Hvordan booke LH F før alle andre

Tråd i 'Bonushjelp' startet av OSLOJW, 25. jan 2024.

  1. ak41

    ak41 Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Hvor mange ledige seter var det i F på den aktuelle flighten da du ringte SAS?
     
    AirMags liker dette
  2. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Da krysser jeg fingrene for at det er mulig!

    Det var 3 ledige da jeg ringte inn, men ingen tilgjengelig i Awardfares.
    Booket en tur på onsdag, ringte inn for å legge til flight til FRA på torsdagen og spurte om de kunne søke opp tur til EWR på fredagen. Det fant ikke hun som hjalp meg på gulltelefonen i går.
    Jeg har nok poeng til å booke utenom CT for så å legge det til, så derfor jeg prøver å få det til nå i helgen før jeg legger til CT til uka.
     
    ak41 liker dette
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    @AirMags Dette sier AwardFares:
    Skjermbilde 2024-01-28 kl. 12.45.07.png
     
    AirMags and ak41 like this.
  4. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, får bli de to i midten jeg må gå for. Evt torsdagen der 1A og 1K er ledig.
    Bare usikker på hva jobben sier om jeg jobber en dag remote i fra NYC på fredagen, men hva gjør man ikke for F billetter?
     
    ak41 liker dette
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Torsdag viser 5 ledige, fikk ikke med meg at du trengte 2 billetter. Tror det kan bli vanskelig når det kun er 3 ledige.
     
    AirMags liker dette
  6. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg trenger to billetter.
    Derfor jeg tror torsdagen kan være bedre, evt se an lørdagen der jeg tror det var 6 ledige billetter.

    Har først og fremst lyst til å få tak i F fra Frakfurt med 747-8.
     
  7. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    210
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det var jeg. FRA-BOG mener jeg, forleden dag. Men det har jeg sjelden sett. Tror ikke det er mulig å lage noe system for å beregne at så skal skje.
    Det er jo ikke bare belegget i F som bestemmer oddsene for at noe skal åpnes, men hvor mye som er solgt i Biz, historikk, osv.
    Så er det vel også slik at LH i prinsippet kan drive og justerer bonustilgjengelighet helt fram til boarding. Men ved et visst tidspunkt så blir det jo "for sent", man rekker ikke å få utstedt billetter. Og om man allerede har påbegynt tilslutningsreise til FRA/MUC så hjelper det jo ikke om noe åpnes.
     
    ak41, AirMags and Insomnia4u like this.
  8. OSLOJW

    OSLOJW Flyr litt...

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg gjorde dette senest sist uke, gikk helt fint..
     
    magnusant and AirMags like this.
  9. OSLOJW

    OSLOJW Flyr litt...

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Det blir jo 96t + de andre flightene du legger til, så 2 døgn ekstra eller enda 48t ca om du vil. Er i hvert fall så langt jeg har klart å strekke den.. Så 144t eller 6 døgn.
     
    AirMags liker dette
  10. OSLOJW

    OSLOJW Flyr litt...

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    33
    Ingen god løsning på hvordan fikse returen. Tidligst sett seter 96t før på retur FRA i det siste selv.
     
    graphite and AirMags like this.
  11. graphite

    graphite Medlem

    Innlegg:
    210
    Likes mottatt:
    348
    Bonuspoeng:
    63
    Skikkelig løsslupne tilstander om dagen. På FRA-MEX med F2 A0 J9 C9 D0 Z0 P0 to døgn før avreise slippes et F-sete til *A og ses av SAS.
     
    Woodswing, Spielhaug, AirMags and 2 others like this.
  12. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Hvordan er tilgjengeligheten OSL-FRA el OSL-MUC om man velger å booke F et par dager før? Er man nødt til å ha dette klart eller kjøre via VIE?
     
    AirMags liker dette
  13. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    VIE trikset funker kun når du skal booke BIZ for turer som starter mer enn 85 dager før avgang.
    F burde du få tak i hvis du følger med og ringer inn når det dukker opp noe ledig.
     
  14. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    298
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mente tilgjengeligheten for det første leget, OSL-FRA eller OSL-MUC. Er det noe ledig her like før, eller i praksis tomt (slik at man må via via).
     
  15. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,278
    Likes mottatt:
    5,579
    Bonuspoeng:
    183
    Uten fryktelig mye erfaring på egen kjøl er mitt inntrykk at de har ledig OSL-FRA/MUC hvis du skal videre med F. Selv om ikke de har dette første leg ledig for de som ikke skal videre.

    Ser ut som de fleste på forum som rapporterer booking av F i siste liten får med første leg uten problemer. Det er også min ene erfaring med LH F.


    K
     
    AirMags and vegasbaby like this.
  16. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    657
    Likes mottatt:
    2,312
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte å dele noen erfaringer jeg har hatt gjennom høsten og vinteren. Men ville vente til jeg hadde booket egen reise:)
    Erfaringen her er at du ikke er avhengig tilslutning bare innenfor LH gruppen. Og mulighetene er ganske synlige på United.com. Her kunne jeg finne TOS - PVG i First over 120 timer før avreise fra FRA. Her gikk reisen via BGO, så Lufthansa kom sent inn i bildet.
    På retur - hvertfall fra Asia - er det det samme. Her hadde jeg TPE - PVG - FRA i Business. First fra PVG kunne bookes fra det var 96 timer til avreise fra TPE. For min del ville det si ca 110 timer før avreise fra PVG.
    Her også er det meste veldig synlig på United.com.
     
    OSLOJW, Gullars, cooolcatz and 3 others like this.
  17. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    Muligens feil tråd, men tar sjansen:
    Er det noen som har fulgt med på hvor ofte det dukker opp LH F-billetter til Sør-Afrika? Tenkte på det først nå, på Awardfares ser jeg per i dag ledig F en av de neste fire dagene.
    Har bonusbillett til CPT om noen uker, lurer på hvor mye tid det er verd å bruke på å følge med når det nærmer seg mtp å endre til F. Direkte til CPT er selvsagt best, men dukker det opp noe til JNB skal jeg vel alltids klare å ta meg videre derfra.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,937
    Likes mottatt:
    22,642
    Bonuspoeng:
    293
    LH flyr A343 uten F til CPT, men B748 til JNB.
     
    geirh liker dette
  19. Vaskehanske

    Vaskehanske Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Max legs for T/R er 8, men hva er det for enveis? Samme? :)
     
  20. CptSideslip

    CptSideslip EBD

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    937
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har variert litt på agenter, slik jeg har oppfattet det. Personlig har jeg ikke hatt noen problem med 5 legs på enveis, men andre har sagt at agenter har stoppet på 4 på enveis.
    Vilkårene spesifiserer kun max 8 legs på en *A booking, så det er ikke noe som er skrevet i stein i forhold til enveis.
     
    milehigh liker dette

Del denne siden