Har begynt å sortere igjennom bildene fra sommerferien og tenkte det ville vært interessant å skrive et reisebrev her på forumet. Problemet er visst at det blir veldig mange bilder.. Er det noen fornuftig grense på hvor langt det kan være? Jeg kvier meg litt for å lese andres brev da det fort kan ta 20-30 minutter og dette blir neppe noe mindre.. Hva tenker dere?
Jeg synes selv at et reisebrev gjerne kan være langt, og gjerne også med mange bilder. Noen av de rapportene som jeg har lest både her på denne siden og på andre nettsteder, som har vært lange, kunne jeg faktisk tenkt meg at var enda lenger. Er det godt skrevet, med gode bilder og fra interessante destinasjoner med gode skildringer fra selve flyturene så må det gjerne overstige 30 minutters lesning for min del. Så stå på; ser frem til å lese reisebrev fra deg.
Reisebrev må gjerne være lange, men vær så snill og spre det over mange poster.. Når noen poster 100+ bilder på samme side, blir det jækla tungvint.. Spre gjerne teksten over flere innlegg (man trenger ikke ha 8000 ord i første post) og spe på med bilder, men hold det gjerne til 3-4 i hver post, så blir det så mye enklere å holde følge og kunne lese deler av reisebrevet av gangen. Om man ønsker å dele 100 bilder, ja flott og fint, men begrens det til 20-30 pr. forumside. Eksempel. Om man poster tusenvis av ord og 100+ bilder i første innlegg vil alle måtte laste ALT hver eneste gang noen kommenterer i tråden. Just my 2 cents..
Lange reisebrev gleder jeg meg til hver gang. Jeg sparer de til en sen kveldstime, gjerne etter at alle de andre i huset har kommet seg i bingen, og så later jeg som jeg er alene og at jeg er en katt - kroer meg ned i et privat hjørne med et glass eller to, litt ost og noen nøtter - og så er det ekspressbuss til dit drømmene bor. You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Takk for gode tips her. Skal passe på å dele opp bildene i mange poster. Har ikke kommet meg igjennom alle bildene ennå men er ca 250 så langt som har kvalifisert til "dette bør være med".... En liten teaser:
Liker å laste inn et par fyldige reisebrev før jeg boarder noen av de altfor mange SAS-flightene uten wifi. Fint tidsfordriv i luften. Størrelsen har med andre ord mye å si. Jo lengre, jo bedre.
Lange reisebrev er bare digg så lenge reisen er lang (og unik). Kjør på det blekk og fjærpenn holder!
Håper virkelig dette blir en realitet! Ser ut som tidenes reiserute! Kommer absolutt til å lastes inn på telefonen og leses på lange fly/tog/bussturer når det blir publisert!
Har nesten kommet meg igjennom bildene nå... Det ser ut som det er ca 350 stk.. (!!) Har forøvrig betalt kredittkorta etter turen, det var en vært lite hyggelig opplevelse... Så er det bare å sette tilside 4-5 timer å skrive teksten