KLM med reiseinformasjon i Facebook Messenger

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av BendikHa, 31. mars 2016.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Fra og med i dag kan du som reiser med KLM får dine varsler og boardingkort rett i Facebook Messenger. Appen vil sende deg dine reisedetaljer, varsle deg når du kan sjekke inn, når du kan hente ditt elektroniske boardingkort og ved eventuelle forsinkelser. Har du spørsmål kan du også stille de, og få svar, rett i appen.
    For å lese mer informasjon og å se videoer av hvordan det fungerer se her

    Er dette noe du kunne tenke deg at for eksempel SAS, British Airways eller Norwegian også implementerte?

    Skjermbilde 2016-03-31 kl. 11.30.54.png
     
    Baldrick liker dette
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Synes det funker greit nok med selskapenes egne apper, men jeg ser jo fordelen med å slippe å installere masse apper (så lenge det ikke trengs til andre ting).

    Kjekt å ha, men ikke noe som hadde betydd så altfor mye.
     
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Personlig håper jeg at flere andre selskaper implementerer den samme løsningen. SAS-appen varsler allerede om det samme, men det er jo mye greiere å kunne chatte med kundeservice i Messenger.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,673
    Likes mottatt:
    32,527
    Bonuspoeng:
    293
    Chat er helt fenomenalt, men det er mitt inntrykk at mange firma vegrer seg for å tilby dette som en kanal mot support
     
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,232
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ok så lenge man initierer det selv.. Jeg ser flere hull her sikkerhetsmessig om flyselskapet skal kontakte folk via fb..o_O
     
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    KLM sin chat på Facebook er overlegen all kundeservice jeg har opplevd.. Send sprøsmål, og innen timen er omme, har du fått svar!
    Dette gjør servicen egentlig bare enda bedre!

    Tommel opp!

    C
     
  7. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser for meg også at KLM (eller SAS) skal kunne sende melding når det går poeng inn/ut av kontoen.
     
  8. Erot

    Erot Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Forsåvidt enig, men jeg liker ikke at makt sentraliseres hos Facebook på en slik måte. Plutselig MÅ man ha en FB-konto for å kunne kommunisere med tilbydere på en god måte. En trend jeg ikke setter pris på
     
    LN-FHU, TOS_EBG and Petter B-C like this.
  9. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror nok ikke de store flyselskapene vil tvinger deg til Facebook for kundeservice.. til det, har de for mange gamle gretne gubber som viktige kunder.. men trenden er kjip.. enig i det!
     
  10. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Fiffig, men for meg blir messenger alt for uoversiktlig da meldinger drukner i hverandre og søkefunksjonen er for dårlig. Hver gang jeg får jobbhenvendelser på Facebook ber jeg om e-post og følger opp der.

    Men muligheten for kundeservice på messenger virker ganske snedig!
     

Del denne siden