Lørdag er jo en fin dag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjeeli, 06. juli 2024 kl 00:00.

  1. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,305
    Likes mottatt:
    23,992
    Bonuspoeng:
    183
    Tenk at det har gått 11 år siden på denne dag, da Asiana flight 214 fra ICN med en 777 kræsjet ved SFO

    b2.png

    Dessverre omkom 3 personer.
    Dere kan lese litt mer utdypende her
    https://samchui.com/2023/03/13/asiana-airlines-flight-214-boeing-777s-first-fatal-crash/

    Komorene som lanserte sitt flagg i 2003

    b3.png

    har sin nasjonaldag.

    Samtidig kan folket i Malawi

    b4.png

    løpe gatelangs med flagg, for å feire sin nasjonaldag.

    Dette er også dagen for å la leppene løpe løpsk

    b5.png

    For meg selv er dette en helg uten noen planer, det er litt digg.
    Mulig konemor får seg ett kyss :)

    Kanskje jeg skal se etter ett hotell i LA, til turen i januar.
    Eller kanskje jeg bare skal ligge på sofaen å se på Tour de France og knaske potetgull.
    Det får tiden vise.

    Ha en feiende flott lørdag Folkens!
     
    Calling, EndreD, holmen and 19 others like this.
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,047
    Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    113
    Lørdag og avreisedag. Roadtrip med elbil gjennom Europa.

    Noen stats for turen:
    5 land skal besøkes.
    6 vindistriker skal utforskes, Rheingau, Alsace, Liguria, Korsika, Sardinia og Veneto.
    14 hoteller skal prøves ut.
    50 restauranter skal testes.
    5 ferger må til for å komme oss rundt.
    4000km skal tilbakelegges.
    0 gullkort skal benyttes.
    Ingen fasttrack på autobahn selv om jeg er LH Senator.

    På Korsika planlegger jeg å gå et par av etappene på GR20 som går over nord-sør fjellkjeden på øya. Den høyeste toppen på Korsika er Monte Cinto med sine 2706moh. Hele GR20 er en 16 dagers tur så resten får jeg ta ved en senere anledning.

    I Verona blir det utendørsopera på amfi teateret Arena di Verona fra 1. århundre. Carmen spilles denne kvelden.

    Utover det blir det strandliv, sjømat og lokal vin i Liguria, på Korsika og på Sardinia.

    Fly får vi gjøre i høstferien og juleferien.

    God ferie til alle :)
     
    Last edited: 06. juli 2024 kl 04:25
    Calling, EndreD, Nordlands and 20 others like this.
  3. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,967
    Likes mottatt:
    7,280
    Bonuspoeng:
    183
    God lørdag fra Stavanger.
    Her er en fullstendig i villrede på tid.
    Siste nattevakt ble gjennomført uten søvn i forkant, og jeg kan skrive under på at slikt fungerer dårlig og antakelig er helseskadelig, og det har vert en ræva da….
    Et par kalde er akkurat inntatt hos en kompis og en har nå ruslet hjem og er klar for timeout.
    Ha en fin en når dagen gryr :)

    IMG_2951.jpeg
     
    Last edited: 06. juli 2024 kl 00:52
    Calling, EndreD, holmen and 13 others like this.
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,692
    Likes mottatt:
    7,861
    Bonuspoeng:
    183
    God Lørdag fra Da Nang
    Snart halvveis i ferien og Vietnam har levert varene.

    Etter at de første fem dagene i Hanoi og omegn bestod av tett program, hvor vi måtte opp før 0600 hver dag er det deilig å nå ha sjekket inn på en beach resort for å kunne ha ett par rolige dager.
     
    Calling, EndreD, holmen and 13 others like this.
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,397
    Likes mottatt:
    24,162
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra DC.
    Varmeste dagen hittill i ferien er unnagjort.
    Føler jeg luktet småstekt bacon utenfor Capitol Hill tidligere i dag:p
    20240705_144855.jpg
    Ha en fin lørdag alle bonusnisser :)
     
    Calling, EndreD, Ololsen and 13 others like this.
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,585
    Likes mottatt:
    30,744
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra CPH, har vel sett det som er å se etter ankomsten i går kveld så nå går turen videre mot BCN, via MUC. LH hele veien.

    @kjeeli , når den 777 fra OZ landet kort var jeg på ferie på HNL. Landet på SFO 2-3 dager seinere, med en 777 fra UA. Ikke noe vakkert syn som møtte oss der.
     
    Calling, EndreD, holmen and 10 others like this.
  7. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    13,558
    Bonuspoeng:
    183
    Calling, EndreD, Ololsen and 12 others like this.
  8. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,585
    Likes mottatt:
    30,744
    Bonuspoeng:
    183
    Turen starter ikke så veldig bra, hadde bestilt Blacklane og fikk bekreftet at bilen var ankommet. Gikk ned og bilen var borte, noen andre hadde presentert seg som meg for en freeride til flyplassen. Noen telefoner og 12 min seinere så var bilen tilbake på plass og vi er straks på flyplassen.

    Når sjåføren står med navneskilt så er det rimelig frekt å bare praie bilen?
     
  9. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,411
    Likes mottatt:
    23,359
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå austlandsveiret i Sunnfjord. Ungane bråkar og masar, og då passar det med ein kopp kaffi, nettaviser og IF.

    Ingen varsel frå AwardFares i dag heller. Spørst om ikkje Australiaturen vert litt kortare enn planlagt ettersom EVA ikkje flyr BNE-TPE fredagane. Dårlig med EVA C heimover frå TPE sundagen. Skal ein vente og ta sjansen på at China Airlines stiller med elevert sete etter allianseskiftet, eller bør eg heller prøve meg på TPE som reisemål? Eller kanskje til USA via TPE? Japan? Vi bonusnissar har jammen vårt å stri med.
     
    Calling, EndreD, Ololsen and 13 others like this.
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,115
    Likes mottatt:
    5,967
    Bonuspoeng:
    183
    Det er oppgitt at man ikke kan kombinere flights fra ulike allianser på samme bonusbillett, du må isåfall satse på å booke om hele reisen etter 1. september.
     
    obay liker dette
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,185
    Likes mottatt:
    8,141
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Kristiansand.
    Allerede 3 timer forsinket, heldigvis fikk vi melding før vi stod opp og kunne sove videre. Avreise flyttet fra 06:30 til 09:30 så blir vel passe sen ankomst i Lüneburg i Tyskland. Så skal vi via-via-via for å komme til Porquerolles og Sete, med dobbelt vennebesøk i Tyskland, snartur i Tsjekkia, fjelltur i Sveits og en landsby i Italia. Og Moseldalen på vei hjem igjen. Blir nok innholdsrikt!

    @Nuvolari du får vinke hvis vi kjører forbi dere på motorveien.
    IMG_0717.jpeg

    Ha en solid en!
     
  12. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,057
    Likes mottatt:
    7,111
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra om ikke så lenge the Loft. Skal hverken fly SAS, Brussel eller noe annet *A. Finnair bruker the Loft som kontraktslounge. På en lørdag var Finnair billigste måte for å komme seg hjem fra Brussel. Den nye Schengen-loungen til Finnair på HEL åpner dessverre først til uken.
     
    Calling, EndreD, Maggie and 11 others like this.
  13. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,047
    Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal holde utkikk :p Første stopp blir Rudesheim i morgen kveld. Men først Kielfergen.
     
    EndreD and obay like this.
  14. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,155
    Likes mottatt:
    1,881
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen. Copypaster gårsdagen for maks eksponering:

    God kveld. Rigger oss til for forestående tur til ATH med A3. Finleser regler nå og ser at A3 ikke gir vogn/bilsete, men bare "collapsable stroller". Alt annet jeg har reist med de siste årene har tatt prampacken som inneholder både vogn og bilsete, no questions asked, men de aktuelle selskapene har også regler som tilsier dette.
    Har noen erfaring med A3 og prampack for infant?

    Reiser på A3 Miles+Bonus, men er jo EBG. Funker det å flashe status SK*Gold for å få en ekstra bagasje (jmr prampacken), eller bør jeg kaste bort 1000 kroner på å klassifisere denne som sports equipment->parachute?
     
  15. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,794
    Likes mottatt:
    10,305
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Bodø!

    Første flyvning i ny opptjeningsperiode (som startet 01.07) i dag. Ingen poeng på denne flyvningen da, ettersom at den ble kjøpt for poeng, men jeg trenger strengt tatt heller ikke å bry meg om poengopptjening lengre nå som LTG er sikret ;)

    Blir spennende å se om jeg klarer å ikke opptjene gull det neste året.

    Ha en finfin dag!
     
    Calling, EndreD, Maggie and 12 others like this.
  16. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,341
    Likes mottatt:
    5,250
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

    Første feriedag og laptopen er nesten pakket ned, herlig :p:D

    10 dager til flytur så blir først en oppvarming på hytten. Været ser ikke veldig lovende ut, men en skal da klare seg greit uansett :)

    Ha en strålende lørdag!
     
    Calling, EndreD, Maggie and 10 others like this.
  17. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,486
    Likes mottatt:
    21,917
    Bonuspoeng:
    183
    Morn!

    Satser på en rolig helg, fulgt av en rolig uke på jobb før jeg tar ferie.
    Fikk tappet øl fra gjæringskar på fat i går og det har vært tull i fordelingen av bryggene. Så, jeg sitter ‘dessverre’ igjen med to ekstra fat som jeg ikke hadde regnet med. Klager ikke :) var utrolig greit å få hjelp til all vasking, for det er den kjipeste delen av bryggeprosessen…
    enda enklere er det å bare sitte på et fly og tømme tralla :p

    ha en fin en!
     
    Calling, EndreD, Maggie and 10 others like this.
  18. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,994
    Likes mottatt:
    13,687
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Aust-Finnmark. Her legger vi oss ikke før det blir mørkt, men da begynner det jo egentlig å lysne. Vanskelig for en søring dette.

    Det som ikke er vanskelig er å telle årringer på ekteskapstreet. Det er bare å se i speilet. Og i dag står det at det er 56 år siden eks-forloveden ble akkurat det. Eks-forlovet med meg. Og siden vi nå er på åstedet tar vi turen innom kirken og ser om det har skjedd noe annet der. I kveld skal vi spise litt på Jakobselvkai, og eks-forloveden skal få lov å kjøre bilen hjem igjen.

    Ha en fin og glad dag!
     
    Calling, EndreD, Kristian and 12 others like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,454
    Likes mottatt:
    871,004
    Bonuspoeng:
    293
    Gratulerer med dagen, vi ligger omtrent 7 år etter i løypen ..
    Det har jo gått seg til!
     
  20. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,795
    Likes mottatt:
    26,965
    Bonuspoeng:
    183
    God tidlig morgen her fra Miami. Klokken har bikket fen og vi har våknet av oss selv.

    I dag er det siste etappe MIA-BON. Dette blir en ordentlig dannelsesreise for ungene, nå skal de gå se hva det vil si å fly AA economy, ingen prioriter innsjekk, ingen fast trakk, ingen Lounge, ombordstigning gruppe 7, neppe noe servering ombord! Kan ikke si jeg gleder meg ril stort mer enn å komme frem.

    planen er å starte prosessen på flyplassen i skikkelig god tid så vi i det minste unngår stress, så får vi heller finne oss en cafe og slå ihjel noen ventetimer om ting går på skinner.
     
    Calling, EndreD, NoLimit and 11 others like this.

Del denne siden