Hvor starter man?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av MissX, 03. juni 2023.

  1. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Har aldri satt meg inn i bonus og opptjening av poeng, men skal nå i år igjen ta en tur til Mellom-Amerika. Starter fra scratch med kun Eurobonus og Trumf Så hvor stater man? Regner med å reise billigst mulig med familien. Tror sølv, gull og diamond alle snakker mye om bare er en fjern drøm.

    Kanskje det finnes en tråd allerede for slike som meg som er helt noob med alt dette?
     
    AirMags and OyvindN like this.
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,615
    Bonuspoeng:
    183
    Start med å skaffe deg et passende kredittkort som gir bonuspoeng. https://insideflyer.no/forums/forums/kredittkort-leiebil-og-andre-bonusprogrammer.14/
     
    OyvindN, MissX and eventyrer like this.
  3. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,530
    Bonuspoeng:
    93
    I tillegg kan det vere greit å etablere trumf-medlemskap og benytte viatrumf.no aktivt ved handel.
     
    MissX liker dette
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,163
    Likes mottatt:
    7,928
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke du tjener så veldig mye ekstra poeng på den turen der kontra å tjene poeng i Norge. Veldig mange tjener brorparten av poengene sine via kredittkort og å benytte Trumf og Viatrumf. Sølvstatus kan du ordne ved å bestille SAS Amex Elite kredittkort.
     
    OyvindN and MissX like this.
  5. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har laget en veldig basic video på dette her, håper den kan hjelpe deg litt :)

     
    PaalAndre1977, OyvindN and MissX like this.
  6. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Dette har jeg ordnet allerede, men bra tips!
     
    OyvindN liker dette
  7. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Det spørs det. Tenker å reise via Canada/Toronto og NewArk. Er vel som du sier kanskje ikke mye å tjene på det.
     
  8. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Takk, denne skal jeg se.

    Vet du forresten om det er mulig å etteregistere bonus fra påsken (Hotels.com)?
     
  9. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Kun hvis du har trykket via viatrumf lenken før du bestilte og ikke har fått poeng registrert på din profil.
     
    MissX liker dette
  10. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, hadde det. Men tror det ble noe krøll ettersom jeg hadde ny mobil og nye oppdateringer. Er sikkert tapte poeng det da.
     
  11. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Gå til din profil og legg inn en ny henvendelse og at du ikke har fått poeng fra et kjøp. Har du trykket på lenken ser du dato og butikk i rullegardinmenyen under ny henvendelse.
     
    MissX liker dette
  12. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    MissX liker dette
  13. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Husk å registrere deg på Kiwi grønt slik at du får 15% trumf på frukt og grønt på Kiwi, og registrere deg på Joker Glad for 5% på mandager.

    Husk at det er generelt dyrere på Joker, men på mandager er det halv pris på min lokale brøddisk i Kristiansand Sentrum den siste timen før stengetid :)
     
    MissX liker dette
  14. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Har Kiwi grønt, men var ikke klar over Joker Glad. Takk for tips :)
     
  15. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vil hjelpe meg litt nå? Skal finne fly til Costa Rica via Toronto på returen i Juli. Hvordan ser jeg hvilken rute som tilbyr EB på kjøpet? Hvordan lønner det seg å legge opp ruten i økonomiklasse.
     
  16. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    De fleste flygninger med et flyselskap i Star Alliance vil gi deg muligheten til å opptjene eurobonuspoeng. Bare vær obs på at det kan være lite poeng å hente ved å fly økonomi, finn den ruten som er billigst og mest praktisk for dere, så kan du etterpå sjekke hvor mye poeng den gir. Det finner du ut her: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/
    Der kan du se alle flyselskap i Star Alliance og se hvilket opptjening de forskjellige billettklassene gir.

    Personlig ville jeg lagt lite vekt på opptjening av poeng dersom målet er å komme seg mest mulig effektivt fra A-B i økonomi.
     
    Last edited: 07. juni 2023
  17. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Takk. Da bestiller jeg bare uten å tenke på poeng for denne turen. Bare for oss i økonomi blir det kostende en del. Synd å ikke kunne hente inn poeng likevel siden det er flyvinger som gir grunnpoeng.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,592
    Bonuspoeng:
    293
    Europa - Toronto - Costa Rica betyr i praksis Air Canada ihvertfall Toronto - Costa Rica og retur om du skal ha poeng.
     
    MissX and Eddie47 like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Til Costa Rica flyr Avianca, Copa Airlines og United som alle er Star Alliance selskaper. Fra Toronto flyr Air Canada Rouge og jeg tror ikke du får poeng der.
     
    MissX and RoadKing like this.
  20. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke sikkert at statusjag er det beste å gjøre, men mer å sanke poeng, særlig hvis du bare skal fly business eller første klasse. For de fleste fordelene med gull følger også bussiness class bookinger, sånn som lounge og ekstra bagasje og SAS har godt med kapasitet på telefonen uansett om du unngår og ringe når nesten alle skal på ferie samtidig. Så gå for ekstrapoeng det første året så kan du heller vurdere om det er noe ide å gå for gullstatus eller ikke senere tror jeg.
     
  21. MissX

    MissX Nytt Medlem

    Innlegg:
    49
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18

    Takk for svar. Når jeg bestiller billetter, hvordan ser jeg da hvilken klasse jeg har bestilt på? Har sett tabellen med klasser som gir bonus, men hvordan ser jeg dette ved bestilling?
     

Del denne siden