Kinaturer & Bruke CC poeng

Tråd i 'Reisemål' startet av Rohass, 13. mai 2015.

  1. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Har en altfor stor CC poengsaldo stående, og denne fikk en seriøs knekk nå etter den store devalueringen, så bare tenkte bruke de opp før de gikk helt i kjelleren.
    Har to kommende Kinaturer ( Hongkong & Beijing ) og er blank på hotell utvalget der.

    Om man holder seg til CC hoteller, er det noen best foretrukne CC hoteller i Beijing ?
    Kan det stemme at det ikke er noen CC hoteller å finne i Hongkong...?
     
    Cecilie liker dette
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Etter hva jeg husker fra Beijing var Radisson Blu rasende billig, betalte vel USD 90 for et konge-værelse, i HKG er det ingen Club Carlson properties.
    Ville heller banket inn nyttårs-helgen på Radisson Blu - Trysil i en "Alpine Suite"
     
  3. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Ja kanskje bedre valuta for poengene i andre steder.Tenkte bruke opp ca 700K CC poeng på et eller annet fint.
    Når det gjelder Norge så har jeg liggende ca 220K Scandic poeng, 50K i Choice & 20K Thon, og disse må jo benyttes i norden, så er vel dekket godt her en stund.
    Bør vel snarest bruke disse også før noen kommer på å doble uttaks ratene over natten her også.
     
  4. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bodd på Radisson Blu i Beijing. Booket et Royal Viking-rom, eller hva nå enn de kaller business class-rommene der. Ble oppgradert til en romslig one bedroom suite. Men det kostet bare litt over 1200 NOK per natt, så det er kanskje ikke verdens beste value ved å bruke poeng. På en annen siden, hvis du ikke vet hva annet du kan bruke poengene på, så er det jo bedre enn å bare la poengene flushes ned i dass.
     
  5. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det var noe slikt jeg tenkte også, ser liksom at de poengsaldoene jevnlig plutselig mister sin kjøpekraft, så det er vel vare dumt å samle opp så mye.
    Skulle nok gjort noe stort med EB saldoen på 450K også, før SAS blir kreative igjen. Noen gode tips for best valuta / glede for disse også kanskje ?
    Var dette hotellet d nevner bra & praktisk plassert med tanke på en nykommer i Beijing da ?
     
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan jo overføre CC-poengene til EB. Det gjorde jeg for en stund siden, da jeg innså at jeg hadde mer bruk for EB-poeng enn CC. Konverteringsratioen er 10:1, så 700K CC-poeng blir jo da 70 000 EB-poeng.
    Beste bruken av EB-poeng kommer jo helt an på. Noen vil si at man skal vente til to uker før ferien sin, og se om man kan være heldig å få snappet opp et first class-sete hos Lufthansa. For andre er det kanskje business til en annen destinasjon. Det handler om personlige preferanser, sånn i bunn og grunn.

    Hotellet i Beijing var helt kurant plassert. Altså, nå var jeg der kun én dag, men vi kom oss greit rundt i (mer eller mindre legale) taxier.
     
  7. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tilbragte 2 døgn på nevnte hotell. Dersom du skal kjøpe sykkel aka gammel norsk lasteskip hogget opp (syklene veier fra 25kg+) er Carrefour i gangavstand, ellers var det inn i "luribuss"-taxiene som hang ved hotellet.
    Min svenske medreisende, kjøpte en hel-flaske XO på hotellet, men måtte betale for hver eneste kaffe-kopp, snakk om "avec"-service.

    Dersom du reiser "andre-veien", kan du jo bo nesten 3 uker gratis på hotell i Orlando, hvis det skulle friste.
     
  8. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville definitivt overført til EB-konto , og forsøkt meg på Lufthansa F. Iallefall hvis du ikke vet , eller vil bruke poengene på hotell ( etter hva jeg har forstått bor du endel på Radisson, så kontoen din vil jeg fylles raskt opp igjen ;))
     
  9. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Mange gode forslag her :) Tror jeg bare betaler hotell i Kina, og forsøker benytte poengene på et litt annen type tur i vesten.
    Bør vel uanset booke noe før 1.6.15 da
     

Del denne siden