Takk for det
@Upsaker
Det blir nok artig for de det! og det er en veldig hyggelig gest fra din side
Hyggelig å lage reisebrev som inspirere andre til å legge ut på tur
Dine reisebrev gir hvertfall mange gode tips til gode restauranter rundt omkring, fortsett med det
@jgroneng
Takk for hyggelig tilbakemelding
@Xflipper
Har delvis fått med meg det du nevner, men da kunne vi jo ikke sittet i 2.etg på 747´en
Jeg var også litt redd for å tukle med bestillingen, siden den ble gjort rett før de strammet inn på reglene. Mulig bare jeg som er paranoid og trodd at den ikke ville blitt godkjent etter dagens regler for antall stopp borti Asia.
Hyggelig å høre at reisebrevet kan føre til fremtidig befolkningsvekst
Lørdag er jo en fin dag å starte på
Jeg bruker Google Earth. Over kartet har du et ikon med en linjal på (ikke tommestokk
)
Når du trykker på den så popper det opp et vindu der kan du velge Sti.
Da er det bare zoome inn på kartet og starte der du vil med å klikke på venstre mus-knapp, hvis du lager en markering feil kan du trykke på høyre mus-knapp over det punktet du vil fjerne.
Når du da har laget ruten, zoomer du ut til det kartutsnittet du ønsker.
Neste steg gjelder hvis du bruker Mac, vet ikke hvordan det er på vanlig Pc.
Ta en screenshot, dra bilde ned til Bilder, trykk rediger, beskjær bilde slik at du fjerner alt annet enn kartet.
Så oppe til høyre har ser du en sirkel med 3 prikker inni. Trykk på den og velg Merking.
Deretter trykker du på boksen med en T oppe til venstre. Da får du opp en tekst boks du kan skrive i og flytte rundt på kartet.
Når dette er gjort kan du trykke på Arkiver endringer oppe til høyre, også trykk ferdig oppe til høyre. Da har du en jpg fil du kan bruke.
På bilde under her har jeg tatt en screenshot når jeg zoomet inn mer på det oversiktsbilde jeg har lagt ut tidligere i reisebrevet.
View attachment 40410
Så håper du ble litt klokere
@holmen.
Så i forhold til min bruksanvisning håper jeg du bruker Mac. Men det er nok sikkert lignende løsninger på en vanlig Pc.
Over til noe annet
@holmen, jeg har fått med meg at du skal til Tokyo neste år.
Jeg har 2 stk Suica kort med rundt 650 yen på hvert kort, det holder til 3-4 kanskje 5 T-bane turer litt avhengig av lengde på reist distanse. Kan være kjekt å ha hvis man skal videre med T-banen fra Tokyo Station etter ankomst med tog fra NRT.
Disse kommer jeg ikke til å få brukt for. Så hvis du er interessert kan jeg sende de til deg?
Det er bedre at noen får nytte av gjenstående beløp enn at de bare ligger i skuffen
Vis alt...