Kansellering av reise betalt med voucher hos SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av democomputer, 08. juli 2020.

1. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann.

Noen som vet hva som skjer om jeg kansellerer en reise (SAS plus pro) jeg har betalt med voucher?

Ny voucher med ny gyldighet?
    Ny voucher med gammel gyldighet? (Og hva da om gammel gyldighet har gått ut?)
    Penger? (Yeah, right...)
    Kluss?

K

2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Venter forsatt på min reise betalt med voucher og cash(fått), fikk bekreftelse på at jeg får en voucher, resten er på vent, opprinnelig fortalt på telefon hadde voucher samme gyldighet som da utstedet. Da mangel på mottatt ny voucher er jeg like nysgjerrig som deg, mtp. gyldighet.

JohanB2 and democomputer like this.
  3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,976
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg valgte voucher, og fikk ny voucher (med ny gyldighet). Dette var en reise opprinnelig bestilt med voucher.

Adrian E, JohanB2, Gribb and 2 others like this.
  4. daniny

daniny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,
    forsøkte du å kansellere? Hvordan gikk det i så fall?

5. seppma

seppma Reiseglad

Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    43
    Du får ny voucher med ny gyldighet.

6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,203
    Bonuspoeng:
    113
    Et helt år ekstra gyldighet? Avbestilling gjort før eller etter utløp?

Har en voucher på 1700 Euro som går ut i februar. Skal holde hardt å få brukt den. Men det løser seg jo med en dummybooking hvis det er som dere sier.

Last edited: 30. sept 2020
  7. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,976
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, funker det. Nå så kan du kansellere inntil 16 dager før avreise, og velge å få voucher. Da med ny utløpsdato. (Kun erfaring med før utløp på gjeldene vocher.)

Rscott liker dette
  8. Kallingen

Kallingen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg er forvirret! følge https://www.flysas.com/en/voucher/ får man kun voucher med samme gyldighet? Jeg har en voucher med verdi 12.000+kr som utløper nå i desember. Jeg er redd for å miste hele verdien ved "dummybooking".

9. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    min kansellering ble bare tilbakeført til opprinelig voucher med samme gyldighet:(

10. daniny

daniny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hm,
    fungerte her!
    Jeg booket en SAS Go Light (siden alle billetter nå kan refunderes som voucher) fredag (6.11.) med en voucher med utløp i desember i år. I går kansellerte jeg billetten og valgte å få refusjonen som voucher. Har nå mottatt ny voucher med utløp 13.11.21.

milehigh liker dette
  11. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,385
    Bonuspoeng:
    113
    Vekker denne litt til live igjen ettersom flere sikkert med vouchers som utløper i vår.

I dag kansellerte jeg en utenlandsreise som var betalt med en voucher. Det ble da utstedt en ny voucher med ett års gyldighet f.o.m. i dag. Beløpet gikk mao. ikke tilbake til gammel voucher. I mitt tilfelle står det dog fortsatt en restsaldo på den første voucheren fra tidligere.

12. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Desperat for å ikke miste en voucher booket jeg en reise i november 2021 til Alicante med SAS. Denne var i «go light» og ble betalt med voucher. Men nå 5 dager etter bestilling ser jeg at det hadde passet å hatt en dag lengre i Spania.
    Hva bør jeg gjøre nå, tror dere denne er mulig å endre?

13. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,976
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.sas.no/fly-med-oss/billettalternativer/billettyper/

«Inntil videre tilbyr vi gratis endring frem til 72 timer før avgang for alle SAS Go Light-billetter. Endring innen 72 timer fra planlagt avgang er i henhold til reglene for den opprinnelige billetten.«

Skarven liker dette
  14. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Litt flaut å ikke fått med seg dette ;)

15. PerFlyer

PerFlyer PerFlyer

Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg avbestilte en reise i dag og får en voucher. Noen som har erfaring med dette:

Hvis jeg avbestiller en refunderbar Plus-billett betalt med voucher, får jeg penger tilbake slik det er til vanlig eller får jeg voucher?
    Kan voucheren brukes til å betale gebyr ved booking av bonusreiser? Hva så hvis bonusreisen kanselleres? Nok en voucher?

16. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,895
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg brukte selv voucher til å betale skatter og gebyrer nylig på bonusbillett med voucher.

tobeornot999, PerFlyer and jgroneng like this.
  17. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg booket en reise med voucher og kansellerte i løpet av de første 24 timene, beløpet gikk da tilbake på original voucher.

Må jeg vente lengre for å få beløpet på en ny voucher, eller har de tettet dette "hullet" ?

18. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,534
    Bonuspoeng:
    183
    Tidligere i uken kansellerte Sas en reise jeg skulle hatt til BOS om en uke
    Det var ganske ventet, så sitter ikke her å gråter over spilt melk.

Så over til det jeg egentlig vil formidle.
    Jeg fikk valget mellom voucher eller refusjon når reisen ble kansellert, jeg valgte refusjon å fikk Refund notice ca 24 timer senere på hele beløpet. Fornøyd med kjapp tilbakebetaling og tenkte ikke noe mer på det.
    Så sjekket jeg tilfeldigvis transaksjons oversikten på Amex nå og så at jeg hadde kun fått tilbakebetalt 5174 kr av 7521 kr.
    Hmmm tenkte jeg, hva har skjedd? Så leste jeg siste linje på Refund notice´en, der står det: Refunded to the original form of payment: Sas Voucher-Sas Voucher-Amex.

bilde 1.png
    Da kom jeg på at jeg kanskje hadde delbetalt med voucher, så jeg sjekket arkivet med Sas voucher jeg har brukt. Da fant jeg ut at jeg brukte 2 stk + Amex på denne reisen, og hadde da voucher nr lett tilgjengelig.

Testet da en ny booking med disse for å se om utløpsdato hadde blitt flyttet fremover
    Men det har ikke skjedd.

bilde 2.png

Det står på Sas sin hjemmeside følgende angående voucher.

bilde 3.png

Er det noen som har erfart om utløpte vouchers blir automatisk refundert til f.eks Amex etter utløp?

Ps. Ta vare på PDF´en du får hvis du velger vouchers som alternativ ved avbestilling.

kaiarne, Maggie and RoadKing like this.
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Meget nyttig info

Maggie liker dette
  20. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Noe av det samme skjedde meg.
    Samme scenario som ovenfor. Mars 2021.
    Fikk igjen 74kr i cash som jeg hadde betalt med kort.
    Fikk igjen resten på voucher som jeg hadde brukt til bestilling for betaling for resten av reisen.
    Ble tilbakebetalt til original voucher nummer som går ut December 2021

Del denne siden