Da krysser jeg fingrene for at det er mulig! Det var 3 ledige da jeg ringte inn, men ingen tilgjengelig i Awardfares. Booket en tur på onsdag, ringte inn for å legge til flight til FRA på torsdagen og spurte om de kunne søke opp tur til EWR på fredagen. Det fant ikke hun som hjalp meg på gulltelefonen i går. Jeg har nok poeng til å booke utenom CT for så å legge det til, så derfor jeg prøver å få det til nå i helgen før jeg legger til CT til uka.
Jepp, får bli de to i midten jeg må gå for. Evt torsdagen der 1A og 1K er ledig. Bare usikker på hva jobben sier om jeg jobber en dag remote i fra NYC på fredagen, men hva gjør man ikke for F billetter?
Torsdag viser 5 ledige, fikk ikke med meg at du trengte 2 billetter. Tror det kan bli vanskelig når det kun er 3 ledige.
Ja, jeg trenger to billetter. Derfor jeg tror torsdagen kan være bedre, evt se an lørdagen der jeg tror det var 6 ledige billetter. Har først og fremst lyst til å få tak i F fra Frakfurt med 747-8.
Ja, det var jeg. FRA-BOG mener jeg, forleden dag. Men det har jeg sjelden sett. Tror ikke det er mulig å lage noe system for å beregne at så skal skje. Det er jo ikke bare belegget i F som bestemmer oddsene for at noe skal åpnes, men hvor mye som er solgt i Biz, historikk, osv. Så er det vel også slik at LH i prinsippet kan drive og justerer bonustilgjengelighet helt fram til boarding. Men ved et visst tidspunkt så blir det jo "for sent", man rekker ikke å få utstedt billetter. Og om man allerede har påbegynt tilslutningsreise til FRA/MUC så hjelper det jo ikke om noe åpnes.
Det blir jo 96t + de andre flightene du legger til, så 2 døgn ekstra eller enda 48t ca om du vil. Er i hvert fall så langt jeg har klart å strekke den.. Så 144t eller 6 døgn.
Ingen god løsning på hvordan fikse returen. Tidligst sett seter 96t før på retur FRA i det siste selv.
Skikkelig løsslupne tilstander om dagen. På FRA-MEX med F2 A0 J9 C9 D0 Z0 P0 to døgn før avreise slippes et F-sete til *A og ses av SAS.
Hvordan er tilgjengeligheten OSL-FRA el OSL-MUC om man velger å booke F et par dager før? Er man nødt til å ha dette klart eller kjøre via VIE?
VIE trikset funker kun når du skal booke BIZ for turer som starter mer enn 85 dager før avgang. F burde du få tak i hvis du følger med og ringer inn når det dukker opp noe ledig.
Jeg mente tilgjengeligheten for det første leget, OSL-FRA eller OSL-MUC. Er det noe ledig her like før, eller i praksis tomt (slik at man må via via).
Uten fryktelig mye erfaring på egen kjøl er mitt inntrykk at de har ledig OSL-FRA/MUC hvis du skal videre med F. Selv om ikke de har dette første leg ledig for de som ikke skal videre. Ser ut som de fleste på forum som rapporterer booking av F i siste liten får med første leg uten problemer. Det er også min ene erfaring med LH F. K
Tenkte å dele noen erfaringer jeg har hatt gjennom høsten og vinteren. Men ville vente til jeg hadde booket egen reise Erfaringen her er at du ikke er avhengig tilslutning bare innenfor LH gruppen. Og mulighetene er ganske synlige på United.com. Her kunne jeg finne TOS - PVG i First over 120 timer før avreise fra FRA. Her gikk reisen via BGO, så Lufthansa kom sent inn i bildet. På retur - hvertfall fra Asia - er det det samme. Her hadde jeg TPE - PVG - FRA i Business. First fra PVG kunne bookes fra det var 96 timer til avreise fra TPE. For min del ville det si ca 110 timer før avreise fra PVG. Her også er det meste veldig synlig på United.com.
Muligens feil tråd, men tar sjansen: Er det noen som har fulgt med på hvor ofte det dukker opp LH F-billetter til Sør-Afrika? Tenkte på det først nå, på Awardfares ser jeg per i dag ledig F en av de neste fire dagene. Har bonusbillett til CPT om noen uker, lurer på hvor mye tid det er verd å bruke på å følge med når det nærmer seg mtp å endre til F. Direkte til CPT er selvsagt best, men dukker det opp noe til JNB skal jeg vel alltids klare å ta meg videre derfra.
Dette har variert litt på agenter, slik jeg har oppfattet det. Personlig har jeg ikke hatt noen problem med 5 legs på enveis, men andre har sagt at agenter har stoppet på 4 på enveis. Vilkårene spesifiserer kun max 8 legs på en *A booking, så det er ikke noe som er skrevet i stein i forhold til enveis.