Hvordan booke LH F før alle andre

Tråd i 'Bonushjelp' startet av OSLOJW, 25. jan 2024.

  1. fly

    fly Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Satt og lekte litt i Awardfares i går kveld for å se etter mulige nye reiser i F, og da dukket det opp noen kuriositeter i LH F som andre hadde søkt på, og og derfor viste tilgjengelighet med Aeroplan-filteret hos meg:
    1. Tilgjengelighet på LH F fra US til Europa nesten 120 timer før avgang på første flight, for en rute fra LGA til ARN.
    2. Tilgjengelighet på et knippe rutinger i LH F i november, desember 2024 og februar 2025 som andre AF-brukere hadde søkt på. Dette virket å være div rutinger via ORD, DEN og BOS, men jeg var for trøtt og lite motivert til å sjekke andre rutinger og datoer..

    Jeg glemte å ta screenshot i går kveld, og da jeg skulle prøve i dag var det meste borte igjen, men fikk snappet et bilde av førstnevnte. Mulig det var en feil i går kveld, men noen her inne med mer kompetanse og ønske om reise i F enn enn meg har kanskje lyst til å sjekke opp litt mer?
     

    Attached Files:

  2. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Det hjelper ikke dessverre. Aeoroplan har annen tilgjengelighet enn EuroBonus, så i hvert fall alle du fant under punkt 2. vil ikke kunne bookes for oss med EB.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke helt utenkelig at slike reiser kan bookes via SAS. Lufthansa-gruppen har hatt noen glipp hvor bestemte kombinasjoner av tilslutningsflights har låst opp F lang tid i forveien, deriblant LX F som lå åpent en periode på forsommeren.
     
  4. Preference

    Preference EBG

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    567
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sant, jeg fikk jo LX F selv på den måten! :D
     
    trygveat liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,172
    Likes mottatt:
    4,982
    Bonuspoeng:
    113
    Trikset er omtalt i denne tråden. Kort oppsummert handler det om at LH F noen ganger kan finnes mer enn 96t før avgang. For å få til det må man finne én eller flere tilknytningsflighter før selve F-flighten, og av og til åpnes da tilgjengelighet 96t før tilslutningsflighten.

    Selv brukte jeg trikset på både utreise og retur, og fant da LH F på FRA-ICN ca. fire døgn før OSL-FRA når agenten søkte OSL-FRA-ICN. Tilsvarende fant jeg LH F ca. fire døgn før TPE-ICN når agenten søkte TPE-ICN-FRA.

    Vi booket torsdag til søndag, men med dette trikset kunne vi strengt tatt klart en dag til. Hele turen var klar to dager før avreise.
     
    kaldal, paron and trygveat like this.

Del denne siden