Min far fikk tilbud om en skambillig tur til Istanbul igjennom pensjonistforeningen, og foreslo at jeg som "var glad i å utforske verden" skulle være med. Dum som jeg er, sa jeg ja uten å spørre om ytterligere detaljer enn destinasjon og dato for avreise. Mer detaljer kommer fortløpende, men jeg følte på behovet for å åpne reisebrev slik at dere kan dele mine sorger.
Universets varmeste kabin, og et crew som så ut til å være lei allerede før vi har tatt av. Glem knyttnevetesten, setet kan ikke engang reguleres noen cm, men er kort i ryggen og sveiset fast i en stilling som garanterer at jeg må til kiropraktor når jeg kommer hjem
30 minutter etter planlagt avreise(!) kommer det plutselig en ekstra buss kjørende med 8-10 etternølere. Hva i innerste helvete er dette? Ikke en gang brydd seg med å lukke overhead compartments ennå, så dette skjer tydeligvis jevnlig.........
Det er nok papiret som er ekstra smakfullt. Dog kan jeg likevel forstå ditt ønske om en kildehenvisning...
Kjekt å lese et uvanlig selskap her inne, men fint om du legger inn bilder som noe annet enn thumbnails
Klikk på bildet - og vær like tålmodig som å vente på telefonservicen til Pegasus Airline. Da dukker det plutselig opp bilde(r) i stor størrelse
Oppdaterer med bilder når jeg har stabilt nett, men ja, jeg savner vegankuben og tantene hos SAS. Vi har landet på noe som er den tyrkiske ekvivalent av Stansted, og vi mangler to i gruppa. Den halvfeite og uinspirerte guiden har lett panikk. Er nå halvannen time siden vi landet, og har fortsatt ikke forlatt ankomsthallen
Knyttnevetesten ikke bestått 8 euro for en 250ml cola og en 250ml pils. Da de kom til vår rad var det ikke igjen annen mat enn pringles
Unnskyld at jeg flirer når jeg leser dette, men det er så forfriskende å lese om opplevelser i andre enden av skalaen fra de sedvanlige reisebrevene om sjampis, lounger og to meter lang seng på flyet. Din tur i/til Helvetes forgård setter andre turer i perspektiv, for det der hørtes helt jævlig ut
Nettopp derfor jeg følte behov for å dele Vi har ankommet hotel Holiday Inn, og fått i oss litt forsinket middag og en Efes. Pulsen begynner å nærme seg normal igjen etter å ha sittet 45min i buss med en lokal sjåfør som lå stabilt i 130km/t og skikksakket på motorveien
Kveldens siste oppdatering: cuivien og far har funnet veien til hotellrommet via en liten 7/11 variant som solgte øl. Vi har også TV (type liten), men den kanalen som virket best viser noe som ser ut til å være et slags tyrkisk historisk drama Over og ut!
Natten har vært forbløffende begivenhetsrik. Vi bor tydeligvis rett ved siden av en motorvei, og en (eller flere) moskeer. I tillegg er det en bonusfeature i dusjen; sluket er så dårlig at hvis du dusjer mer enn 3-4min så havner alt overskytende vann på gulvet! Digg!
Nå var det mye negative tanker her : Du bor altså både med utsikt til det nye og moderne Tyrkia ( motorvei) samtidig som du får gleden av å oppleve det tradisjonelle og kulturelle midtøsten ( uling fra moskeen). I tillegg har du fått badekar og dusj på rommet..... Just saying
Bare historiske drama? Høres ut som Erdogan har fått viljen sin og styrer fjernkontrollen Fint med en lav kran i dusjen i tilfelle du blir liggende der inne i fosterstilling etter alt du har vært igjennom!