Har en bonusreise planlagt for tirsdag morgen, med fruen og minstemannen. Sistnevnte har dog vært syk de siste dagene og vi begynner å tvile om han er i form tirsdag. Nå står det i cancellation policy at billetten må kanselleres en Business day i forveien. Betyr dette 24 timer, eller betyr det at løpet allerede er kjørt i og med mandag er en helligdag?
I Sverige er 2. pinsedag «Business as usual», grunnet fri 6. juni, så det bør gå greit om du treffer svensk kundeservice eller tar det på nett.
Man kan vel kansellere online? Er jeg helt borte nå eller leste jeg på forumet her engang at no show gir automatisk refund på bonus billett?
Du har mulighet til å kansellere online innen 24 timer før avreise. Ville benyttet meg av det. Unødvendig å ringe flyselskapet bare for å risikere å få en urutinert medarbeider på tråden som forteller deg noe annet ... Snacky
Hvordan er det forresten med sykdom? Hvis vi får en legeerklæring og kansellerer innen 24 timer, får jeg tilbake poengene?
Da dekker jo reiseforsikring. SAS forholder seg til t&c... Men hvordan reiseforsikring verdsetter poeng... vet ikke... C
"Kan refunderes opptil én virkedag før avgang" ==> det står ikke 24 timer før. Jeg har alltid vært av den oppfatning at cutoff er kl 23:59 to dager før avreise. For en flyvning på tirsdag vil det si om 3 timer. Har ikke opplevd at helligdag/helg har vært noe problem når jeg har ringt engelskspråklig kundeservice for å kansellere.
Og de verdsetter de ikke på noen måte heller? Typ hva de må kjøpes av SAS for? Eller tilsvarende? Hvordan rettferdiggjør de det i vilkårene sine da? C
https://insideflyer.no/forums/threa...-på-bonusbilletter-hva-får-en-refundert.8560/ Svaret lå selvsagt på forumet.. gamle sas Amex dekket og tilbakeførte poeng. Ingen andre.. SAS resetter CT ifølge denne tråden... Så moralen er. Betal alltid skatter og avgifter på en EB tur med Amex(om så gjelder nå når amex selv har tatt over) C
Var i lignende scenario for en tid tilbake selv, gikk heldigvis greit og vi kunne reise. Men alle reiseforsikringene(Privat,via kredittkort, jobb) jeg hadde dekket ikke tap av bonuspoeng Under punkter for hva forsikringene ikke dekker stod det i samtlige: tapte/utgåtte bonuspoeng Om noen vet om en forsikring som dekker dette er jeg interessert
Hos sas står det i vilkårene at det kan gis refund på poeng (hvis jeg forstår det riktig) hvis medlemmet blir syk dagen før (med legeerklæring).
Jeg har selv fått kansellert en enveis bgo-osl som jeg feilbooket. 3 timer før avreise, booket 12 timer før avreise.. men fikk beskjed om at det EGENTLIG ikke var korrekt.. Men ja, helt klart at det selskapet som tilbydde dette, ville hatt en klar fordel over andre(hvertfall for kundemassen her inne) C
Ser ikke ut som nye Amex dekker avbestilling Fra vilkår til Premium / Elite: Vær oppmerksom på at EuroBonus-poeng ikke betales tilbake ved avbestilling tolker dette som at man ikke får erstatning for tapte poeng som ikke tilbakebetales av SAS.
jeg har et annet spørsmål.. jeg har 1250 EBpoeng som utløper den 30.06.19. Hvis jeg bestiller en bonusreise nå og bruker poengene, men avbestiller etter 30.06.19, hva skjer med disse poengene?
Det stemmer. Jeg har ringt SAS og fått beskjed at kansellering er mulig inntil 24timer før. Litt forvirrende fordi andre har fått beskjed om midnatt dagen før og her er det beskrevet midnatt to dager før.
Jeg endret (og hadde mulighet til å avbestille) når jeg prøvde 28 timer før avgang sist uke. Og endring/avbestilling har etter det jeg kan se samme vilkår? Hadde utreise 06 og endret 3 ganger den 05. (Intern diskusjon om hvor lenge jeg fikk være vekke)