ER finnes det noen toer-rekker i eco. Ulempen er at dette er nær toalettene, men det har ikke plagd oss når vi har vært 2 og hatt disse setene. Rad 38, 39 og 70, 71: https://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_777-300ER.php Er dere to så er det jo også greit å ta en treer i midten. Sistemann vil da ha midtgang så dere slipper å ta hensyn til fremmede ved dobesøk o.l.
Jeg synes Qatar har mer komfortable økonomiseter enn andre, de flyr jo også til de fleste storbyer i Asia i motsetning til de fleste andre flyselskap.
Generelt for langdistanse økonomi så er rutetidene viktigst for meg. Om det på en eller annen måte lar seg gjøre at avgang er dagtid i europa og ankomst er ettermiddag/kveld ved destinasjon så er det ideelt, da sliter jeg meg gjennom turen uten søvn og legger meg ved ankomst. For min del er dette en fin måte å komme inn i lokal døgnrytme på
Har ikke all verdens med erfaring, men synes Emirates har ganske grei økonomiklasse. Grei catering, raust med børst og forholdsvis raust med beinplass. Likte Emirates bedre enn Qatar i økonomi.
Spørs jo hvor du skal men Norse direkte til BKK kan jo funke. Tok selv DY til BKK i Y noen ganger med 2 små kids. Ble totalt sett bedre enn en fort dobbelt så lang tur i C.
SQ via CPH med A350-900 nødutgang raden har jo kun 2seter. Samt vel et par rader heilt bak. SQ er jo veldig bra i sjølv i økonomi.
TK kjørte vel A330 i enkelte avganger til BKK tidligere. Vet ikke om de fremdeles gjør det. Om de gjør det, så må man nøye seg med 3-3 til IST.
SAS er jo et alternativ. Vil tro det er ok muligheter for å få en 3-seter alene for 2 personer. Er man EBD er det vel på langt nær garantert med belegget SAS opererer med. Refunderbare økonomibilletter til 12k gir 12k poeng også på random dato i mars.
Jeg fløy ANA i økonomi noen år tilbake. Det var helt greit og med bra service. Skrev noen få linjer om det her.
Hørte akkurat en svært bereist kompis (og forøvrig medforumist) omtalte Thai 777 Economy som "verste seat pitch jeg har opplevd på langdistanse eco". Hva er din opplevelse her?
Eneste tipset i long haul øko er på død og live, det viktigste valget via Seat guru å finne ut hvor enten Exit setene( ofte best beinplass) er eller den raden med økt beinlengde plass gjerne den første raden eller skille i flyet (hvor CC er og toalettene feks) eller å kjøpe premium øko billetter. Snakker av erfaring ble Finnair i øko og hadde posisjonert meg for upgrade i skranken noe som ikke gikk
Uten at jeg selv har flydd longhaul med Japan Airlines så har de i det minste et godt rykte med blant annet generøs benplass. Kan blant annet flys mellom HEL og HND.