København-Tråden

Tråd i 'Reisemål' startet av Storg, 08. sept 2014.

  1. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    978
    Likes mottatt:
    2,894
    Bonuspoeng:
    93
    Om du er villig til å bruke metroen som fremkomstmiddel så ser jeg det er ledig på quality airport hotel dan for bonuspoeng den aktuelle helgen. Totalt 15.000 for 2 netter tilsvarer jo 1000 trumf handler du is for på joker for 2000 til fredag/lørdag så har du ordna deg :)
    Har overnattet på dette hotellet selv og det er et helt ok+ hotell, 7 min å gå til metroen.

    Fra metroen velger du å enten kjøre til Flyplass og ta tog rett til Køben, eller så tar du metroen til nørreport og tog derifra.

    Ikke optimalt, men billig løsning om man ikke er alt for mange som trenger togpass
     
  2. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
  3. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Tenker å reise ein liten tur til køben ein gang i mars med min beire halvdel. Trenger tips til hotell, gjerne sentralt med korte avstander til shopping, gode resturanter og transport.
    Er Top Level hos scandic og sølv hos NCC
     
  4. Nilsen

    Nilsen Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    18
    Sist jeg var i Køben bodde jeg på Scandic Kødbyen, helt nytt hotell (så kan ikke klage så mye på det hotellet), fikk tidlig innsjekk uten medlemskap hos Scandic så fornøyd med det. Relativt sentralt (ca 500 - 1000meter i feil retning fra tivoli/rådhusplassen.

    Ellers har jeg pleid å bo på Comfort Hotel Vesterbro (ligger i samme delen av byen, men nærmere tivoli/rådhusplassen. Liker dette hotellet bedre (kun pga plasseringen) og har valgt dette igjen på min neste tur (Juli).

    Ellers anbefaler jeg deg Brunchtallerken på Cafe Norden, det har blitt en tradisjon for meg og madammen ;)
     
  5. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Om det blir Scandic, så bor jeg alltid på Scandic Palace i Superior-Pluss. Meget fornøyd med hotellet, dog litt støy fra rådhusklokken. Marriot i Køben har ofte gode deals på sin nettside, noe som ikke plukkes opp av hotels.com o.l
     
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,444
    Likes mottatt:
    29,503
    Bonuspoeng:
    183
  7. Gabface

    Gabface Medlem

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    378
    Bonuspoeng:
    63
    Støtter innlegg 2. Scandic kødbyen. Er top level selv, ble oppgradert og fresht hotell. God frokost som vanlig.

    En av de bedre restaurant opplevelsene jeg har hatt til billig pris er også höst i køben. Har du ikke booka bord, gå for den, fantastisk opplevelse!

    God tur
     
  8. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Likte godt Copenhagen Island Hotel når jeg var der ihvertfall. Kort vei til strøget.:)
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter Scandic Kødbyen som nevnt over. Ellers ligger jo Crowne Plaza Copenhagen Towers litt utenfor byen, men en kort vei med tog eller t-bane. Da har du 2 minutters gange til Fields, som jeg mener er skandinavias største kjøpesenter. Har bodd på hotellet 2 ganger i forbindelse med konsert i Royal Arena og kan trygt anbefale det hotellet.
     
  10. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Kan anbefale Skt. Petri, meget delikat hotell i nærheten av nørreport.

    Også Radisson Collection Hotel Royal Copenhagen (Arne Jacobsen «hotellet») kan anbefales. Ikke lenge siden det er nyoppusset, samtidig som de har bevart et rom slik de så ut opprinnelig. Dette rommet har man også mulighet til å besøke.
     
    GinTonic liker dette
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil helt klart anbefale Skt.Petri som ligger best til ift. det meste av shopping, restauranter og gode barer. Da bor du i gangavstand til alt innenfor «det norske triangelet» Nørreport-Rådhusplassen-Nyhavn ;) Med metro, som stopper på Nørreport, kommer du deg til/fra CPH på under kvarteret for 36dkk.

    Nb! For shopping, husk å be om 10% turistrabatt og taxfree på Magasin som ligger på Kongens Nytorg.

    Hilsen norsk i KBH
     
    KVTL liker dette
  12. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har bodd på Skt. Petri og fått oppgradering?
    Er NCC gull, men skjønner det som om dette hotellet er frittstående og kan derfor være gjerrige på oppgraderingene.
    Har også radisson og mariott status, så det finnes mange alternativer.
     
  13. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har bodd på Skt. Petri i det siste?
     
  14. GulliAa

    GulliAa EBG

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Er det nokon som har oppdaterte mat-tips i København? Skal dit til helga, og vi ser for oss ein litt finare middag ein av dagane, men også god mat ellers. Tar gjerne i mot tips både til lunsj og middag!
    Skal bo på comfort vesterbro, håper at gullkortet kan gi ei oppgradering der.
     
  15. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Frokost/Lunsj på Torvhallerne var en skikkelig positiv opplevelse et par helger siden. Labbe rundt og spise nydelige østers, champagne, kaffe, smørrebrød og mye annet digg.

    Esmee på Kongens Nytorv var dyrt, men skikkelig snadder. Vi hoppa over hovedrettene og spiste oss gjennom alle forrettet, ost og dessert.
    Bra utvalg vin på glass, og omfattende utvidet vinliste.
    NB, maten kommer på minuttet, så bestill et par retter om gangen, om en skal prøve mye forskjellig.
     
    GulliAa, Maggie and KVTL like this.
  16. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke mangel på gode spisesteder. Ønsker du litt trim, ca. 2,5 km fra ditt hotell, kan jeg anbefale Resturant palægade. Litt nærmere har dy Vækst som er et spisested med en liten vri.
     
    GulliAa liker dette
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,757
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Høst kan være et godt alternativ. En ikke så finere middag får du på Bæst, men veldig god pizza.
     
    GulliAa liker dette
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Du trenger bare krysse veien:) Der ligger Maple casual dining, veldig god mat ved mitt siste besøk.
    Killer kebab ligger rett rundt hjørnet. Fantastisk god bab og fritez med god Norsk øl. (Lervig)
     
    Last edited: 15. jan 2024
    GulliAa liker dette
  19. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,825
    Bonuspoeng:
    93
    I fjor besøkte jeg på disse stedene som jeg gjerne spiser på igjen:
    Vækst - moderat priset 3-retters meny (søster-restaurant til Høst)
    H Table - kinesisk
    Smagsløget - sandwich (stor porsjon, jeg hadde klart meg med 1/2 til lunsj)
    Poulette - sterk fried chicken sandwich (kun takeaway)

    Også notert meg Marv&Ben for et fremtidig besøk.
     
    GulliAa liker dette

Del denne siden