JFK - bevege seg imellom lounge/terminaler

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av frbae, 01. april 2024.

  1. frbae

    frbae Nytt Medlem

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Vi skal straks til NYC, hvor vi reiser på biz med SAS til og biz med LOT på returen. Vi reiser fra terminal 7 på JFK på hjemreisen, men her er det ikke noen lounger å skryte av visstnok. I terminal 1 er det derimot både Lufthansa og Turkish-lounger (som jeg antar at vi har tilgang til, siden vi reiser på business med Star Alliance?)

    Spørsmålet går på hvordan vi gjør dette i praksis. Jeg vet at det finnes AirTrain som går mellom terminalene, men har lest at det er vanskelig å benytte seg av dette etter security. Vi har jo bagasje som skal sjekkes inn, må vi da dra til terminal 7 først for å sjekke inn, og deretter gå ut igjen og ta AirTrain til terminal 1, igjennom security igjen og deretter inn på loungen? For til slutt å gå helt ut og ta AirTrain tilbake til terminal 7 og gaten vår når avreisen nærmer seg?

    Spørsmålet er vel egentlig hvordan vi gjør vi dette på en mest mulig enkel og praktisk måte? Hva anbefaler ekspertene?
     
  2. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg reiste fra JFK i vinterferien, og byttet terminal uten problemer. Det er verdt å nevne at jeg ikke fikk fast track inne i Terminal 4 (Air France dame som kontrollerte billetten), men køen gikk uansett ganske fort. Som det nevnes her så kan man ikke bytte terminal air side, men må ut av sikkerhetskontrollen for å ta air train til terminal 7.
     
  3. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,195
    Likes mottatt:
    22,531
    Bonuspoeng:
    183
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,968
    Likes mottatt:
    5,781
    Bonuspoeng:
    183
    Terminalene på JFK drives av ulike selskap, med ulike regler for hvem som slipper gjennom sikkerhetskontrollen. På T1 skal det være no-go uten billett ut fra terminalen, mens det kan være mer åpent på andre deler av flyplassen.
     
    NoLimit liker dette

Del denne siden