Hvordan booke reise med flere stopovers på beste og billigste måte?

Tråd i 'Reisemål' startet av lMartin, 23. mai 2016.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Fruen drømmer seg til nye eksotiske reisemål og jeg er selvfølgelig ikke vond å be :)

    Det er ikke så ofte vi har mulighet til å dra langt og være borte lenge i privat regi, så jeg vil gjerne få med meg flere destinasjoner når vi først er i gang. Hovedmål med reisen denne gangen vil være New Zealand, med en stopp i f.eks. Singapore på vei ned og Hong Kong på vei tilbake.

    Hvilke bookingverktøy fungerer best når man skal booke denne typen tur? Jeg har prøvd *A jorden rundt-billett, diverse søkemotorer og reisebyråer. Har også gjort noen forsøk med ITA, men fikk ikke opp noen gode alternativer (mulig jeg gjorde noe feil?). Har også prøvd direkte hos f.eks. Singapore og Air New Zealand.

    Det beste alternativet jeg har funnet så langt er med Expedia sin søkemotor. Her landet jeg på en pris på ca. 17 000,- pr. snute på TRD-CPH-SIN, SIN-CHC, AKL-HKG, HKG-ARN-TRD i eco.

    Jeg har en følelse av at det må finnes bedre alternativer her. Noen reisevante bonusfreaks som kan komme med noen tips?

    Det bør helst være Star Alliance, da vi har status og det er her vi samler poeng.
     
    Edvard liker dette
  2. boatc

    boatc Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Du har kanskje prøvd Google Flights allerede? Det er, sammen med ITA, det beste verktøyet for slike bestillinger IMO.

    I ditt tilfelle ville jeg nok ringt Singapore Airlines for å få hjelp til å sette opp en god C-rute med stopovers (gitt at dere kan reise før 21. august)
     
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Reisekalenderen er nok ganske full fram til september. Vi tenker januar/februar, da er vel klimaet på sitt mest behagelige i New Zealand i alle fall.
     
  4. hansomlikerklm

    hansomlikerklm Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Kontakt et reisebyrå som kan slike reiser. Hva med Reisefeber i Bergen? De er veldig flinke
     
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Å kontakte et reisebyrå tenkte jeg faktisk ikke på. Er så vant med å booke alt selv og trodde liksom det var måten å gjøre det på når alt skjer på nett. Kommer i alle fall ingen vei med Google Flights, prisen jeg får opp er av en annen verden, uansett hvordan jeg prøver å legge opp reiseruta.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Be et reisebyrå lage et forslag som bookes i de klassene som gir 100% miles på ditt FFP og med de datoene som passer dere.

    Om du vil ordne direkte så er det enkleste å booke på sq.com:

    TRD–CHC/AKL–TRD + SIN–HKG retur (2 ulike PNR, ca. 28 400 miles.)

    For å legge inn stopover begge veier bruk Multi-city.

    Med lav poengopptjening så får du dette samlet i februar for under 12500 NOK.

    Stopover SIN er normalt inkludert i alle SQ fares og du kan også ringe SQ etter booking for å ordne dette. Dobbeltsjekk status på ordningen med SQ før du bestiller så du slipper betale en itinerary change.
     
    Last edited: 23. mai 2016
  7. Bragemann

    Bragemann Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Jarle hos Sunquest i Oslo er også dyktig på slike reiser ,jeg har benyttet de flere ganger i løpet av de siste årene .
     
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for mange gode forslag. Nå har jeg litt å jobbe med :)
     
    Edvard liker dette
  9. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Vil på det sterkeste anbefale å prøve https://www.travelnation.co.uk - De er fantastisk dyktige til dette og har fantastisk kundeservice. Jeg har brukt dem 3 ganger nå, fått best pris alle gangene sammenlignet med norsk reisebyrå samt egetforsøk, og anbefaler dem gjerne videre.
     
    chrt and Edvard like this.
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant. Booker du da via e-post eller telefon?
     
  11. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Har gjort begge deler. Bruker en agent som heter Rowena Evans fast, som jeg stoler på gjør en solid jobb og går de ekstra stegene for å finne en god rute.
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden