Satt og lekte litt i Awardfares i går kveld for å se etter mulige nye reiser i F, og da dukket det opp noen kuriositeter i LH F som andre hadde søkt på, og og derfor viste tilgjengelighet med Aeroplan-filteret hos meg: 1. Tilgjengelighet på LH F fra US til Europa nesten 120 timer før avgang på første flight, for en rute fra LGA til ARN. 2. Tilgjengelighet på et knippe rutinger i LH F i november, desember 2024 og februar 2025 som andre AF-brukere hadde søkt på. Dette virket å være div rutinger via ORD, DEN og BOS, men jeg var for trøtt og lite motivert til å sjekke andre rutinger og datoer.. Jeg glemte å ta screenshot i går kveld, og da jeg skulle prøve i dag var det meste borte igjen, men fikk snappet et bilde av førstnevnte. Mulig det var en feil i går kveld, men noen her inne med mer kompetanse og ønske om reise i F enn enn meg har kanskje lyst til å sjekke opp litt mer?
Det hjelper ikke dessverre. Aeoroplan har annen tilgjengelighet enn EuroBonus, så i hvert fall alle du fant under punkt 2. vil ikke kunne bookes for oss med EB.
Ikke helt utenkelig at slike reiser kan bookes via SAS. Lufthansa-gruppen har hatt noen glipp hvor bestemte kombinasjoner av tilslutningsflights har låst opp F lang tid i forveien, deriblant LX F som lå åpent en periode på forsommeren.
Trikset er omtalt i denne tråden. Kort oppsummert handler det om at LH F noen ganger kan finnes mer enn 96t før avgang. For å få til det må man finne én eller flere tilknytningsflighter før selve F-flighten, og av og til åpnes da tilgjengelighet 96t før tilslutningsflighten. Selv brukte jeg trikset på både utreise og retur, og fant da LH F på FRA-ICN ca. fire døgn før OSL-FRA når agenten søkte OSL-FRA-ICN. Tilsvarende fant jeg LH F ca. fire døgn før TPE-ICN når agenten søkte TPE-ICN-FRA. Vi booket torsdag til søndag, men med dette trikset kunne vi strengt tatt klart en dag til. Hele turen var klar to dager før avreise.