Korte / Rare ruter med widebody fly og internasjonal service

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 22. febr 2014.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Yes, men som et godt tips til OP hvor han kan finne info han etterspør. Som han da kan velge å oppdatere OP med. Trodde hjelp ble verdsatt rundt her? Tydeligvis ikke, når det som får likes er at man skal lete her når få/ingen har svart utfyllende på det!?!?
     
    SASDC8 liker dette
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat derfor jeg ba om at første posten måtte oppdateres med den informasjon som er kommet i tråden så langt :)

    Det går rykter om at LH planlegger en ny ad on rute når FRA-KUL starter opp. Den vil i så fall fortsette til CGK. LH fløy SIN-CGK tidligere, men la den ned når MUC-SIN ble lagt ned.
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Joda. Undertegnede skal oppdatere med de par siste flightene også. Det var ikke meningen å skyte ned hjelp heller.

    EDIT: Da skal alt være oppdatert. Tenkte egentlig at flere kanskje kunne like et oppslagsverk for slike flighter lokalt her på bonusfeber. Kan være inspirasjon til gøyale flighter
     
    Last edited: 26. febr 2014
    Islending, milehigh and SASDC8 like this.
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    No worries. Jeg synes det er veldig bra at det dannes et miljø i dette gamet i Norge, og om mange er med og brainstormer og bidrar blir det bedre enn om man spoonfeeder alle oversikter med en gang. Derfor jeg ikke pushet for mye info med en gang. Men når diskusjonen dabber litt av kan det være greit å henvise OP og andre til rikelige kilder ellers på nett, så får det være opp til OP å oppdatere/innhente info om ønskelig.

    Etter min personlige oppfatning er det litt strutsetaktikk å late som andre (konkurrerende?) forum ikke eksisterer. Jeg mener det er å skyte seg selv i foten. Dagbladet og VG hyperlinker hverandre hele tiden. Det som er viktig er kildehenvisning. Ville vel vært mye verre om jeg skulle cut and pasted fra flyertalk uten å kreditere dem? Alle bloggere på boardingarea hyperlinker i et sett, siden de ser at de i det lange løp tjener på det med mere treff. Det samme burde være policy her. Da jeg gjorde folket her oppmerksom på en annen nettside som kunne være relevant for mange, ble innlegget fjernet da det ble ansett som en konkurrent.

    Grunnen til at jeg i dag har bestilt t/r EU-Asia på first class for 40000 (selvkost på 0.7 cpm ved å benytte helt ordinære kampanjer) miles pr/pers x 2 pax, for å bo på private villas (240 kvm) på en topp resort IC Koh Samui, Thailand for 25000 IHG poeng/natt (selvkost pr natt ca 40$ ) er at jeg har fulgt med på en rekke forum og blogger, istedet for å begrense meg. Men alt kan kombineres, se på menyen ute og spis hjemme eller hvilken som helst tilsvarende analogi. Brows vilt på forum og blogger, men ta den sosiale biten i tillegg her.
     
    Thomas liker dette
  5. Finn Erik Edvardsen

    Finn Erik Edvardsen Medlem

    Innlegg:
    237
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Nord America
    Vancouver BC - Las Vegas med Philippine Airlines A340
    Sør Amerika
    Buenos Aires - Santiago med Air Canada 767 / 777 (sesong avhenging)
    Santiago - Buenos Aires - LAN Chile bruker regelmessig A340 pga frakt.

    Litt historisk hadde jeg stoor glede av Delta L-1011 Honolulu - Maui med 21 minutter fra Pushback til vi stod parkert på OGG
     
    Fnate liker dette
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har ingen policy på å ikke referere til kilder, snarere tvert imot. Jeg linket til Flyertalk i en post senest i går. Dersom du mener du har fått et innlegg urettmessig slettet, setter vi pris på om du kontakter redaksjonen direkte, istedet for å ta det i forumet.
     
    milehigh liker dette
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
     
  8. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    First på 747en funger knallbra den, og er du heldig får du en av de 6 med nye First (se etter 747 All series på Thai sin hjemmeside). På 747en er det rad 1 som er best uansett configurasjon :)
     
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    På Check My trip er ser jeg at det er 1+2+1 config i F.
    Seatexpert angir flytypen til 7443
    På seatguru opererer de også med en 2+2+2 config i F i den ene versjonen.

    Så om min blir nye eller gammel, har ikke jeg kunnskap nok til å uttale meg om, men drikke DP skal jeg.
     
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Seatguru er notorisk feil når det gjelder Thai så de ville jeg ikke satt min lit til. Sjekk Thai sin hjemme side, ved å lage en dummy booking på de flightene du skal ta, så får du det beste svaret. Dersom det er 10 seter får du nest-nyeste F, er det 9 seter får du nyeste :)
     
    Ruby liker dette
  11. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    7443 er den versjonen med 10F, aka den "gamle" (refereres til som 747-400 på TG sine sider). Dette er de samme setene som finnes på A346. Versjon 7442 er den med 9F og det nyeste F produktet på 747-flåten (747 All series, som SASDC8 har nevnt) :) Og husk: hva du faktisk får vet du ikke før du har satt din fot i flyet. Dette er Thai :) God tur!
     
    Ruby liker dette
  12. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Fnate liker dette
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Wow… Dette lukter jo Bonusfeber miniDO? Kommer man seg hjem til Oslo etter en SK411?
     
  14. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde vært kult, men er på vei til NYC den 25/26 mars Ex ARN med SAS sin 330 :(
     
  15. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    QR flyr mellom HKT- KUL, som regel med gode priser i business class :) Flys med 330-200/300.

    QR flyr også mellom EZE-GRU som flys med 77L.
     
  16. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Orket ikke lese hele tråden, men CX har jfk-Vancouver noen ganger i uken.
     
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for flere innspill. Da har jeg igjen oppdatert post 1, slik at alt skal være der.
     
  18. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    milehigh liker dette
  19. Arcticflyer

    Arcticflyer Reis med komfort :)

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Dragonair, som er partnerselskap av Cathay (oneworld) flyr A330 fra HongKong til Taipei og Phuket
     
    Fnate liker dette
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Godt du tok med denne. Både EVA, Dragonair og Cathay fly ulike widebodies på den ruten og det er relativt rimelig å få premiumkabiner der. Ført opp i første post.
     
    Arcticflyer liker dette

Del denne siden