Fra og med i dag kan du som reiser med KLM får dine varsler og boardingkort rett i Facebook Messenger. Appen vil sende deg dine reisedetaljer, varsle deg når du kan sjekke inn, når du kan hente ditt elektroniske boardingkort og ved eventuelle forsinkelser. Har du spørsmål kan du også stille de, og få svar, rett i appen. For å lese mer informasjon og å se videoer av hvordan det fungerer se her Er dette noe du kunne tenke deg at for eksempel SAS, British Airways eller Norwegian også implementerte?
Synes det funker greit nok med selskapenes egne apper, men jeg ser jo fordelen med å slippe å installere masse apper (så lenge det ikke trengs til andre ting). Kjekt å ha, men ikke noe som hadde betydd så altfor mye.
Personlig håper jeg at flere andre selskaper implementerer den samme løsningen. SAS-appen varsler allerede om det samme, men det er jo mye greiere å kunne chatte med kundeservice i Messenger.
Chat er helt fenomenalt, men det er mitt inntrykk at mange firma vegrer seg for å tilby dette som en kanal mot support
Det er ok så lenge man initierer det selv.. Jeg ser flere hull her sikkerhetsmessig om flyselskapet skal kontakte folk via fb..
KLM sin chat på Facebook er overlegen all kundeservice jeg har opplevd.. Send sprøsmål, og innen timen er omme, har du fått svar! Dette gjør servicen egentlig bare enda bedre! Tommel opp! C
Jeg ser for meg også at KLM (eller SAS) skal kunne sende melding når det går poeng inn/ut av kontoen.
Forsåvidt enig, men jeg liker ikke at makt sentraliseres hos Facebook på en slik måte. Plutselig MÅ man ha en FB-konto for å kunne kommunisere med tilbydere på en god måte. En trend jeg ikke setter pris på
Jeg tror nok ikke de store flyselskapene vil tvinger deg til Facebook for kundeservice.. til det, har de for mange gamle gretne gubber som viktige kunder.. men trenden er kjip.. enig i det!
Fiffig, men for meg blir messenger alt for uoversiktlig da meldinger drukner i hverandre og søkefunksjonen er for dårlig. Hver gang jeg får jobbhenvendelser på Facebook ber jeg om e-post og følger opp der. Men muligheten for kundeservice på messenger virker ganske snedig!