God lørdags morgen fra Lunner i Viken men tidligere Oppland. Det skjedde mye rundt regionsreformen som endret landet.
Men men. Gårsdagens flyvning sørover skulle vært rutinemessig men det satte været en stopper for. Først klarte jeg å ta bybussen feil vei men kom meg til flyplassen men når jeg kom ditt fikk jeg ikke benyttet meg av self check in og måtte ta kontakt med Aviator som fikk fiksa det og priority tag ble satt på kofferten. Så dukket det opp en melding om at SAS kom til å bli 10 minutter sein. Ny avgang 17:15. Litt over 17 fikk vi komme ombord på Airbus A320neo som var under 1 år gammel (SE-RUB). Så begynte det. Å laste ting på tok litt lenger tid. Det snødde. Vi var nr. 5 i de-icing køen. Når vi kom til de-icing gikk alt etter rutinen. Så gjorde vi oss klart til å lette. Men så stod flyet der og en av kabinpersonalet kom bak etter at en passasjer hadde kommentert på at det forsatt var is på vingene noe piloten kunne konstantere at det forsatt var etter å ha forlatt rullebanen. Så det ble gjennomført en ekstra runde ved de-icing også fikk vi forlate Tromsø.
I lufta kunne kabinpersonalet tilby vann siden vi var forsinka. Flyet forlot ikke Tromsø før 18:45. Men viktig med sikkerheten.
Men nå er jeg sørpå. Hos far på Lunner blir jeg til søndag også blir det en tur til Sandefjord hvor en liten feiring av min søster som blir 20 skal gjennomføres + mye annet. Blir å fly tilbake søndag 2. Mai fra Torp via Bergen.
Men ha en flott lørdag alle sammen
Legger til et bilde fra innflyvningen til OSL
Last edited: 24. april 2021