Hvordan booke LH F før alle andre

Tråd i 'Bonushjelp' startet av OSLOJW, 25. jan 2024.

  1. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Ganske merkelig at dette ikke innføres 1. september isåfall...
     
    Norwegian_Traveller liker dette
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    SAS er tydeligvis i full gang med å gjøre endringer rundtom, ref. SAS-appen hvor muligheten for å registrere *A-bonusnummer allerede nå er erstattet med SkyTeam.
     
  3. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Litt tragikomisk. Kanskje de skal leie inn en IT-konsulent som meg som kan lære de om feature flagging :rolleyes::D
     
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Håper ikke dette blir en standard i ST. Stort sett ikke et problem, men det er hyggelig å ha muligheten til å endre om det dukker opp noe i siste liten.
     
  5. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,241
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring med om det er nøyaktig 96 timer de går ut fra på CT telefonen? Ved booking på nett virker det å være 4 dager de regner så det går fint an å booke alle avganger på lørdag selv om det er mindre enn 96 timer til avgang. Og da har jo LH i noen tilfeller lagt ut F.
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ble informert om 72 timer på F reiser når jeg booket for par uker siden ..
    Og siden jeg hadde sittet timesvis i kø og ringt gjentatte ganger var det bare 71,5 time igjen før avreise så tyvär...

    Men eller litt frem og tilbake så kunne agenten likefullt bekrefte hele reiseruten..
    Og når jeg ba vedkommende å bekrefte at LH var i F så fikk jeg "Ja ja så klart" etter litt nøling... Ante umiddelbart ugler i mosen, og fikk dette bekreftet ved å sjekke bookingen på SAS.no....

    Lang historie kort, enda timer i telefonen så fikk jeg til slutt booket ny reise, med helt ny rute dagen etter.. riktignok en dag senere avreise. Og så byttet Lufthansa A380 mot A350....... Men til slutt fikk jeg en LX billett .... :cool:
     
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Fortell, fortell... ble du utsatt for dagens Boston nedgradering til 350? OG klarte du å snakke deg til LX F booking i stedet? Det er solid i såfall.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,351
    Likes mottatt:
    19,585
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer med historien litt senere. Orker ikke å skrive alt på mobil ...

    Men MUC-IAD , 380 --> 350 .
    Fikk melding samme dag, på vei mot flyplassen.

    Mye styr, men ble booket om ZRH-IAD med Swiss. Ingen badeand, men LX F leverte et meget bra produkt, helt fra innsjekk til landing.
     
  9. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg booket 2xLHF (og 2xLH business) onsdag 17. juli med avreise torsdag 18. juli.

    Fikk samme beskjed som dere over om at det nå ikke kan bookes reiser mindre enn 72 timer før avreise. Meen, svensken var grei og ba meg booke reiser til "tilsvarende destinasjon" frem i tid for så å ringe inn og endre avreisedato og destinasjon. Etter litt om og men fikk jeg dermed booket for avreise ca. 26 timer før avgang.

    Vi reiste altså 2 business og 2 i first. Alle kom inn både i first class loungen og terminalen i FRA. I tillegg ble de to i business oppgradert rett før boarding :)
    Tipper de syns det var synd og splitte reisefølget.
     
    Cumulus, jonss, AirMags and 17 others like this.
  10. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Det er det man kaller kundeservice :) Var det med eller uten Star Alliance gull eller Senator registrert?
     
    Cumulus liker dette
  11. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293

    Det er jo lett ukas beste booking og oppgradering. Gratulerer :)
     
    Gullars liker dette
  12. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    1,241
    Bonuspoeng:
    93
    Herlig med slik «sivil ulydighet», hvor gikk turen?
     
  13. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg hadde registrert senator status. I tillegg var det på sønnen min sin bursdag. Usikker på hva som var utslagsgivende, men hyggelig var det i alle fall :)
     
    Gullars, Insomnia4u and Brukernavnet like this.
  14. jonvegard

    jonvegard Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    33
    Buenos Aires (EZE)
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    7,416
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke se bort fra at begge deler hjalp :)
     
  16. kjeid

    kjeid Once you go C...

    Innlegg:
    97
    Likes mottatt:
    125
    Bonuspoeng:
    33
    Har forsøkt å få til LH F hjem fra NY/Boston på telefon med SAS i går og i dag. AF viser flere ruter med tilgjengelighet, men ingen på telefon finner disse.

    Ingen av de i andre enden har nevnt noe om begrensing på antall timer før avreise, men så har jeg også en allerede booket reise som blir forsøkt endret.
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan være restriksjoner som gjør at setene ikke er tilgjengelig for ombooking. Dette kan endre seg nærmere avgang, men risikerer også at kabinen fylles opp før restriksjonene heves.

    Noen muligheter:
    - Be agenten om å lukke bookingen din og søke opp en ny reise for å bekrefte tilgjengelighet
    - Be agenten søke BOS-OSL istedenfor leg-for-leg
    - Slett gammel hjemreise før søk (med risiko for å miste den)
    - Book separat hjemreise
     
  18. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    641
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplevde noe av det samme tidligere i uka. Jeg ringte inn hver halvtime etter at jeg så tilgjengelighet på United. Etterhvert traff jeg på samme dama for andre gang. Hun husket meg og ville søke på nytt. Da fortalte hun at hun nå hadde "refreshed" systemet og at hun nå så dem. Går kanskje an å antyde/spørre om når systemet ble refreshet sist...
     
    jonss, Gullars and Nordlands like this.
  19. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    402
    Likes mottatt:
    535
    Bonuspoeng:
    93
    Ser på en avgang på torsdag som har tre (3) ledige i F på lufthansa.com, er det da bortkastet å forsøke å ringe inn, eller finnes det en sjangs? Trenger to (2) seter
     
    Last edited: 28. juli 2024
  20. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    641
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du skriver eller sender pm med hvilken flight, så skal jeg si noe om muligheten... Antall ledige seter I F sier bare noe om dette... Men du har jo uansett ikke noe å tape på å prøve.
     
    Preference liker dette

Del denne siden