Kansellerte billetter pga feil kampanjekode

Tråd i 'Norwegian Reward' startet av flexitravel, 12. mars 2018.

  1. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Noen som vet hvilke rettigheter man har når Norwegian kansellere allerede bekreftede billetter og skylder på at kampanjekoden som er brukt ikke skulle vært tilgjengelig? Finner ingen vilkår som regulerer dette og når man bruker koden får man ikke opp noen vilkår. Eneste jeg fant var nederst på reisekvitteringen "Kampanjekode xxxx (Spesielle vilkår kan gjelde)". Jeg fikk koden av en venn og booket i god tro.

    Har forsøkt forbrukerrådet men de svarte med noe oppgulp angående EU reguleringer ved forsinkelse, kansellering og nektet ombordstigning.

    Kanselleringen skjedde 9 dager etter booking. Sist jeg klaget til dem tok det 3 måneder å få svar.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Dette skjer titt og ofte også når det er feilprisinger.
    Så lenge reisen din ikke er påbegynt og det er noen dager til avreise har du vel ingen rettigheter
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    No mercy dessverre. For en tid tilbake hadde de jo denne koden "Norge" tilgjengelig, selv om en måtte jobbe i en bedrift som hadde fått koden av Norwegian. Var et par jeg kjenner til som fikk billetten sin kansellert som følge av stikkprøver. Her har du nok like lite rettigheter som feilprising, gitt at du får pengene igjen såklart.
     
  4. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Skjønner. Synes bare det er merkelig at de ikke opplyser om vilkårene i bestilling eller i sine vilkår. Her står det heller ingenting om at de kan kansellere billetter, eneste som står er at når de har utstedt booking ref er det å anse som en gyldig kontrakt mellom selskapet og passasjer.

    De har svart på min henvendelse, men ikke på mine spørsmål. De beklager og etterspør hvor jeg fikk tak i koden.
     

Del denne siden