IDE Bank for SAS og Roald

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 15. nov 2017.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg blir så matt av city lounge og det å være gratis markedsføring for limo selskap at jeg tenkte, vi som skriver her må jo ha masse rasjonelle ideer til SAS på hvordan de kan bli markedsvinner?

    Så, jeg utfordrer alle til å komme med forslag til tiltak fra SAS, kan hende kommer de innom og henter seg en ide eller to :).

    Utfordringen må være at det bør være originalt (ikke type: Obligatorisk softblock og champagne i plus) og fortrinnsvis ikke koste en formue (vi vet jo alle at selskapet ikke er så godt skodd).

    Mine forslag (foreløpig):
    Fast-Track
    Fast-track i passkontrollen både vet ankomst og avreise på OSL/ARN/CPH Det ville nok blitt satt svært stor pris på for frequent fliers og Biz/Plus om man kunne fått en mer forutsigbar tid fra lounge til gate. Likeså når vi kommer hjem, og 3 IC fly har landet samtidig så slipper man en evighet i kø.

    Garderobe
    Hvor ofte har du ikke reist til varme strøk på vinteren? Hvor ofte har du ikke irritert deg grønn over den varme jakken/frakken du må drasse på, for ikke å si vinterbootsa? Det hadde vært genialt å kunne parkert vinterutrustningen i en garderobe på flyplassen og fått det ut igjen når man kommer hjem. Lufthansa tilbyr dette til sine First kunder. Jeg aner ikke, men sammenlignet med mye annet fjas så kan jeg ikke tenke meg at en slik tjeneste for de med EBG/EBD/EBP skulle trenge å bli så innmari dyrt for dem å gjennomføre?

    Lunch poser i lounge
    Jeg har tenkt det flere ganger, det hadde vært så digg å kunne tatt med seg et smørbrød fra lounge på flyet, som jeg hadde smurt selv istedenfor de triste greiene man får ombord. Dette hadde enkelt latt seg gjøre om det lå lunsjposer i papir fremme.

    Film leie i Appen
    I SAS appen ligger det entertainment i dag, foreløpig begrenset til lesestoff? Hva med å putte noen filmer her også.

    Kom igjen folkens fyr løs med ideer!
     
    Stuttfeiten, Markal, Edin and 18 others like this.
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Bra initiativ!
    Er det ikke et eller annet med at de er redd for at noen plasserer f.eks. en tidsinnstilt bombe i slike skap? Mener flere togstasjoner har tatt bort mulighet for lockers. Eller tenkte du kanskje air side?
     
  3. grisefod

    grisefod Aktivt Medlem

    Innlegg:
    495
    Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Rigtig god ide.

    Hvis det er i loungen, så må man gå ud fra at security ville have fanget det...
     
  4. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Sunnere mat i cafe-loungene. Som oftest består næringen av sukkerbomber både i flytende og fast form.
     
    Last edited: 15. nov 2017
    ingie, Henrik, Petter B-C and 6 others like this.
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Air side. I tilknytning til Lounge.
     
  6. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    En veldig god idé, faktisk. Spesielt siden det antagelig ville lønne seg for selskapet. Hva sparer man ikke av plass, om en familie på fem kan få vaccumpakket og stuet bort sine digre Canada Goose-parkaser, istedet for å prøve å stappe de inn i hylla over setet. Bare husk å ta ut pass og lommebok... Liker idéen med film, også. Hadde vært fint å kunne planlagt underholdningen litt på forhånd, og kanskje ha mulighet til å se ferdig en påbegynt film.
     
    DanH, Eddie47 and RoadKing like this.
  7. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    De gangene jeg har vært i loungen på OSL, har de stort sett hatt broccoli og cherrytomater. Kun brokkoli og cherrytomater. med dip, riktignok. Og potetgull. Så mat - altså en rett, gryterett, curry, kyllingsalat eller lapskaus, hadde vært en forbedring...
     
  8. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Nå tenkte jeg i hovedsak på Café-loungene. Maten på gullstua, og nye-loungen på OSL synes jeg er grei nok.
     
    Scandipendler, Chrisbgg and kaijoar like this.
  9. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Flott initiativ @RoadKing !
    Men skal tråden brukes til noe mer enn underholdning/frustrasjon, så tror jeg det må noe mer strukturert til.
    Forslag:
    - ideer samles og det kan lages en poll på hva forumistene mener er det 5 beste forslagene/forbedringene. Disse bør være forslag som også vurderes til å være gjennomførbare.
    - en undersøkelse på forumet over SAS status (xxxEBP/EBD/EBG/EBS). Gjennomføres via poll/popup (gjerne med e-post reminder for de som er registrert). Kunne gitt mer tyngde at synspunktene er forankret i en medlemsmasse på xxxstatus-pax
    - henvendelse til SAS (Eivind Roald?) om ett lite møte for å presentere det som representerer forumets forslag/synspunkter. Gjerne kombinert med ett lite intervju + tilbakemelding på hva vi mener er bra (ny innenrikslounge etc)

    Tror dette ville kunne bli positivt mottatt.
    (Usikker på om 100 forumposter vedrørende Heinz-ketchup, eller fargen på gardiner vil bli lest i Frøsundavik/Oslo)
     
    Insomnia4u, ArthurDent, DanH and 3 others like this.
  10. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    De har jeg ennå ikke besøkt, men hører vel rykter om kanelsnurrer og andre sukkerbomber. Det er litt pussig at et selskap som anser seg som moderne, skal presentere slikt for en befolkning som blir mer og mer opptatt av å leve sunt. På den annen side; nå innføres limo-tjeneste.

    Jeg synes det virker som om ledelsen i SAS bør skifte ut de som har jobben med å forstå hva som rører seg, blant folk. Roald virker jo å være fullstendig på jordet.
     
  11. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Hadde satt pris på noen sjeselonger. Gjerne i et stillerom. De skal ha for forsøket på CPH, men gjennomføringen halter litt.
     
  12. thool

    thool Aktivt Medlem

    Innlegg:
    385
    Likes mottatt:
    958
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig jeg er biased av yrke/utdanning her, men DETTE. Hater å komme hvilket som helst sted, ihjelsulten, og så bare få kaker/kjeks/boller. Ha i hvertfall et alternativ klart. Sjekker ut Café Loungen på BGO neste uke.
     
    veeegard liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, takk :)

    Høres svært ut, men la oss se hvor mange forslag som kommer inn, så går det sikkert an å lage en stemmeseddel på det, så kan vi ta det derfra.
     
  14. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    EBP/EBD bar i loungen på Gardermoen med C servering :-D
     
    OlaHaBa liker dette
  15. OlaHaBa

    OlaHaBa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Kjære SAS,

    Jeg ønsker:
    Større differensiering på EBG og EBD. Jo mer du flyr, jo flere fordeler bør man ha. I dag er jo forskjellen så og si vasket ut, selv om SAS med Roald i spissen snakker varmt om hvor godt de skal ta vare på de som reiser mest.

    For å sette dere på sporet av noe så kan dere gløtte i følgende retning:
    - Egen avdeling for EBD/EBP i loungen på OSL (så slipper man å sloss med EBG og Plus om å finne en plass å sitte)
    - Flere EB-billetter IC låst til EBD/EBP (så slipper man å booke EB-billetter på timen/dagen de blir lagt ut)
    - Egen sluse for EBD/EBP i fast tracken (i alle fall morgen/ettermiddag). På TRD er køen i fast tracken lengre enn den andre køen rundt kl 06.30 enkelte dager. Da er fast tracken i beste fall en dårlig vits.
    - Boarding. I dag stormer 2/3 av passasjerene mot gaten ved boarding, og reiser man med bagasje og sitter foran gardina så er man avhengig av å snike seg frem for å få plass til bagasjen. De lengre bak hiver jo fra seg bagasjen så fort de finner plass i hattehyllen. Prioritert boarding har bedret dette noe, men det hjelper desverre lite når "alle" enten har EBG, EBD eller Plus.

    På forhånd takk,

    ;)
     
    ingie, vegardg, Kristian and 2 others like this.
  16. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    O'store EBD,

    Nå følte jeg meg jaggu lite verdt :(

    Mvh
    Stakkarslig EBG
     
    Nanping, NordicLane, thool and 7 others like this.
  17. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Som stakkarslig EBG, uten videre ambisjoner om å gå noe høyere, synes jeg egentlig det er ganske rimelig at EBD får noen flere fordeler. Eller, for å si det på den mer egoistiske, realistiske, måten: jeg har ofte tenkt at jeg, om jeg hadde vært EBD selv, hadde vært litt irritert på at man egentlig får veldig lite attåt.

    Men jeg har alltid hatt en personlig antagelse om at det er noen *A-forpliktelser ute og går hvor SAS forplikter seg til å gi alle med Star Alliance Gold en viss mengde fordeler? Er det dette som gjør EBG/EBD-differansiering litt vanskeligere, eller er jeg helt på jordet?
     
    RoyceCrazy liker dette
  18. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Yes. Nickname og forslag matcher.:)
     
  19. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Merker jeg hadde blitt ganske forbanna og gitt opp Eurobonus om det allerede svake tilbudet med IC biz-billetter skulle blitt dårligere. Her er det stort behov for flere seter også for EBG og EBS. I verste fall snakker vi om færre og da er det helt natta. Har ikke noe i mot at EBD og EBP får flere fordeler, men at man ikke skal få kunne bruke poengene på de vi vet de aller fleste av oss som driver litt med bonuspoengsamling utenom flyreisene i seg selv egentlig er på jakt etter synes jeg er håpløst. Ikke minst ville det gjøre SAS MC og AMEX sine fordeler SAS-fordeler enda tynnere, så SAS ville skutt seg selv i foten her.

    Som sagt pøs på med fordeler, men ikke la det går utover EBG og EBS. Devaluering her trengs ikke. Bonusbillett-tilgjengelighet i C er alfa-omega for ganske mange i denne kategoerien, og trenger forbedring. Det kan forøvrig være et innspill for n'te gang til SAS. (er klar over at det er det minst mulig originale forslaget, men likvel)
     
  20. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes det er helt greit at EBD får flere fordeler (hadde syntes differansen mellom EBG og EBD hadde vært i minste laget selv om jeg hadde vært sistnevnte), men at EBG skal få færre fordeler er jeg ingen fan av. Da får de heller begynne i den andre enden. Her inne er EBG kanskje "bare", men sett opp mot resten av befolkningen vil jeg tørre å påstå noe annet.
     
    RoyceCrazy liker dette

Del denne siden