I-landsproblemer i Go

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Tobben, 04. juli 2024 kl 00:54.

  1. Tobben

    Tobben Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    18
    Et lite hjertesukk.:oops:
    Jeg har planlagt noen late dager på Mallorca i neste uke og bestilte tidligere i år bonusbilletter til reisen. På bestillingstidspunktet var det ledig Go via Sto sørover og Plus direkte hjem til Osl.

    I dag ble det derimot lagt ut flere billetter i begge klasser på direkteruten, så da var det bare å hive seg rundt før de ble tatt av andre solglade badeentusiaster.:)

    Ombooking på nett viste seg fort å være No-Go. (Poengprisen kunne ikke kalkuleres:rolleyes:) Gode gamle telefonoppringning til kundeservice ble da følgelig neste steg i prosessen. Engelsktalende kundebehandler ble valgt for fortgang i sakene, og billetten ble raskt funnet i systemet. Jeg stotret noe sånt på fabelaktig turistengelsk at jeg har FlyPremium og ønsker «Plus Cabin». Alt vel, betaler gebyret og får reisen umiddelbart endret i appen.:cool:

    Men, ser nå i kveld med forundring da jeg sjekker setekartet for en viss pekepinn på belegget, at jeg havner på rad 6 eller lengre bak, altså Go med andre ord. Ufattelig irriterende med Premium i handa…

    Må altså da ringe kundeservice igjen i morgen, og siden det ikke er flere bonusbilletter ledig på avgangen, så antar jeg svaret jeg får er av sorten «beklager» og jeg bobler derfor opp mot overtenning nå, kjenner jeg.:oops:

    Fast track og ekstra bagasje trenger jeg ikke, men som trofast medlem i sølvklubben, så hadde det vært fint med loungetilgangen og litt forfriskninger ombord, i tillegg til at resten av reisefølget har på en annen reservasjon plusbilletter på avgangen.

    Så før jeg truer med å få manager på tråden eller sende klagebrev langt inn i SAS-himmelen, er det verdt det? Har noen vært borti lignende sak der SAS har ryddet opp etter seg uten så mye mas? Ingen stor sak, men bare en irritasjon som kommer til å gnage;)
     
    freddyen liker dette
  2. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    337
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Sist jeg fløy med SAS var Plus til rad 18 eller 19....
     
    Tobben liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,842
    Likes mottatt:
    32,913
    Bonuspoeng:
    293
    Har opplevd at bare de tre siste radene i en maskin fra OSL til TRD var Go, resten Plus. Fair chance du er på safe grunn. Har du sett på setekartet, hvis du ser helt opp til rad 1 (selv om det er opptatt) så har du Plus. Det skal du forsåvidt også se i appen, om det er Plus eller ikke.
     
    Tobben liker dette
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,516
    Likes mottatt:
    5,684
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket du at bookingen var riktig før du aksepterte utstedelse av billetten?
     
    Tobben liker dette
  5. Tobben

    Tobben Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    18
    Siden dette er en sånn rett frem endring, så sjekket jeg ikke nærmere enn at jeg så riktig flyvning var kommet opp i appeno_O
    Når jeg åpner hele bildet ser jeg dog at det står tydelig GO…

    Ringte forøvrig kundeservice tidligere i dag, og fikk «Tyvärr» når ingen ledig i plus nå. Får ta det som lærdom om å alltid følge med og se om nye billetter legges ut frem til avreise:rolleyes:
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,964
    Likes mottatt:
    7,176
    Bonuspoeng:
    183
    Du burde klare å få tilbake ombookingsgebyr i det minste. Og kanskje det dukker opp mer Plus nærmere avreise hvis du har flaks.
     
    Tobben liker dette
  7. ordnetseg

    ordnetseg EBG saved my life!

    Innlegg:
    412
    Likes mottatt:
    1,283
    Bonuspoeng:
    93
    På den positive siden har du direkteflight og ingen alkoholholdige begrensninger siden du må betale for øl/vin ;):p

    god tur:)
     
    Tobben liker dette
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,908
    Likes mottatt:
    7,996
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, det er en positiv måte å se på livet!

    Hadde plus CPH-PMI Mallorca selv for noen dager siden, og de var ganske strikte på mengden (selv om jeg fikk én ekstra enhet sammen med kaffen når jeg spurte pent)

    Jeg bare; hvorfor stopp? Er så vant til å fly plus i Nord-Europa at jeg var seriøst overrasket.

    Svensken svarte "vi gjør det så her på charter flights".

    Jeg bare nikket og ga meg, men jeg var vitterlig på et rutefly og ikke charter....
     
    ordnetseg, Spielhaug and Tobben like this.
  9. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,964
    Likes mottatt:
    7,176
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg ikke husker feil så er sannheten at hvis man flyr SAS Charter Plus så er kranene åpne hele turen :D

    Men hvis ryktene om at SAS skal gjeninnføre business stemmer... DA må det vel bli slutt på dette?
     
    tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,908
    Likes mottatt:
    7,996
    Bonuspoeng:
    183
    Lov å håpe på det, ja!

    Mye er dårlig med SAS plus, så om noe godt kommer ut av dette, ville Euro business vært en bra ide.

    De taper fort endel penger på å gå ned fra 6 til 4 pax pr rad, som de bør hvis de skal ha en business class tilsvarende andre carriers.

    Jeg tror det ikke før jeg ser det.
     
  11. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,275
    Likes mottatt:
    8,268
    Bonuspoeng:
    183
    Litt lavere pris for Plus vs Biz kan gjøre at flere kjøper det. Men da må man jo får littegranne mer enn gratis drikke, sukker og godterier… Har forundret meg lenge at et flyselskap som skal være så miljøvennlig og «i tiden» har det som kan sies som «probably the most unhealthy diet flying»
     
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,878
    Likes mottatt:
    2,126
    Bonuspoeng:
    113
    Reiste SAS charter i juni, men ikke Plus :( - overhørte dog at det var tre enheter inkludert!
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,908
    Likes mottatt:
    7,996
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, slik er regelen - og det står i gjerrig-SAS sin meny ombord med mini-skrift.

    Morsomt at de tror folk drikker for mye hvis de skal til Tyrkia eller Spania, men ikke til Tyskland eller Frankrike:

    upload_2024-7-5_14-53-48.png
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,964
    Likes mottatt:
    7,176
    Bonuspoeng:
    183
    Det står jo i teksten "No alcohol will be served to anyone that appears intoxicated". Skulle ikke det løse problemet? :rolleyes:
     
    tobeornot999 liker dette

Del denne siden