Prøver meg på et lite reisebrev eller bare litt enkle bilder fra turen. OSL-CPH-ORD 2 netter på theWit DoubleTree by Hilton. ORD-ARN-OSL Sitter i skrivende stund på Sk1469. Ledig midtsete, sjokolade, mikeller IPA og en brioche servert kald. R11 Kunne forsåvidt kun by på ståplasser helt frem til nasjonalteateret inkludert div små forsinkelser. Derifra og inn til OSL gikk det bokstavelig talt på skinner. Insjekk gikk kjapt, men jeg måtte oppgi adresse og emergency contact ved insjekk selv om dette ble oppgitt på nett i forkant av reisen. Gullstua var der i kjent stil.
Vell ombord plassert i 1H. Champagnen kom fort og forsvant omtrent like raskt. Meny har blitt delt ut og vi har startet pushback.
Etter takeoff fikk vi servert valgfri drikke med varme chasewnøtter. Det ble også gitt ut varm klut i forkant, en fin liten detalj som jeg setter pris på. Forret ble servert ca 20 min senere, jeg gikk for den danske skinken. Etterfulgt av kalven, som smakte helt okei. Jeg syntes dog at den dype tallerkenen er en dårlig måte å servere hovedretten på. Osten kom på siste runde. Kun 2 typer ost som serveres med portvin på forespørsel. I etterkant av ryddevogna spurte jeg om de snart serverte desserten og fikk beskjed at denne kom samtidig som osten. Fikk uansett en dansk pinne-is som ikke ble avbildet (men beskrevet i menyen). Aktiviteten har stoppet etter at serveringen var ferdig. Herifra må man nok 'plinge' eller huke tak i forbi passerende om man ønsker påfyll i glasset. I skrivende stund er vi passert Island og snart halveis mot grønland, WiFi fungerer enn så lenge.
På denne turen er forresten sete 1D & 1F ledig og dette medfører en del trafikk på første rad. Ikke et stort problem, men litt av poenget med første rad forsvinner.
Menyen er den samme som i forrige uke, så tydeligvis ikke nye vintermenyen enda. De byttet jo cateringleverandør fra i dag sånn egentlig, så er sikkert litt heng pga det
Har ikke spurt spesifikt om annen type champagne, Charles Heidsieck har blitt servert kontinuerlig siden takeoff, med unntak av den ene gangen de ønsket og tømme restene fra pre departure. Ga beskjed om hvem jeg syntes var best, uten å spørre om navnet på hva de serverte 'sist'
Ankommet chicago og immigrasjonen gikk raskt, ingen i kø og kun et kjapt spørmål om hva formålet med turen var. Lyft sjåføren bommet på et kvartal og jeg måtte gå et lite stykke, men ikke lenger enn at jeg såvidt fikk økt puls. Insjekk på theWit gikk raskt og effektivt. Vann og coockie ble delt ut i resepsjonen. Avslutter kvelden med et bilde fra hotellrommet. Kingsize rom i 26 etg.
Tidlig oppe idag og har før kl 13:00 klart å presse inn 11 km gange rundt i byen ifølge Google. Temperaturen er uvanlig høy og selv om dagen startet med genser og lett jakke har genseren blitt lagt tilbake på rommet og jakken er i hånden så lenge man holder seg i sola. Bilder og oppsumering av dagen får komme senere, nå er det på tide med en kald en.
Har støtt på et lite problem. Planen var å reise hjem i morgen uten innsjekket baggasje slik at jeg kunne sjekke inn online og gå rett til polaris lounge i god tid før avgang. Det viser seg at boardingkort for ORD-ARN ikke er mulig å få opp i appen. Må jeg da vente til sas åpner insjekk på T5?