Takk for en fin side og mye nyttig info. Jeg har booket en Star Alliance award billett gjennom sas’ nettside. Da jeg prøver å kansellere denne (mer en 24 timer til avreise) får jeg feilmeldingen "Vi kunne dessverre ikke finne noen informasjon om brukte EuroBonus-poeng i denne bestillingen. Prøv igjen." Har avbestilt reiser tidligere uten problem. Er det et maks antall ganger man kan avbestille per år før man må ringe kundeservice og derfor bli belastet service fee?
Sei at du har prøvd å kansellere på nett, men får feilmelding. Eg meinar service fee ikkje gjeld om du ikkje får gjort det du skal på nettsida til SAS.
SAS har endret reglene fikk jeg beskjed om! Etter at det har gått 24 timer må man ta kontakt med kundeservice for å kunne avbestille en bonusbillett. Dette er nok første av mange skritt i innstramming for bonusbilletter...
Akkurat likt som andre refunderbare billetter med andre ord... Har mistanke om at det er mindre nye regler og mer dårlig sammenknyttede it-systemer som er problemet. Nok en ting som gjør meg glad i gullmailen.
Jeg ser at «avbryt bestilling» gir følgende feilmelding her: «Vi kunne dessverre ikke finne noen informasjon om brukte EuroBonus-poeng i denne bestillingen. Prøv igjen.» Vil anta at dette bare er en teknisk feil, og ikke en "forbedring"?
Er jo lov å håpe det kun er en teknisk feil, men har vært slik en stund nå. Kundeservice sier jo ofte litt forskjellig, men han jeg var i kontakt med sa at det nå kun var mulig å avbestille bonusbillett på min side innen 24 timer. Etter på dette måtte man bruke telefon/chat. Så er lurt å følge med ihvertfall. Plutselig kommer det noen endringer.
Noen som evnt vet hva gebyret er på? Skal bestille en Star alliance business til LAX, mens jeg venter at SAS evnt legger ut flere. Håper selvsagt det fremdeles er gratis å avbestille
Hei Jeg er i liknende situasjon her nå, og lurer på om det finnes noen klare svar på følgende: Om man har booket en Star Allinace bilett med Eurobonus poeng & kansellerer innen 24 timer, får man da igjen hele kostnaden inkludert de 450 kr i service gebyr ? Og hvordan kommer man rundt denne evige feilmeldingen, er det bare å ringe som fungerer: Vi kunne dessverre ikke finne noen informasjon om brukte EuroBonus-poeng i denne bestillingen. Prøv igjen.»
Avbestilling på nett er gratis, og vil tro at de ikke tar noe på telefon heller - koster 150 kr pr. bill. som endres på telefon.
Det som forvirrer meg er de delte meningene om dette emnet, og jeg snakket akkurat med 2 kunde behandlere i SAS som begge også hadde hver sin mening om dette. Førstemann sa nei & andremann mente bestemt at ved kansellering innen 24 timer så fikk man refundert 100% inkludert 450 kroners gebyret. Angående den vanlige feilmelingen men får når man prøver å faktisk kansellere via nett så var visst dette nytt for dem.....
Man får gebyret tilbake ved avbestilling av CT bestilling innen for 24 timer, så høres rart ut om man ikke får det ved vanlig *A award booking