Eg skal "dessverre" på ferie i tre veker, so det vert nok uråd å få LH F heim. Ligg p.t. med BR C og lev igrunn godt med det.
P.t. har eg TPE - AMS med pitstop i BKK. Det ligg dessverre ikkje ute TG F so langt framme i tid. Skal fly på nyttårsafta.
FCT krever videreforbindelse med Lufthansa-gruppen, antagelig fordi de kun har utkjøring til sine egne flyvninger. FCL fungerer også som ankomstlounge, så der bør man slippe inn uavhengig av selskap videre. https://www.lufthansa.com/de/en/lounge-types-and-access
Har LH F MUC-PEK på torsdag med ankomst MUC med LH C kl 14 og avgang med LH F kl 1915. Med i overkant av 5 timer på MUC bør det jo være god tid til å teste ut begge FCL-ene (har kun testet satelitten tidligere), men er det noe spesiell rekkefølge vi bør gjøre det i for å øke (den allerede lave) sannsynligheten for å bli kjørt til flyet? Vi er foreløpig helt alene i A380-kabinen. Ser veldig romslig ut i C også, så er vi heldige blir det heller ingen upgrades
På MUC blir man normalt kun kjørt til og fra flyet dersom det er parkert på remote stand, noe som er ekstra lite sannsynlig med en A380. Er man i loungen på «feil» terminal får man beskjed om å beregne ekstra god tid til gaten. Selv ville jeg droppet T2-loungen, med mindre man enten lander eller skal fly videre derfra. Jeg besøkte begge i april og mitt inntrykk var flere folk, mindre plass, eldre interiør og null utsikt til tarmac. Rett og slett ikke verdt de 10-15 minuttene det tar å komme seg mellom T2 S og T2, spesielt om man må tilbake. Det eneste positive var at vi fikk oss et ekstra par med badeender
Ok. Er egentlig avhengig av hvor vi ankommer og hvor vi reiser videre fra da. Hvilke gater er T2 og hvilke er T2S?
Terminal 2 er G og H, mens satellitten er K og L: https://www.munich-airport.com/airport-map-261352 Under Flight Status på lufthansa.com kan du se planlagt ankomst og avgangs-gate et par dager i forveien.
Det er med andre ord ikke særlig håp om å bli kjørt til flyet hvis man oppholder seg i F-lounge på T2 og flighten (A340) går fra L-gates på T2 Satelite?
Det stemmer iallfall med min erfaring fra MUC. Flere innlegg rundt om på nett bekrefter også at man kun får skyss om flyet er på fjernparkering, men skader nok ikke å spørre om transport dersom man uansett er på T2.
Leste bare første siden her, og en liten digresjon. Vi ankom Changi og ble eskortert rett inn i TPR ved fremvisning av boardingkort med first SQ. dette var endestasjon for oss, dvs ingen C eller first videre. Ikke før etter noen dager hvertfall