Konsert tråd 3 : Amsterdam, Dublin, Take That og Rammstein og en tur med SAS og Aer Lingus.

Tråd i 'Reisebrev' startet av ccurrahee, 20. juni 2024.

  1. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    :)

    Hvorfor ikke. Når hele forum er på konsert eller venter på Tons of Rock neste uke. Så kan vel jeg også.

    Reisefølge 2 også kalt søster ( gamlemor) fikk en mindre optimal konsertopplevelse på Bjerke for noen år siden. Så i fjor satte hun krav om Rammstein 24.

    Ikke noen konsert i Norge i år, men vi plukket ut 4 mulige events som passet med turnus jobber og det ble booket diverse flybilletter med SAS.

    Jobben min er nå sånn at det er travelt og brenner på dass i blant. Mens det i perioder er ganske rolig. Selvfølgelig var det noen som glemte å puste 5 min på 10 en tirsdags formiddag. Så innloggingen på eventim ble ikke helt som planlagt. Tyskland og Spania forsvant, men i Dublin var det billetter igjen.

    Selv ville jeg aller helst til et mørkt land, men nå er det meldt solnedgang kl 22 og overskyet. Så pyroen til det gamle tyske gubbene skal nok sees uansett.

    Uansett.

    Reisefølge 1 ville på tur, så da ble vi 3.

    I skrivende stund er reisefølget og jeg på Trinity college i Dublin. Etter en liten omvei via Amsterdam og et par dager med livet og litt leven der. Også joiner gamlemor på fredag, for en langhelg med Guinnes besøk, Guinnes i strupen og litt tysk høykultur.

    :)
     
    Kristian, Calling, RoadKing and 5 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    En liten tur på jobb før avgang mot AMS med SAS.

    Denne gangens skulle det tjenes grunnpoeng og brukes voucher, så undertegnede hadde en + billet mens reisefølget satt og var sur på rad 7 og fikk bare kaffe.
     
    Kristian, Calling, RoadKing and 3 others like this.
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    KLM gled forbi en litt forsinket flight nedover.

    Oppsummert : Tvilsom taco gryte i loungen, og fantastisk crew. Hele + kabinen var tilsynelatende full av turister som trodde alt var til salgs. Folk vill ikke ha noe, eller sov eller drakk vann.

    jaja, bra da at de snille damene insisterte på både Ringi og sjokoladebolle etter kyllingen. Og "noen flasker" med de sure spanske boblene som smaker godt med Ringi :)

    Fort fortalt. Undertegnede evnet ikke helt å finne bussen mot Ledspelein. Så det passet godt at reisefølget hadde fått kaffe.
     
    Kristian, Calling, RoadKing and 5 others like this.
  5. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,742
    Likes mottatt:
    26,067
    Bonuspoeng:
    183
    God tur, Rammstein er jo alltid gøy! (Husk solkrem om du har plass nær scenen)
     
    Kristian liker dette
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    I Feuerzone blir en varm i fjeset av pyro. og Varm i nakken av pyroen på lyssriggene. Det er gøy!

    Tredje, konserten, men gleder meg som et barn:)
     
    Sonictravel liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    KLM og Delta er vel kanskje fremtiden, med connection i AMS feks. Vi får se hva høsten bringer. Hyggelig at KLM er på Gardermoen i alle fall.
     
    RoadKing, Kristian and Sonictravel like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    Ams er gøy:) Til Ledspein går d buss hele tiden fra AMS også…..

    IMG_6192.jpeg IMG_6191.jpeg IMG_6195.jpeg IMG_6196.jpeg IMG_6198.jpeg IMG_6199.jpeg IMG_6201.jpeg IMG_6202.jpeg IMG_6203.jpeg
     
    Kristian, paron, Spielhaug and 7 others like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    Aer Lingus tok oss til DUB : statusløs i OW.

    Med Rammstein Og helg og Pearl Jam og en eletronika festival i byen var d bare å booke billetter.


    Billigst ble Irene : men med Max 8kg bagasje. Løsningen denne gangen for å unngå dyr ekstra koffert var å la reisefølge 2 ta med litt klær, og reise lett.


    Innsjekk på nett gikk fint. Men smekkfult fly. Så faktisk ingen ledige seter bak i flyet. Uansett måtte vi til bag drop. Som var vanlig innsjekk : og det tok en evighet med 3 pers i køen.

    Jaja : ellers greit lite kø på AMS Og litt forsinket ut av flyplassen.


    Hyggelig crew : ikke noe servering. Enkelt og greit ut av flyplassen. Vi var på bussen 17 min etter at vi forlot flyet.
     
    Kristian, Calling, RoadKing and 4 others like this.
  10. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
  11. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    Behagelig nytt sete med grei plass … A320
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    Forrige uke lette jeg etter ting som skjer i byen i helgen.


    Tilfeldig fant jeg ut at Take That spiller 30 min nord for byen.


    Og Ticketmaster hadde re sale til en hyggelig pris.

    så da må reisefølget høre 90 talls slagere med det eneste boybandet jeg har lagt min elsk på.

    det blir nok bra :) IMG_6223.jpeg
     
    Kristian, paron, Henrik and 6 others like this.
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,840
    Likes mottatt:
    35,349
    Bonuspoeng:
    293
    Olly Murs var artig …. IMG_6227.jpeg IMG_6229.jpeg IMG_6231.jpeg IMG_6228.jpeg IMG_6232.jpeg
     
    Sonictravel, Kristian, paron and 2 others like this.

Del denne siden