Hvor er mediesenteret her?

Tråd i 'Testforum' startet av SASlovah4evah, 23. juni 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    ELEM and Edvard like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Henrik, Eddie47, Edvard and 7 others like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Folk flest bruker ikke google søk.
    Jeg tror at veien å gå kunne vært en FAQ.

    Si man hadde hatt en topplevel som het "Jeg lurer på"
    Under her så kunne man hatt underforum som het for CT med SAS, SAS Gullkort, BA Exec, Avis, Trumf, osv
    Innenfor her kunne det vært tråder med respektive:
    Hvor lenge har jeg Gullkort
    Hvor kan jeg henvende meg for å få savnede poeng fra Avis
    osv

    Men, det er klart, det blir en kjempejobb å administrere...

    Dog, er det på plass, så vil nok antallet gjentatte spørsmål gå ned (kan man håpe).
     
    Eddie47, Petter B-C and DanH like this.
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Den løsningen blir svært omfattende @RoadKing, jeg tror en kombinasjon av moderering og bedre søkefunksjon er veien å gå.

    Hvor mange tråder har vi om Tokyo/Japan?
     
    Edvard and mathiasfe like this.
  5. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Løsningen som @RoadKing skisserer kunne fungert for noen tema, spesielt om man utpekte enkeltbrukere som har mye interesse for det spesifikke emnet til å holde det oppdatert. Vi har allerede flere tråder hvor første post blir holdt oppdatert, men det kan være krevende å finne enkelte av disse trådene, og det er vanskelig å vite om de faktisk oppdateres.

    Hadde man hatt et område av siden hvor man hadde slike sider, og en mulighet til å se sist oppdatert på en enkelt måte kunne det kanskje fungert.
     
    Edvard liker dette
  6. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Bump. Ingen admins som vil uttale seg her?
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan uttale meg for min egen del, men ikke som en offisiell tilbakemelding fra IF.
    Det blir gjort en del moderering på forumet, noen synes det er for mye og noen synes det er for lite.
    Vi har sett tirader om "hvorfor ble min tråd blablabla lagt inn i post blablabla" osv, og det kommer motsatt. Dette er en av utfordringene med å drive et forum, folk har forskjellige meninger og forsekjellige oppfatninger av hva som er "riktig".

    Noen av ambassadørene er mer tilhenger enn andre på å slå sammen tråder. Jeg tenker at fnate har et godt poeng i sin post på flyprat som sitert over. Men det vi så ser er at folk stadigvekk skriver "jeg gidder ikke lese 12 sider med info så jeg spør igjen". Da mener jeg vi ikke har kommet lenger enn at man tillater å åpne nye tråder. Det blir fort et veldig uvennlig stemning om man modererer for mye.

    Personlig har jeg skrevet flere relativt omfattende guider og håper at disse kan hjelpe en del av de nye brukerne (og andre selvfølgelig) så mengden gjentakende spørsmål går ned. Dessverre tar det mye tid og energi å skrive lengre guider og da kommer det litt og litt når jeg har kapasitet. Det står ytterligere flere på tavla for fremtiden når tiden strekker til.

    Er forsåvidt enig i at søkefunksjonen ikke er nevneverdig brukbar. Jeg bruker ofte google selv om jeg skal finne igjen en tråd her...
     
    Edvard, SAJblue, Liza and 2 others like this.
  8. Oddvar

    Oddvar Medlem

    Innlegg:
    172
    Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tenker en enkel og grei regel er å "pinne fast" et par tråder som kan ta unna veldig mye spørsmål?
    "KREDITTKORT, LEIEBIL OG ANDRE BONUSPROGRAMMER" -forumet har drøssevis av trumf, payr viatrumf, avis, hertz osv tråder.
    Det er vel her de fleste begynner jakten på poengene sine?

    Per i dag er det et festet innlegg...
     
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    I blant er det sånn, jeg vet jeg har lest noe og lurer på hvor jeg finner det ... søker og søker og søker ..
    Til slutt «ringer jeg en venn», dvs. spør direkte en jeg tror vet svaret eller jeg spør i en tråd eller oppretter.

    Det er svært skjelden jeg ser dumme spørsmål, de er da ikke dumme fordi de fleste av oss vet svaret.

    Min erfaring her inne er at den samlete kunnskapen er enorm. Og hjelp med det ene eller det andre innen det feltet mor sier er galskap, er vel grunnen til at de fleste av oss er her inne? Eller?

    Vi har heldigvis fått bort noen medlemmer som gjorde livet surt for noen og enhver, det var tider da jeg syntes personkrangelen var så heftig at jeg vurderte å melde meg helt ut.

    Slik er det ikke nå!
    Det er en hyggelig tone og jeg føler egentlig at jeg er venner med alle her inne selv om jeg bare har truffet noen få. La oss fortsette å ha det slik. La alle som lurer på noe og ikke finner svaret, få lov å spørre og få et skikkelig svar hvis det er mulig.

    Men som det sies:
    Kan vi finne en bedre søkefunksjon?

    Det hender jeg googler noe og får opp et innlegg på Insideflyer.no som svar. Kult!
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har troen på at redigering av første innlegg i lange tråder på mange måter er veien å gå. Hvis dere som er moderatorer ser at spørsmål blir gjentatt, så rediger spørsmål og svar inn i første innlegg i tråden. Det løser problemet i tråder med 200+ sider. Da kan man gå inn på første side og ctrl-F'e seg til svaret.

    @Are har laget noen supre guider og jeg tror flere av disse også gjør ting lettere, spesielt for relativt lette spørsmål, som hvordan regne ut poeng etc.

    Holder på nå å lage en liten guide om hvordan man (i alle fall jeg) bruker søkefunksjonen på forumet på best mulig vis, hvis det er interesse for det?
     
    Edvard, Gullars, Robert H and 9 others like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Supert initiativ spør du meg.
     
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Hei, vi setter pris på tilbakemeldingene og skal gjøre vårt beste for å moderere på en vettug måte.

    Jeg har bedt moderatorene om å starte arbeidet.
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Moderatorene har tatt ferie. Carte Blanche.

    [​IMG]
     
    sjabby, Darkcho, Kristian and 2 others like this.
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,156
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har nok ikke det...
    Men, hvis du faktisk hadde brukt rapporter-knappen, istedet for å poste passivt aggressive beskjeder på forumet så hadde nok kanskje mer skjedd... ;)
     
    Gullars, KristianR, Kristian and 2 others like this.
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hva er det du mener 'Rapporter' skal brukes til?
     
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Negativ, upassende og personlige angrep er vel gode eksempler ;)
    Aldri brukt det selv til nå og håper og sleppe.
     
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du det er den typen moderering jeg synes er manglende?
     
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,156
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du mener at en tråd trenger moderering så kan du bruke rapporter-knappen.
     
    Eddie47 and Petter B-C like this.
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Vi er ikke tilhengere av massemoderering her på IF.
    At spm blir stilt både en, to og tre ganger tåler vi godt, det samme med en lik tråd eller fire.
    Enkelte tråder sklir ut og blir uoversiktlige og da ønsker vi å samle noen tråder.

    Er det ting dere brukere ønsker at vi flytter, sammenstiller eller rydder i setter vi pris på at "rapporter" brukes så vi kan ta tak i det i stedet for at nye brukere som ikke er kjent her inne skal føle at de "er i veien". Takhøyden skal være høy her inne.
     
    Gullars, Kristian, Mbj and 3 others like this.
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Dette med takhøyde er en av de mange flotte tingene her inne og det skal vi lovprise og spesielt ovenfor nye medlemmer som ikke kjenner jargongen, ordbruken og "gamle" henvisninger ...

    Samtidig kan jeg ikke fri meg for tankem om at noen (svært få) "nye" brukere er gamle som kommer inn for direkte å provosere ...
     
    Gullars, Tore, RoadKing and 4 others like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden