Langfredag .. god morgen fra solkysten

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 02. april 2021.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,051
    Bonuspoeng:
    293
    Langfredag var en dag hvor radio bare sendte klassisk musikk innimellom nyhetene ..
    Da vi fikk TV i 1962 var det samme «ulla» der, seriøse litt triste programmer og kanskje en liten kriminal om kvelden!

I dag våknet jeg til to lysvåken barnebarn og Disney Junior på TV, sprudlende glade i sofaen ..
    Du verden .. 98601F23-AD87-4DF9-B7C0-909F8797701B.jpeg

EndreD, Calling, Kaffen and 14 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,463
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen, Langfredag!
    Plan C får årets påske var reise til Tokyo med SAS. Skulle hatt avreise i dag. I stedet drikker jeg kaffe på sengen. Det er ganske behagelig det også, men ..

Nyt fredagen!

EndreD, Kaffen, Upsaker and 10 others like this.
  3. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,136
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen. Her er dagen fylt mee vertikalt snøvær. Kraftig vind og trøtt morratryne med vond rygg etter å ha sovet i en trang seng på kammerset. Blir sånn noen netter til i år, inntil ting faller på plass her.

4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,991
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen! Lett overskyet og en del vind her i Larvik. Men fridag er fridag så det blir en tur ut etter frokost. Fikk byttet til sommersko på den ene bilen i går så da er den påskeoppgaven gjennomført. Fortsatt masse sand og grus i hagen etter vinterens vannlekkasje så det blir nok noen timer der i løpet av helgen ..

Hørte på nyhetene at Spania skal åpne for turister til sommeren. Har fortsatt billetter til ALC i juli så hvem vet .. 10 bookinger i appen nå etter at en reserve-booking til Vietnam i november ble lagt inn i går. Tipper 2 blir gjennomført.

God langfredag!!

5. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,729
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå trønderske fjordstrok!

Det er fyr i omnen, ute går det ei og anna sluddbye og P1+ gir oss 'Påskelabyrinten' om ikkje altfor lenge.

Opphavets runddag er markert i byrjinga av veka. Kakerestane er no fryse ned, så det blir 'smalhans' nokre dagar framover...

Ha ein fin langfredrag, folkens!

20210402_090716.jpg
    Guffent ute, varmt inne

Last edited: 02. april 2021
    EndreD, Kaffen, LN-FHU and 9 others like this.
  6. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,241
    Bonuspoeng:
    183
    God langfredag fra Lillehammer.

Her inntas frokost og morgenkaffe før vi straks gir oss avgårde for en dag i bakkene på Hafjell, satser på heftig med faktor i trynet, da det ser ut til å bli supert påskevær :)

01EC4809-F5FE-49BD-9BD3-CFA8CAB439FB.jpeg

EndreD, Kaffen, Upsaker and 9 others like this.
  7. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,950
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra havstrilelandet!
    Ved ankomst Flesland i går ble jeg (som reisende) møtt av krav(?) oppfordring(?) om øyeblikkelig å teste meg. Jeg var ikke spesielt lysten på omveien på teltet på Festplassen, så jeg spurte kommunens COVID-chatbot.
    Det ble en ettertrykkelig "goddag mann økseskaft".
    Bot'en fyrte av en lang lire om innreise fra utlandet, og det var plent umulig å få "penset den over på andre tanker"

Det hele endte med at jeg var ekstra påpasselig med munnbind og avstand til andre på min vei ut til Havstrilelandet.
    Smitteappen har ikke meldt om nærkontakt, så tvi tvi.

Ja langfredag var trøtte greier i "gode gamle dager". Den var det vi kaller "gørrhellig" på Sørlandet. En skulle helst legge både ansikt og sinn i triste folder.
    (På Sørlandet hadde vi for øvrig et lysende eksempel :avismannen Kåre Valebrokk, - "mannen som så ut som han når som helst kunne bryte ut i en kondolanse").
    Men i dag har pietismen stort sett mistet grepet, derfor ønskes en trivelig, ja bent frem morsom (lang)fredag til alle medforumistene.

EndreD, Kaffen, Sonictravel and 10 others like this.
  8. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,911
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland. Strålende påskevær med sol og blå himmel, og jeg skal på jobb i ettermiddag:-(

Men det er siste skift før 17 dager langfri.

Fikk hanka inn to SAS biz bill Osl-Mia i januar 22. DEN turen blir det noe av, ifølge meg.
    I morra blir det grillings og bålpanne med et vennepar.

Ha en fin dag

EndreD, Kaffen, Sonictravel and 9 others like this.
  9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,447
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra godstolen.
    Kaffe og til og med frokost er inni kroppen.
    Første delen av Påska besto ikke av en tur til Tokyo eller Malta, men rydde ut av rom, freshe opp veggene med ny maling, få på plass et enda litt bedre hjemmekontoropplegg, denne gangen met utsikt gjennom et vindu i stedet for en hvit vegg!
    Matteuspasjonen BWV 244 står og uler på høyttaleren, får vurdere om jeg tar en selvpiskerunde etterpå. Nei, egentlig er det ferdigvurdert, trenger ikke gjenskape lidelse, det kan andre ta seg av, så får jeg heller ta meg av nytelse.

Ha en flott dag alle!

EndreD, Kaffen, Kristian and 9 others like this.
  10. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,737
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra den Arktiske hovedstaden
    20210402_095926.jpg

Her sier telefonen min at det er 2°C og snøen smelter sakte men sikkert så det går mot vår. Nå har jeg sett 1 episode av South Park så mangler jeg bare 1 episode av sesong 20.
    Ikke mye spennende som skal skje her idag. Blir å rydde litt og gjøre klart til gjester imorgen og kanskje en tur på kino, vi får se. Men ellers får dere alle ha en flott langfredag

EndreD, ArthurDent, Kaffen and 8 others like this.
  11. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,292
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. No skal snart eldstemann på tur med bestemora slik at eg kan få gjort unda litt ymse utomhus. Men fyrst skal eg ete lunch.

EndreD, ArthurDent, Kaffen and 7 others like this.
  12. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle vel egentlig vært i Hong Kong med reisefølget. I følge en av de alt for mange bookingene som ble flyttet og flyttet. Og aldri ble noe av.

Kanskje like greit at det er sol og vår ute, at sykkelen trenger til en vask og at sjefen betaler godt når det er påskedager på jobb.

Nyt påskedagen folkens.

EndreD, ArthurDent, Kaffen and 9 others like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,051
    Bonuspoeng:
    293
    Dagens flyaktivitet:
    Tre flygninger med halv poengpris avbestilt
    En ny flygning bestilt med full poengpris.
    Så det gikk nesten opp i opp ..
    I tillegg er flere hotellrom avbestilt ....

Dette er som en kommode ... skuff på skuff

EndreD, ArthurDent, Kaffen and 10 others like this.
  14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også mikset litt i flykabalen. Først forsvant noen billetter hjem fra Tokyo, deretter kom det nye til San Francisco. Så får tiden vite hvor man kan reise om nesten et år. God påske alle sammen :cool:

EndreD, ArthurDent, Kaffen and 9 others like this.
  15. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,319
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hytta Husleia
    Nettopp kjørt opphavet til ferja slik at de kommer seg hjem- nå forberedes tur bort til kompisen. Regner med det blir trivelig som vanlig :):)

Ha en tørrlagt fredag :cool::cool:

Avixlo, EndreD, ArthurDent and 7 others like this.
  16. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,010
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag, nydelig her i Puerto Rico i dag med 27 grader sol med frisk bris og smittetallene her er vist mye lavere i Norge, så ikke noe å klage på :cool:

IMG_20210402_161220-01.jpeg

Avixlo, EndreD, ArthurDent and 5 others like this.

Del denne siden