Vi opplevde det samme sommeren 23 da vi leitet etter F til HND. United og Awardfares viste kun 1 ledig sete FRA-HND men søkte ved en tilfeldighet på united sine sider på OSL-HND og da viste united 2 ledig seter. Ringte inn umiddelbart og fikk booket F for 2. Husker ikke nøyaktig hvor lang tid i forveien dette var. Enden på visa var uansett at LH kansellerte OSL-FRA og booket oss om til OSL-LHR-HND med ANA F, 2x600 EUR i komp og 20k poeng pr pax
Noen som vet om dette fungerer når man skal legge til utreise på en eksisterende bestilling med hjemreise? Dvs. hvis jeg ringer og spør om å legge til utreise som starter med OSL-FRA, vil de da kunne finne FRA-XXX i F 96t før første fly om tilgjengelighet i F er god?
Prøver at skjøne denne. Forstår jeg det korrekt at jeg, om dette fungerer, kan ringe inn i dag og starte en tur fra OSL tirsdag 4/6 via via og forsøke at ende opp med FRA-XXX i F onsdag eller torsdag ?
Stemmer. Ideen er at tilknyttingsflyet som blir lagt inn i booking i seg selv utløser synlighet for en F flight som LH har sluppet men som ikke er gjort synlig for partnere enda.
Gjør dette kun at man finner billetter tidligere enn 96t før, eller at det også åpner seg flere billetter der det er mindre enn 96t til avreise?
Det åpner seg nok ikke flere, men du kan komme andre som er ute i samme ærend i forkjøpet. Det har vært nevnt at noen av de andre allianse-partnerne kan booke F online på sekundet når de slippes, da kan det allerede være for sent når du kommer gjennom på telefon om du ringer inn 96t før.
er ikke helt enkelt at bli klok på noe mønster her.... litt erfaringer fra i dag FRA-EZE 1/6, F5/A3 - sas ser ingen FRA-MEX 31/5 F3/A0 - sas ser alle tre EZE-FRA 1/6 F3/A0 - sas ser ingen
Viser United noe tilgjengelighet på disse? Sjekk også belegg i C. Hvis det er mulighet for at Lufthansa må oppgradere noen for å få plass her så holder de kanskje tilbake setene i F
Jeg har samme erfaring fra en RTW booking i desember. SAS så samtlige 8 seter i F på MEX-FRA(F8), men ingenting på andre flighter med variende belegg(F4/F5).
oppdatering, første gang jeg ringte var det Aeroplan som viste de, nå da united slapp så SAS begge setene på EZE-FRA 1/6 F3/A0, masse ledig i C
Skal av gårde neste helg men forsøker finne ut av hvor det er størst sjanse for at komme begge veie i F
FRA-ICN fredag 7/6, F7/A7. Sas ser dessverre bare ét sete, men ellers funker det som bare pokker med LH group flights med start fra OSL onsdag 5/6
Hei, jeg forstår det slik at det kan være enklere å få en direkte flight til FRA eller MUC når man først har fått First videre (?). Hvis man har en melkerute om VIE, ringer inn og får booket om til First 96t før første flight, og får endret melkeruten til f.eks. OSL-FRA, vil det kunne klusse til First-leget hvis man gjør det med en gang? Altså at det plutselig da blir mer enn 96 timer til første flight.