Kan man sjekke inn og få boarding pass på gate ved connecting flight?

Tråd i 'Off-topic' startet av Doc, 29. juli 2023.

1. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Skal fly Bergen-København-Frankfurt-Tokyo. Av en eller annen grunn klarer ikke SAS online eller kundeservice å sjekke meg inn på siste leg fra Frankfurt til Tokyo.

Går det an å gå direkte til gate i Frankfurt og be dem printe boarding kort til meg, eller må jeg ut av sikkerhetssonen og printe kort ute og gå gjennom sikkerheten igjen? Kundeservice mente jeg måtte det, hvis de ikke klarer å sjekke meg inn hele veien på BGO. Men har bare 1 time mellomlanding i Frankfurt, så det virker som en dårlig ide...

2. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,258
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er LH du skal videre med så mener jeg de har transfer desks rundt om kring på innsiden av sikkerhetskontrollen. Hvis ikke bør de kunne fikse det ved gaten

3. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar, det var betryggende. Merkelig at SAS kundeservice ikke sa det samme, hadde spart meg mye bekymring.

4. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Det er flere Lufthansa service center på FRA som kan fikse dette air side, du må ikke finne på å gå landside med en time transfer.

Lufthansa loungene fikser dette også.

Gate kan nok helt sikkert ordne også.

5. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    8
    Det gikk fint å printe boarding kort i gate, og godt var det for Frankfurt var svært og måtte selvfølgelig fra ene enden av A til andre enden i B.

Bagasjen kom ikke med, til tross for at jeg sjekket 4 ganger med tre forskjellige personer, sjekk inn i Bergen, SAS service i København og gate i Frankfurt og alle insisterte på at den kom med. Veldig rart.

6. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke tall på hvor mange gange jeg har fått forsinket bagasje i FRA, det er helt vanlig med 1 times mellomlanding.

Da er det bare å stikke å handle det du trenger på reiseforsikringen.

Doc liker dette
  7. jan_busch

jan_busch Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Det beste er å kontakte flyselskapet direkte for å få råd om hva som er den beste løsningen for din situasjon. De vil kunne gi deg nøyaktig informasjon om innsjekking og ombordstigning på Frankfurt flyplass.

Del denne siden