Lie flat biz OSL-IST

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av milehigh, 28. juli 2017.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,201
    Likes mottatt:
    9,915
    Bonuspoeng:
    183
    TK flyr ofte (opptil 1x daglig) med A330 og lie flat biz i høysesongen. Greit på en 4 timers tur. Spesielt om du har en lengre connecting flight også Eller bare tar en intra EU award.

    edit:eek:fte er nok å ta i, men av og til, jf statistikk uder.
     
    Last edited: 29. juli 2017
    joaenzo liker dette
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 29. juli 2017
    milehigh liker dette
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,440
    Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noko mønster i om det er på den fyrste eller andre daglege runda til Oslo dei brukar A330?
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,201
    Likes mottatt:
    9,915
    Bonuspoeng:
    183
    Ukjent. Fikk info fra TKs marketing manager (i Oslo) i dag.
     
    Stuttfeiten liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Siden 1. februar i år så har A330 med TK vore på OSL totalt 11 ganger, B77W to ganger.

    Men Turkish kan finne på å bytte fly raskere enn Stuttfeiten mister paraplyer og bagasje, så du kan være heldig med timing og få wide-body.

    flightmapper.net/route/Turkish_Airlines_TK_OSL_IST

    Edit:
    Den skal ha 11:30 flyvningen i morgen tidlig og det er tydelig god plass i Economy (P). Finnes billetter direkte via Turkish i kveld for 876 NOK én vei. Samme pris på mange datoer utover august.
     
    Last edited: 29. juli 2017
  6. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,344
    Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for helt tilfeldig påminnelse om at jeg må velge seter på neste Turkish flyvning :)
    Det blir A321 til Istanbul med ny kabin og lie-flat videre på meg.
     
  7. sondre

    sondre Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg og madammen fløy Turkish fra IST til OSL i mai på de aller billigste øko billettene (de du ikke engang får EB poeng for).
    Men vi ble satt helt fremst i flyet. Flyet var et A321, så ikke lie-flat, men det var absolutt mer komfortabelt enn jeg hadde innstilt meg på at turen kom til å bli..

    Har ingen anelse på hvorfor vi ble oppgradert. Jeg er EBG, men usikker på om det hjalp oss? Veldig hyggelig av Turkish iallefall.
     
    DanH and RoadKing like this.
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Om du har en Economy billett OSL-IST kan du spørre i skranken på Gardermoen om de tilbyr cash upgrade. I fjor sommer tok de 2000 NOK flat rate én vei.
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,274
    Likes mottatt:
    2,004
    Bonuspoeng:
    113
    Får du mer poeng i Eurobonus ved oppgradering i skranken?
     
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke, tror du beholder original fare basis.
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Skal man være sikker så booker man bare via TXL :)
    Det gjorde jeg med min CT tur for 2 år siden.
    Riktignok Plus ned , men A330 derfra. Ingen småfly på den ruta..
     
  12. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,358
    Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
    Evt via LHR, på deres B77W avgang :) Som regel alltid tilgjengelighet.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Ser slik ut ja.
    Jeg brukte TXL fordi tidligere hadde de kun 330, ingen 320, men ser at dette ikke lenger er tilfellet..
    Kanskje bare om sommeren ?
    Veldig mange fra Tyrkia som bor i Tyskland.
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Men om du skal kjøpe en Business-billett er TXL og LHR vanligvis høyere priset enn ex-OSL (pluss du må betale flyturen dit).
     
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,323
    Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker op hvorfor man vil ha lie-flat på osl-ist. Rekker jo ikke noe mer enn å spise se en film så er du fremme. biz setene til turkish er jo utmerket til en slik flygning.
     
    Edvard liker dette
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,532
    Likes mottatt:
    5,758
    Bonuspoeng:
    183
    Noen ganger er det godt å droppe maten og sove i stede
     
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Har du testet 3+3 business med TK?
    Poenget med å booke wide-body er å være sikker på å unngå det .. ;)
     
  18. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93
    Sist jeg fløy med TK til IST ble hele familen oppgradert til Business ved gaten. Da var det en A321, men helt greie seter og meget god service/ servering. Når vi skulle hjem IST-OSL ble vi også oppgradert i gate. Da var det en A330, vi fikk rad 2. Foran oss var det et liten (1 rad) kabin med First Class seter. De som satt der fikk dog samme service som oss. Sikkert en maskin som TK har tatt fra et annet selskap uten å bygge om. Business setene var ikke full lie-flat, men setene på rad en var.
     
  19. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,323
    Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, tror ikke det. Mener det var vært 2+2 de gangene jeg har flydd den. Fløy den annen hver uke på vei til Asia for et par år siden, men er en stund siden nå ;)
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har flydd OSL-IST tre ganger og fått alle variantene. Både 330 og 320 med 3+3 og 2+2.
    3+3 er jo typisk "europeisk business" med kun blokkert midtsete. De deler ut iPad med filmer som IFE, noe som er en fin touch.
    Pitchen på de første radene var bedre enn bakover også mener jeg, men forskjellen er stor mot 2+2.
     

Del denne siden