Jeg bare lurer på en ting: Er det noen som har ferske erfaringer på om det serveres ett eller to måltider på dagflyet fra OSL til DOH i C-klasse? Jeg tok den flighten for halvannet år siden og husker ikke helt (skylder på champagnetåka). Nå står samme flight for tur nå til uken. Er det noen som vet? Er jo klar over at QR har DoD (Dine on Demand), men er det likevel noen som har flydd denne strekningen og som eventuelt kan bekrefte eller avkrefte om det er to serveringer.
Det er én servering, har flydd den et par ganger i C. Serveringen består av 3-5 retter, så du blir mett Her ser du menyen som var i høst: http://www.flyertalk.com/forum/27599428-post188.html
Jepp - ett måltid, men alltid mulig å bestille mer av det meste - så langt forsyningene rekker. Iallefall var det slik senest februar i år... "Welcome Back, Mr. RobertH - I remember you, you fly this route quite often, don't you? " "Uhhm.., yes, I expect so (nei, egentlig nokså lenge siden sist, men hun var jo så blid og hyggelig (og litt søt), og siden jeg gjerne vil være hyggelig og grei, tenkte jeg at det var innafor å svare positivt).
Jeg har alltid spist to måltider hos Qatar mellom Oslo og Doha. Full tre-retters etter avgang og et lett måltid/snack før landing.
Hm, er helt sikker på at jeg kun fikk ett måltid når jeg reiste. Men er en stund siden, så mulig det varierer. Du har jo reist en rekke ganger med dem vet jeg Har det vært det light snack hver gang før landing?
Jeg tar vare på alle businessklasse-menyer for ettertiden, så jeg sjekket nå. De sier ikke eksplisitt hvor mange måltider det er, men de påpeker at det er "a la carte" og at kan spise når man vil og hvor mye man vil. Så vil man ha kun ett måltid, ber man om det og vil man ha to eller tre, ber man om det. Flere ganger har jeg også blitt spurt om jeg ønsker at de holder av et lett måltid til senere i flyvningen.