Etterregistrering av EB-poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av brwinds, 13. okt 2021.

  1. brwinds

    brwinds Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    8
    Prøver å etterregistrere noen flighter men SAS-siden hiver meg ut fort idet skjemaet kommer og sier at jeg må slå av TOR, VPN etc. Veldig snodig melding.

    Hverken Chrome på mobil / PC eller Edge funker.... Andre som sliter?
     
  2. TrondTK

    TrondTK Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg får også samme melding. Har prøvd i flere dager nå.
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk samme melding når jeg skulle opprette point sharing men Safari
     
  4. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Litt på siden, men samme tema;
    Mulig jeg har drømt dette, men er det noe mulighet for å etterregistrere og få (status eller basis)poeng for en reise man har betalt for, men som man ikke får benyttet pga plutselig sykdom? Eller må man da evt ha sykemelding, eller er det no way, jose, uansett?
     
  5. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    5,403
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk samme feil, prøvde et par varianter og klarte det med mobil som wifi-ruter for laptop… Vet ikke om det var tilfeldig eller systematisk.

    K
     
    brwinds and TrondTK like this.
  6. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Prøver å etterregistrere poeng hos SAS etter en first reise til Jnb. Billetten er i fare:A

    Har fått beskjed fra sas om at denne billettkategori ikke gir bonuspoeng…Er det virkelig riktig??
    «Thank you for your request for retroactive EuroBonus points for flight activities.

    We regret that we are unable to retroactively credit points on this occasion to your EuroBonus account.

    Your flights with Lufthansa (LH572 and LH573) were booked in A class and tickets issued in this booking class do not qualify for EuroBonus points.»
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
  8. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen hjertelig takk. Da prøver jeg meg igjen med henvisning til tabellen, så får vi se hvilket svar jeg får.
     
  9. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Sliter voldsomt med å få etterregistrert en Første klasse reise til Johannesburg i Mai i år. Min EB konto ble opplyst ved innsjekk. Holdt på med dem siden juni og enda ikke fått det jeg mener jeg har krav på.
    1.Først fikk jeg beskjed om at det ikke var poeng å opptjene i A klassen. Så klaget jeg.
    2.Så fikk jeg beskjed om at poengene allerede var registrert på en annen konto hos annet flyselskap. Klaget på dette og sa at dette måtte være feil siden jeg kun har SAS konto.
    3. Fikk deretter beskjed om at dette ikke var mulig å rette opp i. Klaget.
    4. Fikk beskjed om at det var mulig men ble bare gitt status poeng for en leg. Klaget.
    5. Fikk nå status poeng ( basic points) for hele reisen. Jeg etterlyser EB poeng også ( extra poeng)
    6. De sier jeg har fått det jeg skal ha tiltross for mange mailer fra meg hvor jeg etterlyser EB poengene mine. Virker som de ikke vet forskjellen på status poeng og EB poeng.
    Så hvordan gå videre herfra. Bare å gi opp?? Savner ca 35.000 EB poeng( extra points) så det er jo en del…
    Her er hva de svarte senest i dag.
    Thank you for your reply.

    We are pleased to inform you that points for the enclosed document have been already registered correctly as basic points to your account and we hereby confirm your earned points. Kindly see below:

    2022-06-05 AI Points: 16200 QP LH0573 JNB - FRA
    2022-05-26 AI Points: 16200 QP LH0572 FRA - JNB
    2022-05-26 AI Points: 2000 QP LH0989 AMS - FRA

    Points are credited to your account are according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions. For information, how SAS handles your personal data, please visit SAS Website.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner ikke helt. Hva er disse extra poengene du skal ha i tillegg til basic points?
     
  11. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Eurobonus poeng som kan brukes til å bestille bonusbilletter. Har bare mottatt status poeng og ikke EB poeng. Og det er nok her problemet ligger.. de skjønner ikke maset mitt om disse EB poengene da de i deres logg ser at jeg har fått poeng. Problemet er at det jeg har fått er poeng mot status og ikke kan brukes som EB poeng.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke 18200 (en vei, osl-fra-jnb) statuspoeng og deretter 18200 ekstrapoeng. Du får 18200 poeng som teller som både status og poeng for bruk på poengreiser. T/R skal det komme inn 36400 for en slik tur. Med disse er du langt på vei til EBG (status) og har poeng nok til f.eks 3 t/r innenriks.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det du mener å si er at din status opptjening ikke reflekterer at du har mottatt 36400 poeng, så er det SAS som er problemet.
    Hvis poengene ikke legges til poengsaldo for kjøp, så er det også et SAS problem.
    I begge disse tilfellene er det evt en summeringsfeil, det kommer ikke opp to ganger.
    Du er sikker på at de mangler, at du ikke har glemt et trekk?
     
    Last edited: 08. okt 2022
    Reisegal liker dette
  14. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for svar.. kan hende det bare er meg som ikke skjønner men burde ikke da min EB poeng konto økes tilsvarende. Denne er nøyaktig den samme som før reisen. Altså EB konto uendret men status konto økt og jeg blir nok diamant i år på grunn av dette.
     
  15. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Altså, status opptjening reflekterer mottatt poeng men ikke EB konto
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Dette fikk vi nå for turen ned, og det er korrekt og korrekt gjenspeilet både i statussaldo og poengforbruksaldo
    upload_2022-10-8_10-15-45.png
     
    Reisegal liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Eb konto skal økes. Da har sas en summeringsfeil. Det skal være enkelt for dem å se.
     
    Reisegal liker dette
  18. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, sikker.
     
  19. Reisegal

    Reisegal Medlem

    Innlegg:
    115
    Likes mottatt:
    140
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk, men hvem kontakter jeg da? Ebretro skjønner jo ikke problemet mitt…
     
  20. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg (og minst en til som postet over) skjønte heller ikke problemet ditt etter å ha lest første posten din :)

    Det kunne høres ut som du ønsket å få samme poeng 2 ganger, både som statusgivende/poengøkende og i tillegg separat til ytterligere økt poengsaldo. Mens jeg nå skjønner det du savner er at de statusgivende pengene også skulle økt saldoen (som jo er helt riktig). Da har SAS registrert feil, når saldoen din ikke har vokst.

    Kanskje du skulle prøve å omformulere litt basert på det som andre har postet over, og så sende dem spørsmålet igjen på ebretro?
     
    holmen and Reisegal like this.

Del denne siden