Hvordan booke LH F før alle andre

Tråd i 'Bonushjelp' startet av OSLOJW, 25. jan 2024.

  1. Vaskehanske

    Vaskehanske Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    392
    Bonuspoeng:
    63
    Var det noen spesiell måte du ba agenten søke opp på eller legge inn reisen? Eller gikk det på første forsøk?

    Mulig det ikke var tilgjengelige plasser når jeg ringte, men opplevde at de ikke fant noe.
    Når vi ringte inn siste gangen spurte vi pent om de kunne dobbeltsjekke fordi vi ser det 3 stk er ledige seter(3 stk til salgs ikke ledige som
    bonus på AF).
    Hun måtte snakke med en kollega og plutselig fant hun de. Hvis noen får til dette eller annet kan det være verdt å høre hvilken måte de søker det opp på når de finner plasser?
    Virker som det er noen som får det til og andre ikke. Da kan man guide agenten selv ved neste anledning :)
     
  2. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Kort spm, har A-space noe å si? Hva er forskjellen på det og F i dette tilfellet? A viser vel upgrade space?

    En annen ting, hvis jeg ber de bestille en reise med avreise fra OSL til FRA ca 24t før flighten jeg ønsker F på, vil de da se F-tilgjengelighet med en gang, eller må de faktisk booke OSL-FRA-flighten for at F på magisk vis skal dukke opp, gitt at EF viser nok F-space på flighten?

    EDIT: Kan det stemme at A-space signaliserer discounted F, og dermed bedre angir om det vil bli tilgjengeliggjort som award tix? Altså at F5/A0 tyder på at det ikke kommer award-billetter i F, mens F5/A5 er et veldig godt tegn?
     
    Last edited: 15. mars 2024
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    De skal vanligvis se det om du ber dem spesifikt søke direkteflighten (og ikke fra OSL). Om det er tilgjengelighet altså :)
     
  4. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, men det er vel om man er innenfor 96t før avreise? Her er vel tanken at jeg kan legge på en del fiktive flights i dagene før for å bestille LH F >96t før egentlig tiltenkt utreisetidspunkt. Spørsmålet er om de da ser LH F-tilgjengelighet mer enn 96 timer ut bare ved å begynne en booking med masse legs først, eller om de må faktisk gjennomføre bookingen for så å se på en endring for å finne de F-flightene.
     
  5. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,689
    Likes mottatt:
    4,105
    Bonuspoeng:
    113
    Det har nok en del (alt) med agenten å gjøre. Det er nå en egen avdeling med 10 av de mest erfarne agentene som kun betjener Diamant+ (som Anko annonserte på "An evening of conversation") . De har virkelig stålkontroll. Vi hadde bestilt biz dagen før for å posisjonere oss, men slettes ikke noen europaturne for å si det sånn. Kun en kjapp tur innom LHR for lounge-safari.

    Samtalen gikk omtrent sånn: "Hei, jeg ringer om ref xxx. Vet at LH normalt slipper F 96 timer før, men..". Og der ble jeg avbrutt. "Ja, jeg ser to billetter i F som jeg kan booke for deg". Hele samtalen varte i under 5 min.

    Denne avdelingen er på jobb kun fra 9-17 på hverdager. Men moralen er at det er bare å ringe opp igjen hvis den første agenten ikke finner noe. De som kan , de kan.
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,940
    Likes mottatt:
    2,546
    Bonuspoeng:
    113
    Mitt svar var på 24t før om du leser hva han skrev :) Min erfaring er altså (etter å ha ringt utallige ganger før jeg reiste F forrige mnd) er at de fleste agenter ser F-seter om en gir dem DIREKTE-flightene. F.eks FRA-PVG.

    Jeg brukte AF seat listing, som viste ledige seter. Dette stemte hver gang jeg ringte inn.

    Edit: Igjen understreker jeg at dette gjelder 24t før. Altså ikke 96t.
     
  7. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det var nok jeg som formulerte litt dårlig, og hadde to spørsmål i samme post.
    Enig i at agentene er gode på å finne flighter om man gir de direkteflightene.

    Det jeg var usikker på er at om man skal bruke trikset i orginalposten for å finne LH F mer enn 96 timer før ,eksempelvis MUC-BOS, ved å booke fiktive legs med lange mellomlandinger i forkant av den flyvningen, om de flyvningene faktisk må være booket og billettert, eller om det holder å be agenten legge de til i en påbegynt booking. Det sistnevnte vil jo være langt mer praktisk, og ikke minst muligens gjøre at man pådrar seg lavere kostnader i gebyrer.
     
    Gullars and Teknolai like this.
  8. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,689
    Likes mottatt:
    4,105
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er usikker på om du faktisk må ha en booking eller om de ser det med en gang. Men glem det med "masse fiktive bookinger". Det holder med én enkelt tilknytningsflight til MUC eller FRA for å "slå" søkemotoren, og dit må du jo uansett.. Hilsen en som i dette øyeblikk befinner seg på LH F mellom FRA og EWR :)
     
  9. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Hehe ja, jeg beskrev det som masse fiktive da jeg tenkte å prøve trikset først og fremst på hjemturen, og der trenger jeg et par dager med fiktive turer hvis jeg skal rekke å bestille det mer enn 24t før utreisen. Veldig usikker på om det lar seg gjøre, men får spille litt agentrullett og se hva jeg får til.
     
  10. egilw2201

    egilw2201 Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Testet å ringe inn nå med flighter som viser F5 og F6 i AF om 72 og 96 timer uten hell, så virker å være veldig hit or miss.
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,241
    Likes mottatt:
    7,613
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde en retur ICN-FRA 8. april som hadde tilsvarende tall og da fikk jeg ikke varsel før to dager før av en eller annen grunn. Det ble vel lagt ut ett sete tre dager før og 4 seter to dager før. Fikk uansett ikke reist da jeg måtte kansellere hele turen pga lungebetennelse :( Så varselet fra awardfares var mer salt i såret enn jubel :rolleyes:
     
  12. earntzen29

    earntzen29 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, kan du med din metode finne f for 2 pax fra eller much til nyc ut 11 hjem 15 mai??
     
  13. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    657
    Likes mottatt:
    2,312
    Bonuspoeng:
    93
    Det vil bli vanskelig. Du kan muligens finne utreise, men ikke hjemreise. Den vil evt ikke bli tilgjengelig før etter at reisen har startet.
     
  14. earntzen29

    earntzen29 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    ok og takk
     
  15. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Du må også huske at du kan endre bookingen helt frem til 24 timer før første flight, så du kan være heldig og se at det dukker opp.
    Jeg fikk nå booket billetter i går, søndag, for en flight som går på torsdag denne uken. Så du kan være heldig at det dukker opp noe. Bare ikke gi deg, men ha en alternativ rute hjem igjen uansett.
     
  16. earntzen29

    earntzen29 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har 2 separate bookinger (2x CT)
    1 OSL FRA EWR i biz 11 mai
    2 JFK FRA OSL i øk 15 mai

    Prøver å oppgradere til first, men skjønner ikke helt oppskriften på å finne billetter før de dukker opp i Awardfares...
     
  17. CptSideslip

    CptSideslip EBD

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    937
    Bonuspoeng:
    93
    Ser at på FRA-EWR på 11.mai er det F3, så 5 av 8 seter er booket. Det er da usikkert om det slippes 2 seter, det blir gjerne nærmere avgang enn 96 timer.
    Fra MUC er det bedre muligheter ser det ut til, her har man MUC-EWR med A340-600, med F8, altså ingen F seter booket. Det er også ledig biz billetter som er et godt tegn for at billetter slippes.
    I tillegg er det mulighet på MUC-JFK, med A380-800. Her er det F5, så 5 F seter ledig, og biz er sluppet.

    JFK-FRA på 15. mai flys med 747-400 som ikke har F kabin.
    EWR-FRA har F3A3, og biz er ikke sluppet. Erfaringsmessig er dette ikke et godt tegn.
    EWR-MUC har F4A4, men heller ingen biz sluppet.
    JFK-MUC er fullbooket i F kabinen.
     
    AirMags and Spielhaug like this.
  18. earntzen29

    earntzen29 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Takk, takk
     
  19. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    716
    Likes mottatt:
    998
    Bonuspoeng:
    93
    Var det noe spesielt som gjorde at noen orket hjelpe deg på en søndag? Ikke CT da kanskje?
     
  20. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    505
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde nok bonuspoeng til å ikke trenge å bruk CT for å booke. Legger inn CT forhåpentligvis imorgen om jeg finner noen returflighter som det er mulig å booke.
     

Del denne siden