Jule-safari i Sør-Afrika

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 12. sept 2015.

  1. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Er det noen som har vært på safari i juletider?
    Hadde tenkt å booke 2for1 Business når QR kommer med dette - forhåpentligvis snart
    (OSL-DOH-JNB).
    Kan man komme med landtransport fra JNB ut til et bra safari område?
    Jeg spør her for det er alltids gode forslag....
     
  2. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Kruger National Park er 4-5 timer med bil fra JNB, kan også fly til Kruger-Nelspruit (MQP), er da 1.5t til Kruger sånn ca.
    Er ting nærmere også, men de kjenner jeg ikke til
     
  3. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Var i Pilanesberg i 2011. Tror det var rundt 2 timer med buss fra Johannesburg.
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Leide bil på JNB for noen år siden, og kjørte selv ut til Kruger. Gikk fint som fløyte det.

    Vi tok en natt i Nelspruit på veien.
     
  5. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, med mindre QR har andre avgangstider nå så rekker du ikke Johannesburg - Kruger før det er mørkt og du MÅ ha overnatting da. Har da et par valg for overnatting, litt avhengig av valgt rute og destinasjon.
     
  6. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei og hopp, takk for tips.
    Jeg ser at QR lander sent i JNB. Finnes det noen dugbare airport-hotels?
    Jeg gidder ikke først Immigration, deretter bags og lang kjøre-tur på ex. "Krüg-rus" i et fremmed land.
     
  7. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Har bodd på Protea OR Tambo en gang, absolutt brukbart og relativt rimelig, men de har diverse annet der også, regner med de fleste store kjedene. Sandton er kort tur med Gautrain unna og der er det også fint.
     
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes det høres ut som ett fornuftig alternativ å overnatte på ett flyplasshotell og så sette seg i bilen neste dag. Jeg kan anbefale Madikwe Game Reserve som er ett mindre besøkt og fantastisk alternativ i nordre deler av Sør-Afrika, som også er malariafritt. Det er ca 360 km å kjøre fra Johannesburg til Madikwe og det er fine gode veier stort sett hele ruten, bortsett fra de siste kilometerene inne i selve parken.
    Der er også en rullebane inne i selve parken så du kan fly til/fra om man ønsker det. Vær obs på at ønsker du å fly til/fra så må dette bestilles samtidig som oppholdet.

    Jeg har bodd på Thakadu River Camp to ganger og det kan absolutt anbefales, men du finner også mange andre alternativer i flere prisklasser. Jeg har bl.a. hørt og lest mye bra om Jaci´s som ligger enda mer sentralt i Madikwe og jeg har store planer om å prøve denne ved neste besøk.

    Vær obs på at jul/nyttår er midtsommer og høysesong så det er nok en god idé å bestille så tidlig som mulig.

    www.madikwe.net
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    JNB har alt fra hostel til 5*. Jeg likte Intercontinental på flyplassen meget godt. 20 meter å gå:)

    Forsåvidt enkelt med flytoget til Sandton hvor det er mange alternativer og et stort shoppingsenter med megt gode restauranter.
     

Del denne siden