Kredittkort tilknyttet eurobonus har best valutakurs

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av SASlovah4evah, 07. nov 2016.

1. Hvilket kredittkort tilknyttet eurobonus har best valutakurs / minst tillegg knyttet til utenlandshandel?

2. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Dog ikke direkte tilknyttet men AMEX Green og AMEX Gold har 1,5 % valutapåslag. Som er det laveste jeg har sett her til lands.

Merkelig nok så har AMEX Platinum 1,75%.

3. thecoldfish

thecoldfish Senior Medlem

Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    SAS Diners gikk nettopp opp til 2 % i valutapåslag, i tillegg til å barbere opptjeningen, så de kvitter jeg meg med. Tror ikke det er mange som er under 1,75, bortsett fra de nevnte over.

4. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Valutakursene er det betalingsnettverket som tar seg av, så det er likegyldig hvilken bank som sender ut kortet, American Express og MasterCard tar seg av vekslingene. Hvem av de som gjør det best kan jeg ikke si noe om, men det varierer som oftest fra dag til dag.

Av kortene direkte tilknyttet EuroBonus ser jeg at laveste vekslingsgebyr er på 1,75 %, på lik linje med de fleste norske banker. Mao. ikke noe å konkurrere på. Av kort som kan gi indirekte opptjening kan du styre unna Shell MasterCard som krever 2 %.

Flyer91s tips om AmEx Green og Gold ser ut til å være det bedre. Hvis du kan leve med at kortet ikke aksepteres overalt.

Handler du på nett kan alltid betaling i norske kroner gjennom PayPal, kursen er nok ikke like god som MasterCards. Men til gjengjeld kan mangelen på vekslingsgebyr gjøre at du kommer bedre ut (ikke alltid).

5. Farkern, glemte det... Da er de på høyde med SAS EB MC, right?

Hvordan er Amex Basic?

Greia er at jeg jo flytter utenlands nå, men beholder mine eurobonuskort for å dra inn poeng... Forsøker å finne beste mulige måte å unngå å betale "fuckloads" av penger til kredittkortene, og hva som egentlig lønner seg. Kanskje det ikke lønner seg lengre å ha kredittkortene for å dra inn poeng? Kanskje jeg må gå over til https://www.miles-and-more-kreditkarte.com/

6. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,040
    Bonuspoeng:
    113
    Du vet det at Amex Green som har lavest valutapåslag av de nevnt her, har omtrent like lav årsavgift som Classic-kortet, men dobbelt så god opptjening til EuroBonus?

(Meld deg inn i Membership Rewards så får du 1 poeng der per 1 krone du bruker på kortet. Overført til EB blir dette 20 poeng/100 kroner.)

7. Did not know that! Men da blir påfølgende spørsmål; er ikke amex green et kort som er mulig å få i hele verden? Og deretter valgfri overføring av membership rewards? Ergo kan jeg få meg tysk amex green uten valutapåslag OG tjene inn eurobonuspoeng? :D

8. Flyer91

Flyer91 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    28
    Jo det er mulig å få et AMEX Euro Charge card men opptjeningen av MR tror jeg er dårligere i forhold til overføring, i dette tilfellet til EB.

Del denne siden