JAL Premium Eco/ Upgrades NRT? (når prisene til SAS går bananas)

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Apo, 29. juni 2019.

Tags:
  1. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Første innlegget på forumet, så hei alle sammen. :)
    Jeg planlegger en ny tur til Japan i oktober og har fulgt med på SAS siden jul for å finne greie priser. Jeg har reist 2 ganger tidligere med SAS til Tokyo hvor jeg booket SAS Plus og brukte poeng for oppradering til Biz. (har også reist en gang med ANA til Tokyo og en gang med Finnair til Fukuoka)
    Problemet har vært at SAS har vært ekstremt dyre til Tokyo i år. Rundt juletider lå prisen på ca 16k for Sas plus for oktober 19, og prisen har bare gått opp. Null kampanjer på Tokyo og "verden på salg" har ikke virket inn på NRT for reiseperioden. Da prisene steg til 23k for SAS plus til NRT ga jeg opp (hjalp lite å justere +/- med dager, og er 27 k for SAS plus for datoene mine i skrivende stund!) og så etter alternativer.

    Jeg begynte isedet å følge med på JAL. Wiederøe har jo samarbeid med Finnair og Finnair med JAL, så det er mulig å booke BGO-NRT (via HEL) på JAL sin netside. Jeg slo til i slutten av mai da prisen med JAL sin Premium economy gikk ned med et par hundre euro og jeg fikk reisen til 1150 eur t/r. :) Blir spennende å teste ut JAL sin premium economy. Sikkert flere her som har testet den, hadde vært gøy å høre her, ikke det samme med googling. :D Hvordan står den f.eks i forhold til SAS plus?
    Jeg forsøker å finne ut om det vil være mulig å oppgradere til business for penger (poengene mine ligger i Eurobonus så det hjelper jo lite her) Det eneste jeg har funnet ut er at man kan oppgradere på flyplassen fra Economy til Premium Econony men finner ikke noe om Pemium Economy til biz? Noen som har peiling? Husker at da jeg reiste til Fukuoka med Finnair fra Helsinki fikk jeg mail om å kunne oppgradere fra economy til biz for 380 euro (tror jeg det var), men slo ikke til den gangen da jeg nøye meg med Economy comfort. Har JAL noe tilsvarende? Fikk ikke noe slik tilbud da jeg reiste med ANA.

    Er det forresten også noen som vet hvorfor det ikke går ann å starte reisen med JAL i Stavanger? Stavanger ligger inne i rullegardinmenen på JAL sin nettside men kom feilmelding om jeg startet derfra. Endte derfor med at jeg måtte booke SVG-BGO med SAS dagen før jeg flyr til Japan. Japanturen starter på en lørdag og Wiederøe flyr til BGO tidlig den morgenen. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke kunne velge en sammenehengdene reise da fra SVG. Mulig at samarbeidet ikke omfatter SVG-BGO segmentet. :)
     
    Last edited: 29. juni 2019
    chrt liker dette
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Vi reiste fra New York til Tokyo i 2016 med JAL ECO bestilling.

    På flyplassen i JFK ved innsjekk spurte vi om oppgradering, de skulle ha 1500kr pp for å oppgradere fra eco til premium eco. Og rundt 10000kr for eco til business.

    Vi gikk for premium eco og er veldig fornøyd med produktet. Synes setene var komfortable og servicen bedre enn SAS. Vanskelig å bedømme / sammenligne da det er mye som spiller inn der :)
     
  3. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Bra deal på Premium Economy du fikk da. :) Hadde håpet på noe i 3-5 k rangen fra Premium economy til Business med JAL oppgradering i Helsinki men høres ikke så realistisk ut fra det du skriver. Blir det mye over 5 k er det nok ikke aktuelt. :) Til sammenligning mener jeg SAS upgrade i gaten for CPH-NRT fra SAS plus til biz var 4000 DKK sist jeg oppgraderte i gaten (valgte heller 35000 EB poeng)
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ja det var nesten ingen i premium cabinen heller så vi 3 som reiste fikk 2 seter hver med vindu. Absolutt en bra deal det :D
     
  5. Apo

    Apo Medlem

    Innlegg:
    234
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    1 måned til avreise og expertflyer viser mye ledig på biz på Hel-Nrt. Siden jeg allerede har premium economy skal vel prisen for upgrade være bedre enn om jeg hadde vanlig eco? Betalt 1150 eur for t/r billetten med JAL til Tokyo med start i Bergen og max jeg er villig til å betale er ca 500 eur for upgrade til NRT. Klarer ikke å finne ut om det er fastpris med upgrade på Helsinki med JAL. Har ikke fått noe tilbudsmail om å oppgradere fra JAL slik Finnair sender og finner ikke ut om JAL har auksjon bid. Men oppgraderingspris påvirkes vel også av hvor mange seter som er ledig? Eller er det bare fastpris på flyplssen uansett mon tro og hva kan den være i dag fra premium eco til biz.:rolleyes: Må vel kanskje bare vente å se på flyplassen men alt av erfaringer eller tips hadde blitt verdsatt. :cool:
     

    Attached Files:

Del denne siden