Hei! Siden det for tiden er usikkert om jeg kommer meg hjem med SAS fra Split i sommer så ser jeg en gylden mulighet til å få brukt opp Flying Blue-poengene mine. Spørsmålet er om jeg skal gå for KLM eller Air France. Det blir uansett business class, og vi er to voksne og én på halvannet år. Litt info: KLM Flytyper: 737-800 og Embraer 175 Connection time: 1t 20m Air France Flytyper: Embraer 190 og A320 Connection time: 4t 10m Hvis det hadde vært ordinære tilstander på Schiphol så hadde jeg nok gått for KLM, men siden jeg kommer fra et land utenfor Schengen så er jeg litt redd for at det blir for kort tid gjennom passkontrollen og eventuelt sikkerhetskontrollen. Hva tenker dere? Hvis noen har kommentarer til de forskjellige business class-produktene så tar jeg gjerne imot det også!
Transfer intra Schengen synes jeg fungerer fint på CDG. Schengen loungen til AF er for business lounge i Europa et bra sted. Ombord ville jeg valgt AF. God service og mat, og ledig midtsete også på EMB 190 (altså 2-seter for seg selv), noe KLM ikke har.