Hei! Vi skal straks til NYC, hvor vi reiser på biz med SAS til og biz med LOT på returen. Vi reiser fra terminal 7 på JFK på hjemreisen, men her er det ikke noen lounger å skryte av visstnok. I terminal 1 er det derimot både Lufthansa og Turkish-lounger (som jeg antar at vi har tilgang til, siden vi reiser på business med Star Alliance?) Spørsmålet går på hvordan vi gjør dette i praksis. Jeg vet at det finnes AirTrain som går mellom terminalene, men har lest at det er vanskelig å benytte seg av dette etter security. Vi har jo bagasje som skal sjekkes inn, må vi da dra til terminal 7 først for å sjekke inn, og deretter gå ut igjen og ta AirTrain til terminal 1, igjennom security igjen og deretter inn på loungen? For til slutt å gå helt ut og ta AirTrain tilbake til terminal 7 og gaten vår når avreisen nærmer seg? Spørsmålet er vel egentlig hvordan vi gjør vi dette på en mest mulig enkel og praktisk måte? Hva anbefaler ekspertene?
Jeg reiste fra JFK i vinterferien, og byttet terminal uten problemer. Det er verdt å nevne at jeg ikke fikk fast track inne i Terminal 4 (Air France dame som kontrollerte billetten), men køen gikk uansett ganske fort. Som det nevnes her så kan man ikke bytte terminal air side, men må ut av sikkerhetskontrollen for å ta air train til terminal 7.
Nå åpner innsjekk for LOT rundt 4 timer før avgang. Da kan det bli snaut med lounge tid på T1. Med C billett hos LOT har dere tilgang til denne loungen på T7 https://insideflyer.no/forums/threads/«junior»-og-senior-drar-på-f1-i-montreal.19453/page-3#post-500130
Terminalene på JFK drives av ulike selskap, med ulike regler for hvem som slipper gjennom sikkerhetskontrollen. På T1 skal det være no-go uten billett ut fra terminalen, mens det kan være mer åpent på andre deler av flyplassen.