Legge inn andre Star Alliance selskaper i SAS app

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av erwib, 30. juni 2014.

  1. erwib

    erwib Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Er en flittig bruker av SAS appen som jeg liker godt. Spesielt det at jeg manuelt kan legge til andre selskaper som f.eks. Thai i app,en er bra. Men jeg har booket en tur internt i Asia med Asiana air og selv om jeg har fått PNR nr av de godtar ikke app,en denne bookingen. Noen som vet hva som kan være grunnen?
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Generelt: Det finnes flere store bookingsystemer, der Amadeus (som SAS bruker) er den største. Husker ikke om/hva Asiana bruker, men du vil nok ikke få opp andre enn de som bruker Amadeus. (Kan også være noen sperrer i Amadeus som gjør at SAS-appen ikke ser det - kjenner det ikke så detlajert)
     
    erwib liker dette
  3. erwib

    erwib Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Ifølge Asiana bruker de Amadeus, men gir vanligvis ikke ut PNR nr, men gir det ut på forespørsel. Er ingen krise, men alltid praktisk å ha alt samlet et sted :)
     
  4. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen som vet hvorfor noen *A bookinger vises, men ikke andre i SAS-appen? Feks så dukket en Swiss og Austrian-booking opp i appen, men en TAP-booking dukket ikke opp, og jeg får ikke lagt den til heller.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Hm...
    Jeg har en Swiss booking, men den er ikke i appen hos meg. La du den til selv?
     
  6. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Nei den dukket bare opp.
     
  7. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så vil jeg formode et av segmentene er fløyet av SAS? Det er nemlig eneste måte bookings hos andre *A-selskaper dukker opp i min app (såfremt de har giddet å registrere EB-nummer), mens det ikke går an å legge til booking med noen *A-selskaper uten SAS-segment.
     
    RoadKing liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Tidligere kom mange turer opp i appen, lufthansa, tap, austrian etc, nå ser det ut til at det er kun SAS som kommer opp..
     
  9. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Har en tur TOS-LIS t/r på LH-stock som ikke dukker opp i SAS-appen, men som har 4 SAS flights (med LH codeshare). EBD vises når jeg tar opp bookingen på lh.com og på Berg-Hansen, men FF-feltet er blankt på checkmytrip.com (på alle flights). Berg-Hansen kunne ikke gjøre noe mer, de har lagt inn EB-nr som vanlig. Lurer på om Lufty har lagt inn noen sperrer i amadeus, evt. at det skjer noe når billetten utstedes og får et e-ticketnr. neste uke.
     
  10. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en Swiss + Turkish-flyvning til uken, og den ligger i appen. Ingen strekk fløyet av SAS.
     
  11. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan fikk du til dette? Jeg har en booking med Turkish OSL - NRT i sommer, men denne er ikke dukket opp i SAS-appen
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Samma her. Jeg har Swiss/Lufthansa/United om en måned og den vil heller ikke inn i appen.
     
  13. Margrete

    Margrete Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg lurer på om det har skjedd noen endringer der nå i februar/mars. Bestillinger som jeg gjorde med Widerøe i Januar kom da automatisk opp i appen, mens samme bestilling jeg gjorde nå i slutten av Mars kom ikke inn. Prøvde å legge det inn manuellt og fikk tilbake finner ikke booking.
     
  14. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her. Får ikke wf bookingen inn i SAS appen nå
     
  15. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Den dukket opp av seg selv. Booket med CT, så kanskje det er derfor? 117-billett?

    Det gikk ikke an å sjekke inn, så egentlig verdiløst at den ligger der.
     
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Sjølv bestilte eg ei flyging med Widerøe no sist tysdag, men eg bestilte via sas.no, ikkje wf.no. Den bestillinga kom rett i SAS-appen. Det kan vel kanskje skuldast at 701-billettar (altså WFs billettnummer) ikkje lenger snakkar med SAS-appen sjølv om EB-nummeret er registrert hos Widerøe?
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøpes billetten hos SAS, så kommer den i appen.
    De som ikke kommer er når det er kjøpt hos andre selskaper.
     
  18. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Har fungert 150 ganger før. Bruker reisebyrå på jobb så da er det umulig og ta direkte hos sas.no :(
    Håper det er midlertidig problem, og at det ikke er starten på mindre samarbeid med SAS og WF o_O
     
  19. TerjeBj

    TerjeBj Nytt Medlem

    Innlegg:
    37
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Mine segment med Swiss og Austrian er kjøpt hos reisebyrå. Det er ingen SAS-segmenter på bookingen. Ser ingen grunn til at den dukker opp i SAS-appen, men det gjør jo ikke noe :) Kan ellers anbefale appen My Flights hvor man kan legge inn alle bookinger og man kan bli varslet ved endringer på bookingen enten det er sete-endring, tid-endring eller endring av flytype.
     
  20. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøpte en tur på TAP sine hjemmesider og la inn den i SAS appen her om dagen, fungerer fint.
     

Del denne siden