Krav fra kortselskaper - SAS kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av LN-BEF, 07. sept 2015.

  1. LN-BEF

    LN-BEF Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    God formiddag alle sammen

    Jeg har tenkt å skaffe meg ett av SAS sine kredittkort for å få litt fart på bonusopptjeningen.

    Det jeg lurer på er hvilke krav setter de forskjellige kortselskapene til inntekt o.l? Jeg har hørt at AmEx Platinum krever at en har runt 700000 i inntekt (hvorvidt det er sant vet jeg ikke).
     
    Chrisljo liker dette
  2. Flounge

    Flounge Livsnyter og hobbyfilosof

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har fått opplyst av AmEx Norge at det kreves minimum kr 600 000 i årsinntekt for å kvalifisere for SAS Eurobonus AmEx Platinum. Dette kortet tilsvarer omtrent Amex Gold (Centurion Line). Amex Platinum (Centurion Line) er det virkelige platinumkortet. Her kreves det at du er medlem av DnBs Sagaprogram, og har enten minimum 1 million i årsinntekt eller 2 millioner i plasserbar formue. For øvrig kreves det kr 150 000 for å få SAS Eurobonus AmEx Classic, og kr 400 000 for SAS Eurobonus AmEx Premium.
     
  3. Haellis

    Haellis Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    AmEx har en nettbasert løsning for søknad. Den gir deg rimelig kjapt svar på om du kvalifiserer eller ikke. Om du ikke er fornøyd med svaret anbefaler jeg å ringe AmEx og be om om individuell vurdering, om du kan få Platinum basert på kreditthistorie/ingen betalingsanmerkninger/fremtidig inntekt eller lignende.
     
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Trumf Visa tror jeg er kortet med lavest krav, og det gir jo relativt grei opptjening (bedre enn SAS Mastercard) og er gratis. I tillegg så sparer du poeng på Trumf-kontoen, og overfører ved behov så man slipper å stresse med 5-årsgrensen hos SAS. Om du ikke kommer til å tjene opp til en CT så er det vel bare Amex-platinum sin ekstra opptjening som så vidt er verdt pengene for årsgebyret.
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk konsekvent avslag på trumf visa. Fikk heldigvis ordnet Shell kort, så gadd ikke krangle.
    Hadde allerede Diners og sas MC, fikk amex premium og etter 2 mnd fikk jeg platinum.
    I tillegg til norwegian og NAF kort.... Og noe annet shit..

    Men som sagt trumf var ikke aktuelt, så at det er enklest er jeg ikke enig i ;)
     
  6. LN-BEF

    LN-BEF Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    8
    Tusen takk for gode svar :)

    Men vet noen kravene for SAS Mastercard?
     

Del denne siden