Da jeg fløy Oslo til Dubai på business, med Qatar Airways, fløy dem med A330 Doha - Dubai og hjemover B787.. Korteste business-turen jeg har hatt.. 50 minutter...
Har tatt den flere ganger men det er et regional produkt. Har ikke sett den med long haul config desverre.
AF flyr vel også EZE-MVD med 777. Tar ca 50 min. Skulle egentlig ta denne i fjor, men en ekstra dag i BsAs fristet mer. Hadde en hyggelig båttur over sundet i stedet.
Stemmer at AF flyr EZE-MVD med 777-300ER. Hadde gleden av å prøve den ruten i Desember, før man hoppet over til KLM sin 777-300ER i EZE. Var kanskje denne båten du tok til MVD? (Iberia A340 i høyre hjørne for å holde det forum relevant)
Stemmer det. Buquebus fra BsAs til Montevideo. Lurer på om den ene tidligere har gått Kr.Sand-Hirtshals.
For 12år siden øy-hoppet vi med United mellom Hawaii-øyene. Den gangen brukte de DC10. Var tilbake der for 2 år siden og da brukte United B777. Den korteste turen var 15min og den lengste var vel på rundt 30min. Må være en ypperlig plass for de som liker mye opp og ned med widebody. En hel dag fra morgen til kveld, så tenker jeg man er fornøyd
BKK - SGN flyr også TG med stort. B777. QR til CPT stopper i JNB begge veier så vidt jeg vet, men usikker på om de har rettigheter for domestic i SA
Stockholm - Wien går med B787 nå, ikke B757 og B767. Driver å lunker litt på å prøve et par av de europeiske i høst. Alt booket et par posisjonsflighter på tilbud de siste ukene.
I første omgang tenker jeg Ethiopian B787 ARN-VIE og Air China A330 VIE-BCN den 10./11. oktober i forbindelse med Finnair A350 OSL-HEL (og en DY HEL-ARN jeg har bestilt). A350, B787 og A330 på en helg - alt intraeuropeisk, 'ekke dårli! Videre har jeg en billett til MAD hvor planen var LAN Chile B787 MAD-FRA i desember, men vurderer å avbestille for å i stedet finne noe til MAN for Singapore B777 (med first class ) til MUC. Sistnevnte går daglig, mens Ethiopian og Air China går 2-3 ganger om dagen. Rent praktisk passer lørdag ARN-VIE og søndag VIE-BCN ganske så fint om det er snakk om helgetur.
Ser at det blir rapportert på et svensk forum om lave priser på LAN sin rute FRA-MAD i business med 787. 165 euro tur/retur er ikke dårlig. Masse datoer i juli. Må si det frister å teste denne spesielle ruten
Har tygget litt på denne dealen siden i går, og nå kom jo SAS med noen greie priser til Frankfurt (og mange andre Europadest.) i dag. Så, hvis man tar LAN Frankfurt-Madrid t/r og SAS t/r Oslo - Frankfurt så kan man komme greit ut av det prismessig, hvis man kan reise i august. En annen ting er hvor komfortabel man er med "kort" connection og separat booking på vei hjem, ettersom man må gjennom passkontroll og security på FRA.
Jeg er kanskje litt bortskjemt med ungdomsbilletter som er gunstig til FRA. Ser nå at det er tilgjengelighet også i august om det skulle hjelpe prismessig for posisjonering.