I "frykt for hva som kommer" bucketlist, og endelig ser det ut til å skje!

Tråd i 'Reisebrev' startet av rimitone, 01. mars 2024.

  1. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    970
    Likes mottatt:
    5,198
    Bonuspoeng:
    163
    Som så mange andre har det vært et mål å få oppleve å sitte foran gardinen til de foran gardinen. Med et par ekstra dager fri fra jobb, og få planer, åpnet det seg en mulighet for egotrip.

    AF viste reise til BOG med LH F, den ble booket i håp om å finne passende retur. Det skjedde ikke og drømmen var i ferd med å bli knust, ny by, nytt land og ny verdensdel kunne blitt huket av. Skal sies det var en mulighet for monkey hjem, men neitakk.

    Så la det litt ifra meg, men sjekket igjen på morningen, og det var plutselig ledig t/r MEX med svanen, en billett igjen på utreise, så jeg tenkte det får freiste, og ringte inn. Agenten fant til og med siste setet, og en selvforherligende tur ligger mao til rette i helgen, så sant man rekker første fly fra OSL.

    Flyselskap: LH og SK
    Klasse: First, Business, Go
    Avreise fra: Oslo Lufthavn (OSL)
    Destinasjon: Mexcio City (MEX)
    Enveis, T/R, Open Jaw: Tur/retur
    Antall poeng brukt: 87 500 + CT
    Skatter & avgifter (per person): ca 3.100 NOK
    Antall reisende: 1
    Reisen finner sted i: Mars 2024
    Booket: Mars 2024

    map.gif

    Det blir first time in first, FCT og for så vidt i Mexico City, dog vært innom flyplassen noen ganger. Det er for øvrig og bare en dag som tilbringes, sjelden har reisen vært mer målet enn destinasjonen denne gangen. Ruten er OSL - FRA i C, FRA - MEX i F, MEX - FRA i F, FRA - BRU i C og siste legget hjem BRU - OSL i go...fant visst ikke plus, men med diamantkortet, orket ikke styre mer, heller komme seg raskere hjem enn kube, dog litt kjedelig avslutning, men men.

    Avreise som sagt grusomt tidlig morgen, muligens hotell, ingen av delene er uansett ideelt for søvn. Dog tenkte jeg å prøve å få tatt litt bilder og lage mitt første skikkelig reisebrev.

    Raskt spørsmål til dere som har gjort dette mange ganger:
    Når man ankommer FRA, må man helt ut og så gå til venstre for å komme seg til FCT, eller er det andre veier?
    Man har ikke tilgang på veien hjem selv om man kommer i F?
    Hva gjør man en dag i MEX? Har booket hotell tett ved amerikanske ambassaden.
     
  2. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Ut og helt til venstre er riktig vei til FTC. Mulig du kommer inn på vei hjem, men jeg ville ikke tatt meg bryet all den til FCL er like bra og om ikke bedre siden utsikten er bedre. Utsikten fra FCT er inn i et parkeringshus..
     
    Jonkebassen and rimitone like this.
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    God tur! Du har tilgang også på veien hjem.
     
    rimitone liker dette
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Bare hvis FRA-BRU er med LH vel?
     
    rimitone liker dette
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,337
    Likes mottatt:
    10,206
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det er LH-group, det inkluderer også Brussels, Swiss og Austrian.
     
    The_Dude, rimitone and TravelManBiz like this.
  6. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    970
    Likes mottatt:
    5,198
    Bonuspoeng:
    163
    Det er LH FRA - BRU i C, bare BRU - OSL som er i Go. Men ja, da er det kanskje like greit å prøve begge, FCL på vei hjem, litt avhengig av rutene osv
     
  7. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    970
    Likes mottatt:
    5,198
    Bonuspoeng:
    163
    Ny sikkerhetskontroll imellom?
     
  8. CptSideslip

    CptSideslip Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    778
    Bonuspoeng:
    83
    Sikkerhetskontroll gjøres inne på FCT, med meget lite kø.
    Ved tilsvarende reise forrige helg ble vi møtt ved ankomst (ved både utreise og hjemreise) FRA av personell med First Class guide, som tar deg gjennom terminalen til enten FCT eller FCL, alt ettersom hva du ønsker.
     
  9. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    970
    Likes mottatt:
    5,198
    Bonuspoeng:
    163
    Det starter tidlig men bra.Flytogets første avgang, overraskende bra belegg.

    Innsjekk unnagjort og det var riktig folder allerede der: PXL_20240302_032825889.MP.jpg PXL_20240302_041532533.MP.jpg .

    Ble en rask tur opp i stuen uten at jeg tillegger det mye tid, heller ikke flighten til FRA. Droppet mat ombord for å spare meg til FCT, men en cola z ble det. PXL_20240302_060733199.MP.jpg

    Da vi landet takset vi lenge, men de sa det var buss gate, og da...der stod den da:
    PXL_20240302_073754591.jpg Porsche og ventet. Tok meg rett til A, ut exit og kort gåtur til PXL_20240302_075423787.jpg Ble selvsagt tatt godt imot, vist rundt, fikk and, et glass bobler (denne gutten sier ikke nei til det samme hvor tidlig det er). Så sjekket man ut om det var kar ledig, og følgelig: PXL_20240302_081018888.jpg
     
    Stuttfeiten, geddi, AirMags and 36 others like this.
  10. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    970
    Likes mottatt:
    5,198
    Bonuspoeng:
    163
    Så endte det dritt. Skulle gå til boarding. Da fikk jeg beskjed om at det var overbooked i first og reise lar seg ikke gjennomføre. Jeg har ikke mulighet til å reise i morgen, så venter på agent til å få meg hjem. Det er faktisk over måte lite hyggelig
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,738
    Likes mottatt:
    32,752
    Bonuspoeng:
    293
    Nei så trist :(, det trodde jeg virkelig ikke var mulig…
     
    rimitone liker dette
  12. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    970
    Likes mottatt:
    5,198
    Bonuspoeng:
    163
    Yes...mye krangling frem og tilbake, prøver å ikke ta det ut på de som skal svare...men vanskelig. Ble visstnok tilbudt en downgrade, men det var ikke kommunisert tydelig. Kan reise i morgen, men det fungerer ikke...så ja nei, drømmen skjer ikke
     
    AirMags and Kristian like this.
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,988
    Likes mottatt:
    5,817
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mye klager på ødelagte seter hos LH, kanskje det som har skjedd her og ført til overbooking? Ekstra kjedelig med misforståelse rundt downgrade. Har inntrykk av at personalet i F-lounge stort sett er veldig på tilbudssiden når det gjelder irrops.
     
    Last edited: 02. mars 2024
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,846
    Likes mottatt:
    2,413
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fløy nylig LH F, og min datter ble flyttet til et midtsete pga "ødelagt" sete. Han som tok det var en støyende tysker som tydeligvis oppgraderte sent på poeng. Og lagde et helvete og tvang crew til å fysisk legge stolen ned. Lite sjarmerende. Men vi ble bekymret en stund siden det faktisk hadde blitt downgrade hvis ikke. Så ja, de er slitt endel av de F-setene dessverre.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,786
    Likes mottatt:
    22,039
    Bonuspoeng:
    293
    Så kjedelig. Kan du ikke fly et annet sted? Og så evnt videre til Mexico. Tviler på at alle F-seter ut fra Frankfurt er utsolgt i dag.
     
    rimitone and globetraakkers like this.
  16. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,988
    Likes mottatt:
    5,817
    Bonuspoeng:
    183
    FRA-MEX er vel omtrent siste avgang vestover med F? Unntaket er FRA-EZE, men den viser F0 i kveld.
     
    rimitone liker dette
  17. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    970
    Likes mottatt:
    5,198
    Bonuspoeng:
    163
    Mitt problem er at reisen må avsluttes mandag, med utreise i morgen, så rekker jeg ikke noe. Så prøver å få hjelp med en booking hjem igjen, men ingen som klarer å hjelpe meg så langt.Ringt x antall nummer...føles som the terminal akkurat nå.

    Uansett, hele opplevelsen er nå ødelagt, jeg har forsåvidt bange anelser om irrops her, men det er som det er. Hjelper ikke uansett, flyet har gått og jeg er stuck i FRA. vært her nå 8 timer, uten å egentlig ha noe mission. Finnes selvsagt verre steder å være, men at jeg selv må betale for å komme hjem er merkelig, og LH hjem i aften er ikke rimelig, mer enn hele reisen i skatter og avgifter. Det som skulle være en morotur, har blitt noe helt annet.
     
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,786
    Likes mottatt:
    22,039
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som det er mange fulle fly både øst og vest.

    F2 på FRA-JNB, varmt og deilig der nede om dagen. Nesten samme tidssone og.
    F1 på MUC-BKK. F2 på ZRH-BKK. F1 på ZRH-HKG. F1 på ZRH-GRU. F1 på ZRH-JNB.
     
    rimitone and trygveat like this.
  19. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,650
    Likes mottatt:
    7,684
    Bonuspoeng:
    183
    Du har krav på første ledige fly hjem, selvfølgelig uten kostnad, merkelig om personalet i FRA ikke kan fikse dette for deg.

    Du har krav på 600EUR i denied boarding kompensasjon også, men dette søker du om når du er hjemme.

    EDIT: Du har vel også krav på enten poengene refundert, ny reiserute ASAP (ser vanskelig ut), eller reise på ny dato som passer deg(antar du må ta Lufthansa til retten for å få til dette)
     
    Last edited: 02. mars 2024
    Brukernavnet and rimitone like this.
  20. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    970
    Likes mottatt:
    5,198
    Bonuspoeng:
    163
    Må selv bestille retur, det er 7k for en eco tilbake fra FRA til OSL i dag...det er helt villt...null hjelp, og ingen vet om jeg får det refundert. De 7 k er mer enn dobbelt av skatter og avgifter på hele turen...

    Dette har egentlig bare blitt et mareritt. Det hevdes jeg fikk tilbud om å downgrade, men jeg var på toalettet, så rakk aldir dette. Så de mener jeg ikke godtok downgrade, det ble aldri presentert skikkelig, og uansett, idet jeg var på vei til boarding.
     
    AirMags and Kristian like this.

Del denne siden