På HEL-AMS, AMS-HEL har de satt inn A330 nå, og fra 19 oktober blir det A321. Virker som de skal bruke A350 på langdistanse igjen
Nå var det ikke widebody eller business service, men jeg fikk endelig testet tronesetet på A321LR på SK1455 (OSL-CPH) i går. Siden vi ble sittende ombord nesten 1 time før vi fikk tatt av, pga snø, var det godt å kunne strekke ut bena mens vi ventet...
2 Avganger med 787 MUC-FRA neste Mandag hvor den ene er utsolgt i C. Jeg la også merke til prisene for denne flygningen på 1 time, BGO/SVG/TRD-OSL med SK er til tider ganske dyrt, men prisene til LH på lignende distanse får SK til å fremstå som lavpris! Billigste på Mandag er 224 euro i economy, vil man ha biz så er billigste 450 euro og det er med 321! Vil man prøve 1 time biz med LH sin 787 koster det ikke mindre enn 501 euro for 1 time med komfort førstkommende Mandag.
Kanskje ikke så rar eller kort, men Finnair kjører A330/A350 til Kanariøyene i vinter. https://www.aeroroutes.com/eng/230807-ayoct23es
Jeg ble oppmerksom på at Finnair kommer til å bruke både A330-300 og A350-900 på HEL-MUC ruten de neste to ukene: Gjelder for enkelte avganger 9./10./11. oktober og 16./17./18./20./22. oktober.
Blir mulig å fly med SAS mellom ARN og CHP i desember https://flysmart24.no/2023/10/29/sas-setter-inn-langdistansefly-pa-skandinavia-avganger/
I januar og februar er det mulig å fly Austrian sin 777-200 på ruten VIE-BER. Slik jeg ser det, er det avgangene på mandag 17:40 fra VIE og tilbake 20:05 fra BER.
Om noen skal til Tenerife i mai, så er det fire muligheter å fly med A330 og skikkelig Business med Eurowings Discover via FRA (7., 14., 21., 28. mai). Prisen er vel ikke så dårlig, men dessverre ingen poengopptjening hos SAS: