God morgen fra SAS lounge på OSL. Lang reise til BKK er i sin oppstart. Mye folk, svette køer, men likevel gjennom security på få minutter. Uten fast-track. Brussel spanderer ikke slik luksus. Nå gullstuen og enkel frokost, den første av tre i dag. Ha en flyvende fin dag!
God Lørdag fra New York Gårsdagen bydde på en gåtur fra hotellet mot The high Line, Vi passerte denne bygningen på veien Noen som kjenner den igjen fra en tv-serie? Havnet tilslutt ved Hudson Yard Derfra ble det en uber tilbake til hotellet, og en siesta ble gjennomført. Vi hadde på forhånd klart å bestille bord på Cotè restaurant. Der får man kun bord til 2 pers ved første og siste bordsetting. Ellers må man være 4 pers minimum. Her var det forskjellig kjøtt som stod på menyen Kjøttet blir stekt ved bordet av kelneren Perfekt stekt etter min smak Når kjøttet var på vei til å ta slutt så dukket det opp enda flere retter. Men tilbake til kjøttet, det smeltet på tungen, man skal lete lenge etter så mørt kjøtt. Kanon plass hvis man elsker rødt kjøtt! Etterpå ble det noen glass på hotellets takterrasse Solen gikk ned Og det var på tide å ta kvelden Nyt National Cheese and Hug your Cat Day. Men vi må ikke glemme National Bubbly day Skål folkens!
God morgen fra det blide sørland. En god frokost så er det duket for helgetur til Stavanger. Dobbel poeng booking hos Ncc,gull etter helgas opphold
God morgen fra hovedstaden Tikket inn en ny companion ticket for i år, hyggelig start på morgenen. Lurer litt på om det blir en tur på stranden i dag, eller Frognerbadet? Før det blir noen øl med kompiser på kvelden. Gratulerer til Casper Ruud, tenk dere det en Nordmann i finalen i Roland Garros, da var vi så heldige at vi skulle få oppleve det Følt spent med hele veien og gleder meg stort til finalen i morgen. Ha en strålende lørdag alle If-ere og @kjeeli hils NYC fra meg
God morn fra sk932 som er frem i CPH om en times tid. Gleder meg til en dusj i loungen. Hva er greia med å øke temperaturen ombord til ørken? To flighter igjen før jeg er i TRD igjen… Det var forøvrig varme nøtter i varm skål, våt varm klut, men ingen meny… dessertvogna var der. Ha en flott dag!
God morn fra sk932 som er frem i CPH om en times tid. Gleder meg til en dusj i loungen. Hva er greia med å øke temperaturen ombord til ørken? To flighter igjen før jeg er i TRD igjen… Det var forøvrig varme nøtter i varm skål, våt varm klut, men ingen meny… dessertvogna var der. Ha en flott dag!
God morgen fra Gullstua! Endelig på tur igjen, SK907 til EWR. Upgrade gikk greit, men det var ikke et eneste vindussete å oppdrive. Ute i god tid, måtte vente litt på at innsjekking åpnet. Først fremme, coronatest og -pass gadd de knapt nok å ta en titt på annet enn å registrere at jeg hadde det tilgjengelig. Fasttrack gikk virkelig fort, ingen foran meg i køen annet enn en som ble vinket over fra standard track. Hadde en litt for spennende opplevelse i går kveld, selvforskyldt sådan, hvor jeg plutselig kom på at ESTA var for transit, ikke opphold i USA. Ikke mulig å endre, og jeg tenkte at det sikkert går greit å få en ny ESTA, det tar gjerne bare minutter å få den gjennom. Ikke denne gangen! Registrerte 1844 og fikk først status change 2111. Å si at jeg informerte meg selv om at kanselleringen av eksisterende ESTA kanskje ikke var den beste beslutningen jeg hadde tatt, er vel ikke å ta for hardt i den perioden jeg ventet på oppdateringen...
God morgen! Kaffe på sengen, med IF på telefonen. I dag blir det rydding og folding hjemme, kanskje vi får hengt opp litt bilder på veggen også? Det er iallfall på tide. Fikk endelig sett de første episodene av Obi-Wan Kenobi i går. Stor stas! Nyt lørdagen!
Solkysten er vakker i dag også, solen skinner gjennom et tynt skydekke. Dette blir en fin dag .. @OyvindN jeg visste ikke at det var forskjell på ESTA?? Jeg reiser da på samme ESTA enten det er transitt eller opphold ..,
Til neste gang: Det er ikke nødvendig å oppdatere ESTA når denne er godkjent. Myndighetene får oppdatert informasjon om adresse første natt eller transit fra flyselskapet via APIS.
Usikker, og tenkte at CBP ikke alltid er av den forståelsesfulle sorten at det hadde et potensiale til å bli et problem. I ettertid er jeg ikke så sikker - men jeg er sikker på at jeg skaffet meg selv noe som mest sannsynlig var unødvendig hodebry! Takk for informasjonen, godt å få en bekreftelse på at jeg nok var i litt i overkant paranoid! Bare fordi jeg er paranoid, betyr ikke det at de ikke er ute etter å ta meg...
God morgen fra LHT T3. Ferdig med frokost på Qantas sin F lounge, nå er det chilling med Sjampis på BA Galleries First; Rekker fint en tur innom Cathay også, fortsatt 3 timer til boarding mot OSL. Er det lov å håpe på en flyfri uke neste uke?
God formiddag fra gullstuen. Lite folk på loungen. Ingen kø i innsjekk, 10 mennesker foran i fast track. Kongens by skal utforskes i pinsen.
Startet med ek fin tur i Nordmarka. Nå skal avkommet hentes hos sin mor og så er det båttur med mitt opphav Blir en bra lørdag. T-5 til Dublin. Gledes til p reise med Ingeniøren og Motorsyklisten
God ettermiddag fra OSL. Guttungen gleder seg som et egg bår han får vite at vi skal fly idag! Men før vi kommer så langt, må vi stoppe ved «Felix & Fiona» først.
Nei. ESTA er ESTA og gir både innreise og turistopphold inntil 90 dager. Så fremt ikke passet man har ikke er fra et land som ikke gir visum-fri innreise. Men da får man uansett ikke ESTA i første omgang. USA gir alle detaljer og søknad herfra: https://esta.cbp.dhs.gov/ Visum-frie land: Andorra Australia Austria Belgium Brunei Chile Croatia Czech Republic Denmark Estonia Finland France Germany Greece Hungary Iceland Ireland Italy Japan Latvia Liechtenstein Lithuania Luxembourg Republic of Malta Monaco Netherlands New Zealand Norway Poland Portugal San Marino Singapore Slovakia Slovenia South Korea Spain Sweden Switzerland Taiwan[1] United Kingdom
Regnet vel med det, men med 8 flights denna uka og nå 50 min delay hjem fra LHR så er meg litt lei altså