Jeg prøver å booke 3 biz billetter i februar neste år. Jeg har fått booket utreisen 7 februar fra CPH, men jeg sliter med hjemreisen. Jeg har fulgt med på billettslippet til Thai over flere måneder nå, og de har ganske konsekvent lagt ut billetter ca 330 dager før, og det gjorde slik at jeg fikk bestilt utreise. Men nå har de kun sluppet økonomi billetter fra og med ca midten av februar og utover. Jeg har prøvd meg på BKK-OSL, BKK-CPH, BKK-LON, men ingen biz billetter i det hele tatt. Jeg finner biz billetter på andre ruter Thai har, men ikke disse. Noen som aner hva som foregår? Har Thai begynt å bli mer restriktive? Jeg har forøvrig også prøvd å booke billetter til utreise fra SVG-CPH med SAS den 7 febr, men det skulle vise seg å være vanskelig. De har kun lagt ut en direkterute den dagen og det er kl 06.00 om morgenen. Det er flere direkteruter den dagen som en kan kjøpe vanlige billetter til, men de er altså ikke tilgjengelig på bonusbilletter i verken økonomi eller biz. De viser ikke engang i søket! Er det noen som har tips eller kjenner til hvordan dette fungerer ?
Er ikke mye hjelp å få der egentlig. Andre her har opplevd at SAS åpner tilslutningsruter om man er diamant, men CPH fra BGO og SVG har alltid hatt dårlig tilgjengelighet. Er heller ikke gitt at du får biz-billetter til de datoene du vil ha, og det kan også hende at bonusbilletter blir sluppet senere. Så det jeg ville gjort er å booke på den ruten du faktisk finner (for eksempel FRA) og så sette opp varsel på expertflyer på de nevnte rutene du ønsker.
Broren min som er EBG sende inn forespørsel senest forrige uke om å åpne 1 sete fra Stavanger til Oslo og dette fikk han til svar fra dem i dag: Tak for din mail. Jeg kan desværre ikke skaffe ekstra bonus pladser nu, men jeg vil anbefale at du booker de to som er frie, og så holder øje i løbet af maj måned. Der bliver ind i mellem frigivet flere pladser ca 30 dage inden afrejse, i så fald flyet ikke er booket op. Du ønskes en god dag-. Med vänlig hälsning/Best Regards/Med venlig hilsen/Venlig hilsen, Emilija Kosic Traveler Consultant SAS Sales and Service SAS Scandinavian Airlines System SE - 195 87 Stockholm, Sweden Visit: Frösundaviks Allé 1 flysas.com, Facebook, Twitter, Youtube
Flust med businessbilletter i februar ser jeg nå, fra Oslo ihvertfall... Prøv igjen https://www.thaiairways.com/en_NO/index.page
Tror muligens han mente bonusbilletter - jeg har selv hatt problemer med å finne noe særlig til Thailand på United/EF i det siste, i starten av 2020.
Jeg finner ingen Thai i Biz heller. Men med litt hjelp fra kontoret i Oslo fikk jeg oppgradere fra monkey til business i juli.
Det går vel ann å SAS til SFO også United SFO - HND - BKK hvis de ikke har andre ruter, det er jo den rimeligste nå
Står det ikke i betingelsene "korteste rute?", så hvis det ikke er kortere ledige rute for SAS flygere som bonusreise så er vi vel innafor betingelsene da
Nå skal det sies at det aldri er ledig OSL - SFO med SK i Biz. Men var mye spennende ledig fra SFO til BKK og MNL. Både med A350 og A380. Asiana og Thai.
Aldri? Hadde tre billetter dit litt tidligere i april, og kunne lett fått tak i to til på samme flighten.