Som så mange andre har det vært et mål å få oppleve å sitte foran gardinen til de foran gardinen. Med et par ekstra dager fri fra jobb, og få planer, åpnet det seg en mulighet for egotrip.
AF viste reise til BOG med LH F, den ble booket i håp om å finne passende retur. Det skjedde ikke og drømmen var i ferd med å bli knust, ny by, nytt land og ny verdensdel kunne blitt huket av. Skal sies det var en mulighet for monkey hjem, men neitakk.
Så la det litt ifra meg, men sjekket igjen på morningen, og det var plutselig ledig t/r MEX med svanen, en billett igjen på utreise, så jeg tenkte det får freiste, og ringte inn. Agenten fant til og med siste setet, og en selvforherligende tur ligger mao til rette i helgen, så sant man rekker første fly fra OSL.
Flyselskap: LH og SK
Klasse: First, Business, Go
Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
Destinasjon: Mexcio City (MEX)
Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
Antall poeng brukt: 87 500 + CT
Skatter & avgifter (per person): ca 3.100 NOK
Antall reisende: 1
Reisen finner sted i: Mars 2024
Booket: Mars 2024
View attachment 133731
Det blir first time in first, FCT og for så vidt i Mexico City, dog vært innom flyplassen noen ganger. Det er for øvrig og bare en dag som tilbringes, sjelden har reisen vært mer målet enn destinasjonen denne gangen. Ruten er OSL - FRA i C, FRA - MEX i F, MEX - FRA i F, FRA - BRU i C og siste legget hjem BRU - OSL i go...fant visst ikke plus, men med diamantkortet, orket ikke styre mer, heller komme seg raskere hjem enn kube, dog litt kjedelig avslutning, men men.
Avreise som sagt grusomt tidlig morgen, muligens hotell, ingen av delene er uansett ideelt for søvn. Dog tenkte jeg å prøve å få tatt litt bilder og lage mitt første skikkelig reisebrev.
Raskt spørsmål til dere som har gjort dette mange ganger:
Når man ankommer FRA, må man helt ut og så gå til venstre for å komme seg til FCT, eller er det andre veier?
Man har ikke tilgang på veien hjem selv om man kommer i F?
Hva gjør man en dag i MEX? Har booket hotell tett ved amerikanske ambassaden.
Vis alt...