Hvordan søke på *A reiser når sas sin side er stengt?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 22. sept 2021.

  1. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    finnes det noen gode måter å søke etter *A bonusreiser på nå som sas sin side er stengt for dette?

    Bruker expertflyer en del, men har flere ganger skjedd at selv om den viser inventory så finner ikke Sas ledige bonusseter.

    Lars :)
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    AwardFares (med abo).
    Ikke 100% den heller men treffer relativt godt er min erfaring.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Så vidt jeg vet har det aldri vært noen søkemotor som er 100% opp mot det SAS konsulentene finner. Det er også greit å merke seg at konsulentene ikke alltid gjør optimale søk, at en må følge opp feks at de ikke søker hele ruten, men søker spesifikt mellom to flyplasser osv.

    Selv bruker jeg en kombinasjon av United sitt bonusreisesøk, ANA sin hjemmeside for bonus reiser og lifemiles sin side, som sammen med Air Canada sin søkefunksjon, i blant kan gi litt optimistisk info om ledige Air Canada seter. Men tilsammen kan det gi en sterk indikasjon på hva som er å finne.

    Og med fare for å leke forumpoliti. Det er mange gode tråder å poste relevante spørsmål på.
     
    RoadKing liker dette
  4. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg signerte en måned abonnement der, og den erfaringa jeg har er at den siden er helt ubrukelig, så kunne ligsågodt ha skyldt de pengene i dass. Derfor ringte kundeservise til SAS og ordnet søket der, så da fant vi en booking jeg kunne bruke til Asia som jeg ønsket der heller, så mitt råd er å booke den veien heller.
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Du må alltid booke hos SAS så det kommer du ikke utenom uansett ..
    Min erfaring med AF har vært veldig god. Bortsett fra BR og AC har det truffet veldig godt.
    Også må en være klar over noen begrensinger:
    - TG slipper C og F 90 dager før
    - LH slipper F 14 dager før (maks)
    - LH Biz er noen ganger ikke tilgjengelig hvis en ikke flyr LH/LX på IC
     
    Are liker dette
  6. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips, da får en bare søke videre.

    Bruker dere CT nummer når dere ringer? Jeg har tidligere oppleved at de ikke vil søke segment men kun hele reisen og da blir det vist mindre ledig. Hvordan går dere frem?
     
  7. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Finn noen ruter (2-4) som er OK for deg.
    Ring inn og si du ønsker å reise fra hit til dit og har noen flighter klare. Hvis agenten ikke vil søke leg for leg og heller ikke finner noe du er fornøyd med, legg på og ring igjen. Kanskje neste agent finner noe bedre eller kan søke leg for leg.
     
    Shyneno, Weissen and larslarslars like this.
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du etter så lang tid her inne faktisk har trodd at du kunne booke turer på AF sier det vel mest om deg. På AF finner man aktuelle turer, så ringer man SAS.

    De fleste andre klarer jo dette uten problemer, selv jeg har booket et par turer i F på den måten.
     
    Shyneno and Arvid1410 like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,641
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    CT telefon om du skal booke reise med CT. Kundeservice for en reiser uten CT. Har du status sjekk gull/diamant Mail. Det ligger egen tråd om denne mulighet som er lur å lese.

    Alle her inne spiller konsulent bingo. Legg på og ring igjen, hvis kunnskap og villighet ikke er der. I forgårs traff j på 4 forsøket.

    Jeg er alltid godt forberedt med konkrete forslag og har pc oppe for å kunne gjøre nye søk hvis konsulent kommer med forslag eller andre muligheter.
     

Del denne siden