Junior og Senior på tur til Asia

Tråd i 'Reisebrev' startet av kjeeli, 03. okt 2018.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker PC, men skal teste om jeg får det til. Takk!

    Og ja, vi skal til Tokyo, så vi kan gjerne kjøpe de kortene av deg.. send en PM, så husker jeg det!
     
  2. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,191
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Kortene skal du da få free of charge. Bedre at du og din fru kan bruke de, enn at de støver ned. Har sendt deg en PM også :)
     
    holmen2, geddi, Supersergei and 4 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Dette fungerte jo ganske så fint (til å være første gang jeg prøver):
    Oslo.jpg
     
    drsyk, anders82, kjeeli and 2 others like this.
  4. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,191
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Sov egentlig ganske godt i disse setene, det hadde jeg ikke trodd på forhånd da jeg sliter med å sove i nedoverbakke ;) Det ble litt i overkant 5 timer søvn på begge :)
    Når vi fikk inntatt sittestilling igjen fikk vi servert eplejuice kl 05:05, den holdt fin kjøleskapstemperatur.

    1.jpg

    Frokost menyen

    2.jpg

    Junior valgte seg Cold Cut Platter som ble servert kl 05:25.

    3.jpg

    Jeg bestilte meg en eggerøre tallerken. Eggerøra var litt vasen etter min smak, men baconet var sprøtt og godt :)

    4.jpg

    Etter frokost var det tid for morgenstell og bytte EVA pysjen med anstendige klær.
    Så var det bare å nyte siste del av flyvningen, før vi landet på tiden i MUC.
    Flyet parkert ved gate

    5.jpg



    Etter å ha gått lengre enn langt fra flyet, ble det en liten luftetur utenfor terminalen. Så var det gjennom sikkerhetskontrollen og en kjapp tur i LH Loungen for frokost nr 2.
    Så nærmet det seg boarding av neste fly

    6.jpg

    Neida, det ville vært for enkelt å ta korteste vei hjem :D
    Så da var det bare å komme seg til riktig gate :)

    7.jpg

    Boarding startet når den skulle og alle mann ble stuet inn på bussen.

    8.jpg

    Etter en lengre kjøretur kom vi til CRJ´en som skulle ta oss til Tallinn.
    Bare litt mindre flymaskin enn 747 :eek:

    9.jpg

    Her får hver business passasjer 2 seter for seg selv, så vi satte oss på hver vår side av flyet :D

    10.jpg

    Flytiden MUC-TLL er på 2t20m, så greit å få litt å knaske på. Frokost nr 3 ble servert kjapt når setebeltelyset slukket.

    11.jpg

    Det var bare oss som fløy foran gardinen på denne flighten, så selvom vi satt et stykke fra hverandre var det ikke noe problem å prate høyt til hverandre uten å forstyrre andre :)

    12.jpg

    Det var fin service ombord på denne LOT flighten, kom innom støtt og stadig for å spørre om det var noe vi trengte.
    Siste feriedagen kan man unne seg en cola etter frokost nr 3.

    13.jpg

    Tallinn Airport på rutetid.

    14.jpg

    Når vi bestilte turen skulle vi opprinnelig tatt flyet videre til OSL kl 13:20 bak i bussen.
    Men for 6-7 uker siden ble denne flytte til kl 12:45. Så da ble det litt snaut mellom flyvningene, heldig for oss var det to C bonusseter ledig på kveldsflyet :cool: Så begynte ikke akkurat å gråte over den endringen.
    Da fikk vi jo tid til å vandre rundt i nok en by på turen. Så vi tok trikken inn til sentrum.

    15.jpg

    Det var litt små surt å komme til 7-8 grader, særlig når vi reiser såpass lett at jakkene ligger igjen hjemme o_O

    16.jpg

    Stille og rolig i sentrum denne søndagen. Kanskje alle var på gudstjeneste.

    17.jpg

    Etter å ha spasert tynnkledde rundt en stund, fant vi en 15 hulls innendørs minigolfbane hvor vi fikk varmet oss.
    Senior tapte med 5 slag :(

    18.jpg

    Etter golfen ble det trikketur tilbake til flyplassen.

    Lounge og siste flyvning kommer i neste og siste kapittel :)
     
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det gledar meg stort å sjå at den yngre garde får god oppdragelse. Mange lærarar klagar over konsentrasjonsvikt og uro i klassen pga manglande frokost eller matpakke heimanfrå. Dette ser ikkje ut til å vere noko problem for denne junioren. :)
     
    Kristian, kjeeli and Eddie47 like this.
  6. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,191
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Mellomlanding i Tallinn var veldig greit. Synd vi hadde glemt å forhåndsbestille sol :cool:

    Trikkeholdeplassen er rett utenfor terminalen og bruker rundt 20-22 min til og fra sentrum. Og den går ganske mange ganger i timen på dagtid.
    Tilbake på flyplassen hentet vi ryggsekkene vi hadde låst inn i skap i kjeller´n.

    Etter sikkerhetskontrollen fant vi frem til Tallinn Airport International Business Lounge opp en trapp etter Tax-Free butikken.
    Det er servering av mat og flere sitteplasser bak veggen til venstre på bilde. Litt for mye folk til å ta bilder der.

    1.jpg

    Utsikten fra loungen er fin :)

    2.jpg

    Det var søndagskveld og ikke så travelt i selvbetjeningsbaren. Er en tappekran til øl utenfor bilde.

    3.jpg

    Direkte utgang til en terrasse trekker opp :D med utsikt til flyene :)

    4.jpg

    Utsikt mot rullebanen er litt begrenset, men fikk sett et fly som kom inn for landing ;)

    5.jpg

    Boarding av CRJ´en skulle startet kl 17:40. Men flyet kom litt sent inn fra Hamburg + bytte av crew, faktisk det samme flyet vi kom med fra MUC tidligere på dagen.

    6.jpg

    Boarding kom i gang kl 18:28, først ombord var det bare å sette seg ned på samme plass som tidligere.
    Den lille smyger´n på vei til Tallinn hadde ikke satt seg i stoffet :p

    7.jpg

    Kl 18:54 svinger vi ut på rullebanen

    8.jpg

    Siste flymåltid på denne turen ble servert kl 19:07. Begge to spiste opp maten, så måltidet smakte bra :)

    9.jpg

    På denne turen har Junior fått opplevd mye nye ting :)
    Nye Flyselskap: Austrian, EVA, Thai og LOT alt i C
    Nye Flytyper: B777-300ER, B777-300 og A321
    Nye Flyplasser: VIE, TPE, BKK, NRT, MUC og TLL
    Nye land: Østerrike, Taiwan, Thailand, Japan og Estland

    Flyruten

    10.gif

    På denne turen fra Tirsdag til Søndag har vi sittet i fly ca 45 timer, vi har vært heldige at det ikke har vært de helt store forsinkelsene :)

    Stort sett fått gjennomført de tingene vi planla på forhånd, så vi er godt fornøyde med reisen :D

    Tusen Takk For Følget :)

    Snipp Snapp Snute Så Var Høstferie Eventyret Ute :(

    11.jpg
     
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for at vi fekk vera med, @kjeeli :)
     
    kjeeli liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen @kjeeli , herlig!
     
    kjeeli liker dette
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det er rett og slett helt fantastisk. Du er heldig med junior og han er heldig med pappaen sin.

    Takk for at vi fikk være med på tur. :)
     
    kjeeli liker dette
  10. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for ett fint reisrbrev fra det som virker som en flott tur både for jr og sr :)
     
    kjeeli liker dette
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Takk!
     
    kjeeli liker dette
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Tusen takk for følget og at du deler med oss!
     
    kjeeli liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Det var en fryd å få være med på deres ferd:), en dagdrømmer seg vekk i deres beskrivelser, med artige kommentar og vitenskapelige verifisering av fakta, meget godt illustrert reisebrev, antar guttungen blir "bortskjemt" til de grader og har allerede en EB konto på plass:D,"skadet for livet???":cool:

    Huff,guttungen her er kun 5 år, blir nok endel år til "far og sønn EB F brev publiseres";)
     
    kjeeli liker dette
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,250
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for turen, det var en fornøyelse!
     
    kjeeli liker dette
  15. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,191
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for hyggelig tilbakemelding @drsyk :)
    Junior er på sitt tiende år som EB medlem nå. Og nå som Point Sharing er på plass kan han bidra med noen poeng til disse turene også :D
    Har som tradisjon at jeg og Jr drar på fly relatert ferie en gang i året, det har vi gjort siden han var 8-9 år.
    Så hvis du har en flyinteressert sønn er det bare å starte planleggingen av turer!

    Denne turen var Business class, men han fikk testet LH F og OZ F sommer´n 2017. Her kan du lese om den turen hvis du har lite å gjøre en dag ;)

    https://insideflyer.no/forums/threads/junior-13-og-senior-39-ut-på-nye-eventyr.8475/
     
    holmen2 and drsyk like this.
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Skal hive meg på deres neste reise brev når tiden strekker til bland ulike oppgaver :cool:.(Gleder meg allerede:))

    Da skal det opprettes EB konto for både sønn og datter(point sharing).

    Guttungen er Lego-frelst, som pappa var i sine yngre dager:D, og fly er allerede moro, Microsoft Flight Simulator ;) var tider da en var forsatt uskyldig hjemmeboende hos mamma og pappa:rolleyes:
     
    kjeeli liker dette
  17. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,231
    Likes mottatt:
    22,420
    Bonuspoeng:
    183
    Eit veldig artig reisebrev. Eg lyt prøve å ta med min(e) på noko liknande når dei vert gamle nok.
     
    Travellingalf and kjeeli like this.

Del denne siden