Prøve å ungå pinnen langt opp i nesen.... de fleste steder jeg har ringt til står på med gamle metoden og har ikke engang tatt i bruk FHI 1-2 cm anbefalingen ... Fant kun Oslo Helse som tilbyr spyttprøve, til kr 2900 inkl attest. Noen som vet hvor man får fly attest med kun den 2 cm inngrep, eller andre aktør som tilbyr spyttprøve?
Ut fra det jeg forstår nei .... Fikk svar fra Oslo helse at SAS rabatt gjelder og spyttprøv er plus kr 400 ...
Gratis upgrade til spyttprøve for barn. De kan imidlertid slite litt med å fylle glasset. Vet ikke om jeg skal tilstå at jeg hjalp 4-åringen litt...
Har utelukkende brukt kommunale tester i Norge, funker helt fint om du ikke må ha resultat til mandag morgen flight. Ja, det er litt ubehagelig med en pinne i nesen. Trikset er dermed å «bli vant», jeg har testet 5 dager på rad nå, 10 siste 3 uker, og blir vel en ny ved ankomst OSL. Tør påstå det er null ubehag med testing
+1 her, faktisk heilt enig. Tatt et stort antall testar sjølv(dei fleste kommunale), etterkvart fått ein teknikk der ein slappar meir av å heller ikkje feller tårer når pinnen grev djupt baki nesegropa. Er vel på nærmare 30testar totalt.
Mine nieser tok tester på tirsdag på hhv Rommen og Grorud, hos begge ble det kun skrapet litt ca en cm inn i neseboret. Testene ble tatt i 17-tiden og i 14-tiden i går kom svarene omtrent samtidig. Koronatelefonen i Oslo bekreftet på mandag at det nå er neseboret som skal være standard testmetode.
Litt som å si til en som ikke kan svømme at det ikke er farlig å hoppe fra 10-meteren. Om det er ubehag er selvsagt subjektivt, feks for en neseoperert (som meg) eller for 6 åringen min som fortsatt har traumer etter voksenpinnen på besøk i lillehjernen i fjor sommer.