Hvordan var din flytur?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Flyrlavt, 23. juli 2023.

1. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Vi mangler muligens en generell tråd rundt flyvninger? Det blir jo spesielt snakket lite om economy her inne.

Flyselskap: BA
    Rute:LPA-LGW
    Klasse: Economy
    Tanker? Ferdig på jobb og valgte å bli igjen på Granca noen dager, ga beskjed til jobben sitt reisebyrå om å utsette hjemreisen. Endte da opp med BA til LGW og DY videre til BGO.

Statusløs, men med priority pass endte jeg opp med Sala Galdos på LPA. Ikke helt det store, elendig matutvalg og helt ok ellers på snacks og drikkevarer.
    I forkant av turen sjekket jeg flere ganger om det var mulig å oppgradere til business til en fornuftig pris, ingenting på nettside, skranken sa det måtte gjøres online, og når jeg endelig fant noe online fikk jeg beskjed om at dette må fikses i skranken :rolleyes:
    Trangt som fy her nesten helt bakerst i bussen, crew er hyggelig, men ellers har jeg ikke mye positivt å si.
    IMG_1965.jpeg

lMartin, Upsaker, Kalsnes and 10 others like this.
  2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,561
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: AirAsia
    Rute: DMK-PNH t/r
    Klasse: Economy

Forhåndsbestilt AirAsiaTaxi (400Thb) i styrtregn kl 04.30 siden avgangen var 07.45 og DMK tidvis kan være mye folk. Reiste kun med håndbagasje og personalet ved self check-in printet boarding pass (er vel strengt tatt ikke self check in hvis de gjør det da :) ) Ingen kø i passkontroll og security gjorde at jeg var gjennom på 7 minutter. Lang kø på priority pass loungen, gikk heller på Starbucks, som har fin utsikt til tarmac og gode stoler.
    IMG_8367.JPG
    Flytur helt ok, A320 med midtgangsete. Siden AirAsia er halv pris av andre selskap er det greit nok på korte flighter. Grabtaxi fungerer fint i Phnom Penh både med bil og tuk. Trafikken fra PNH til sentrum er jo håpløs uansett hvilket tidspunkt en reiser på.
    Returreise ble jeg tildelt midtsete, men skranken ordnet nødutgang med vindu uten kostnad :) Dette gav også pri-boarding. Flyet landet 15 min før på DMK, null venting i passkontrol, og testet for første gang A1 ekspressbuss (15 min uten stopp, 30thb) til BTS-toget. Lurte på hvorfor jeg hadde så flaks. Testet positivt på covid dagen etter. Så Yin/Yang der altså:rolleyes:

Jeg var nøye med å holde meg til 7kg håndbagasje, men kan ikke huske at AirAsia har veid den ved gate noengang?

DMK vs BKK: har vel kanskje 10 vs 300 flighter på de respektive og foretrekker BKK, men synes DMK overrasker positivt ift til tidligere.

Upsaker, Kalsnes, Flyrlavt and 7 others like this.
  3. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,166
    Bonuspoeng:
    113
    Flyselskap: SAS
    Klasse: Plus
    Rute: Har ikke dårlig tid og BGO-OSL-ARN-CPH-BER ga ganske god uttelling, samtlige fly var forsinket og etter den lengste joggeturen jeg har hatt siden ungdomsskolen kom jeg til en gate som stod med final call, men allerede var stengt.
    Kom i prat med en pilot som var deadhead på flyet, jeg spurte om han hadde troen på at jeg ville nå flyet til Berlin, han ønskte meg good luck og jeg skjønner hvorfor :p

Snakket med SAS som ville sende meg avgårde 06 i morgen. Jeg nektet og de har visst skubbet noen av det som var fullbooket fly 11.05 og funnet plass til meg:rolleyes:
    Hotell og matkupong for buffet ble ordnet.

Insomnia4u, holmen and CowboyDan like this.

Del denne siden