Ja, det ble sånn. Med mulighet for free connecting flight fra HKG til hele Asia regionen ble Tel Aviv nærmest Europa Kommer inn med CX F fra JFK, og har gode 16 timer i flysetet, så tenkte meg egentlig en tur til byen for å strekke på beina, men må jo også få testet litt lounges før avreise.
En venninne reiser LHR-BKK-MEL i morgen, der første flight er i F og andre i C. Er det fortsatt slik at hun har tilgang til SQ F lounge på LHR? Og hvor langt fra gaten til TG F til BKK ligger loungen? Når hun ankommer BKK, er det F lounge der også?
SQ-loungen er stengt for oppussing. Har hørt at ANA F-passasjerer slipper inn i Global Services-delen hos United på grunn av dette, vet ikke om Thai har samme ordning. Thai flyr normalt fra B-piren, med United og Air Canada-loungene i umiddelbar nærhet. Innkommende Thai F gir tilgang til F-lounge i BKK så lenge man flyr videre internasjonalt.
Takk! Da ber jeg henne sjekke ut United på LHR, om hun kommer inn på Global Services. Og godt å høre at hun får F-lounge på BKK
Jeg fløy Air India F fra LHR til BOM tidligere i år. Spurte dragen i United loungen om jeg kunne komme inn i Global Services delen siden jeg flyr F men fikk som svar at "Air India does not have first class". Så ba jeg henne se en gang til på billetten min også ble hun veldig overrasket og sa "Oh wow I did not know they had first class" og ble henvist til Global Services delen. Hadde samme mat der som resten av United loungen med unntak av nudler (lol).
Virker jo som om det gjelder for alle som flyr first da. Veier nudler i United-loungen tungt nok til at hun heller bør gå der enn til Air Canada?
FCL fungerer som ankomstlounge for LH F, så der slipper man inn uavhengig av videreforbindelse. Det er kun FCT som krever billett videre med LH-gruppen, da eneste vei ut er med bil og de kun tilbyr sjåførservice til egne flyvninger.