Ingen BIZ class i Thai plutselig? Og få fly SVG-CPH med SAS ?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av zeala, 23. april 2019.

  1. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg prøver å booke 3 biz billetter i februar neste år. Jeg har fått booket utreisen 7 februar fra CPH, men jeg sliter med hjemreisen. Jeg har fulgt med på billettslippet til Thai over flere måneder nå, og de har ganske konsekvent lagt ut billetter ca 330 dager før, og det gjorde slik at jeg fikk bestilt utreise.
    Men nå har de kun sluppet økonomi billetter fra og med ca midten av februar og utover. Jeg har prøvd meg på BKK-OSL, BKK-CPH, BKK-LON, men ingen biz billetter i det hele tatt. Jeg finner biz billetter på andre ruter Thai har, men ikke disse. Noen som aner hva som foregår? Har Thai begynt å bli mer restriktive?

    Jeg har forøvrig også prøvd å booke billetter til utreise fra SVG-CPH med SAS den 7 febr, men det skulle vise seg å være vanskelig. De har kun lagt ut en direkterute den dagen og det er kl 06.00 om morgenen. Det er flere direkteruter den dagen som en kan kjøpe vanlige billetter til, men de er altså ikke tilgjengelig på bonusbilletter i verken økonomi eller biz. De viser ikke engang i søket!
    Er det noen som har tips eller kjenner til hvordan dette fungerer ?
     
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,314
    Likes mottatt:
    12,246
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikke mye hjelp å få der egentlig. Andre her har opplevd at SAS åpner tilslutningsruter om man er diamant, men CPH fra BGO og SVG har alltid hatt dårlig tilgjengelighet. Er heller ikke gitt at du får biz-billetter til de datoene du vil ha, og det kan også hende at bonusbilletter blir sluppet senere. Så det jeg ville gjort er å booke på den ruten du faktisk finner (for eksempel FRA) og så sette opp varsel på expertflyer på de nevnte rutene du ønsker.
     
    Insomnia4u liker dette
  3. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,062
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Broren min som er EBG sende inn forespørsel senest forrige uke om å åpne 1 sete fra Stavanger til Oslo og dette fikk han til svar fra dem i dag:



    Tak for din mail.



    Jeg kan desværre ikke skaffe ekstra bonus pladser nu, men jeg vil anbefale at du booker de to som er frie, og så holder øje i løbet af maj måned.

    Der bliver ind i mellem frigivet flere pladser ca 30 dage inden afrejse, i så fald flyet ikke er booket op.



    Du ønskes en god dag-.

    Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen,

    Emilija Kosic
    Traveler Consultant
    SAS Sales and Service

    SAS
    Scandinavian Airlines System


    SE - 195 87 Stockholm, Sweden
    Visit: Frösundaviks Allé 1

    flysas.com, Facebook, Twitter, Youtube
     
    RoadKing liker dette
  4. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Flust med businessbilletter i februar ser jeg nå, fra Oslo ihvertfall...

    Prøv igjen https://www.thaiairways.com/en_NO/index.page
     
  5. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    356
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Tror muligens han mente bonusbilletter - jeg har selv hatt problemer med å finne noe særlig til Thailand på United/EF i det siste, i starten av 2020.
     
    BangkokBob liker dette
  6. matsjonas

    matsjonas Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg finner ingen Thai i Biz heller. Men med litt hjelp fra kontoret i Oslo fikk jeg oppgradere fra monkey til business i juli.
     
  7. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Det går vel ann å SAS til SFO også United SFO - HND - BKK hvis de ikke har andre ruter, det er jo den rimeligste nå :rolleyes:
     
  8. matsjonas

    matsjonas Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Er vi ikke oppe i 250k+ lett nå da ?
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Står det ikke i betingelsene "korteste rute?", så hvis det ikke er kortere ledige rute for SAS flygere som bonusreise så er vi vel innafor betingelsene da :rolleyes:
     
  10. matsjonas

    matsjonas Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Nå skal det sies at det aldri er ledig OSL - SFO med SK i Biz. :( Men var mye spennende ledig fra SFO til BKK og MNL. Både med A350 og A380. Asiana og Thai.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Aldri? Hadde tre billetter dit litt tidligere i april, og kunne lett fått tak i to til på samme flighten.
     

Del denne siden